0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (95 امتیاز)
همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج

تنوع در دنیای مد بسیار زیاد است و از طرفی هر روز بر تعداد سبک آنها هم افزوده می شود این استایل ها هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در واقع استایل هر شخص بخش بزرگی از سبک زندگی شخصی افراد هستند که علایق و روحیات فرد را منعکس می کنند. گرانج به عنوان یک استایل است که از یک ژانر موسیقی راک در دهه 80 و 90 شروع شد اما هر چه جلوتر رفت گسترده تر و بزرگتر شد. صحنه موسیقی گرانج فرهنگی است که الهام بخش جنبش گرانج و در نهایت عصر گرانج بوده است همچنین با الهام از مدل لباس پوشیدن خوانندگان این سبک از موسیقی این استایل به این نام ظهور پیدا کرد. با اینکه خاستگاه استایل گرانج شمال آمریکاست و از ایران و فرهنگ ایرانی بسیار دور است با این حال مورد استقبال بسیاری از دختران و پسران جوان این دوران قرار گرفته است. در ادامه این مقاله پادمیرا مگ قصد داریم درباره استایل گرانج و اینکه با چه لباس هایی می توان استایل گرانج داشت صحبت کنیم.


استایل گرانج چیست؟

استایل گرانج را به عنوان راحت ترین استایل دنیا می شناسند زیرا در این سبک علاقه ای برای وقت گذاشتن و هماهنگی و ست کردن لباس وجود ندارد چرا که این لباس ها بیشتر جنبه اعتراضی نسبت به افراط و تفریط سیاست سرمایه داری بود که همین امر سبب شد تا طراحان لباس این سبک را انتخاب کرده و به عنوان استایلی وارد دنیای مد و فشن کنند از این رو طرفداران این سبک بیشتر از لباس های ارزان و بدون شکل و ظاهر خاصی استفاده می کنند تا اینکه دنبال ترند و مد باشند مانند شلوار جین زنانه و مردانه پاره و پارچه های تارتان. در واقع مشخصه اصلی این سبک ظاهر نامرتب و نا هماهنگ است در اکثر مواقع لباس هایی انتخاب می شوند که اصلا همخوانی باهم ندارند یعنی اصلا قرار نیست برای ست کردن آن به زحمت بیفتید همچنین سبکی است که تجمل گرایی و زرق و برق به هیچ وجه در این استایل دیده نمی شود. به عنوان یک مثال برای استایل گرانج می توان به این مورد اشاره کرد که یک تی شرت زنانه آستین دار را زیر رکابی بپوشید و روی آن هم از یک ژاکت پشمی زنانه و یا هودی استفاده کنید.


تاریخچه استایل گرانج

به زبان انگلیسی به آن Grunge style می گویند. اصطلاح گرانج ابتدا در سال 1972 بیان شد. این استایل در اوایل دهه 1990 در شمال غرب آمریکا بسیار محبوب شد این استایل توسط صنعت موسیقی برای سبکی از موسیقی بوجود آمد. و در ادامه بین بسیاری از افراد به محبوبیت بالایی رسید و پذیرفته شد. استایل گرانج برای اولین بار در شهر واشنگتن کم کم پدیدار شد. شروع ایده این استایل از بیانیه ضد مد آغاز شد در آن دوران به دلیل مشکلات مالی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کردند این استایل بوجود آمد چرا که مردم قدرت خرید لباس های گران، راحت و طبق مد را نداشتند از طرفی این سبک به سرعت جریان پیدا کرد. سپس چند گروه موسیقی برای حمایت از این اعتراضات از این سبک استقبال کردند مانند نیروانا و پرل جم کرت کابین از طرفی این هرمندان بین مردم بسیار شناخته شده و محبوب بودند بنابراین افراد زیادی به سبک و استایل گرانج علاقه مند شدند.

 

منبع: پادمیرا

 

 

سوالات مشابه

...