0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

سلام دوستان به نظرتون پزشکی فرانسه بهتره یا آلمان

من یک مقاله دیدم با این آدرس:

https://www.1pezeshk.com/archives/2023/02/studying-in-germany.html

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه و آلمان

تحصیل پزشکی در فرانسه یا آلمان؟ شرایط تحصیل در کدام کشور بهتر است؟ به طور کلی، آلمان از رفاه و امنیت اجتماعی خوبی برخوردار است و از فرهنگی کهن و اقتصادی قدرتمند بهره می برد؛ این کشور یکی از قطب های صنعتی دنیاست و قشر دانشجو برای دولت آلمان اهمیت زیادی دارد؛ لذا، امکانات و شرایط خوبی را در جهت تحصیل و یا کار دانشجویان پس از فارغ التحصیلی فراهم آورده است.

از مهمترین دلایل برای انتخاب آلمان جهت تحصیل، اعتبار مدارک دانشگاهی، هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، امنیت اجتماعی و نیز آب و هوای مناسب این کشور هستند؛ پزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان، تقریبا رایگان است و دانشجویان تنها ملزم به پرداخت هزینه های اداری (حدود 250 یورو در هر ترم) هستند؛ همچنین، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط ندارند نیز وجود دارد؛ میزان شهریه دانشگاه های خصوصی پزشکی آلمان تا 20000 یورو سالانه می باشد

دانشگاه های آلمان همواره در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان لیست می شوند؛ لذا، از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردارند؛ اما فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان تا حدی دشوار است.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کشور آلمان، نیاز به تمکن مالی و حساب بلوکه با مبلغ مشخصی است که چنین شرطی برای دانشجویان دیگر کشورهای اروپایی وجود ندارد.

همچنین، از دلایل انتخاب فرانسه برای تحصیل پزشکی می توان به مواردی چون اعتبار دانشگاه ها، امنیت و رفاه اجتماعی و کیفیت بالای زندگی اشاره نمود؛ دانشگاه های این کشور در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان از جایگاه خوبی برخوردارند و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد و دانشجو تنها باید هزینه ای جزئی را برای ثبت نام و بیمه دانشجویی پرداخت نماید.

به طور کلی، هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا در حدود 450 یورو در هر ترم، و در دانشگاه های خصوصی 6000 یورو سالیانه می باشد.

همچنین، اکثر دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند که این خود، منجر به محبوبیت دانشگاه های فرانسه نزد متقاضیان ایرانی شده است.

به هر حال، برای تحصیل در فرانسه نیاز به مدرک مهارت های زبان فرانسه است؛ چرا که پزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شود و یافتن فرصت های شغلی و اخذ ویزا و اقامت تحصیلی در این کشور چندان آسان نیست.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 268 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 607 بازدید
...