0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

اسلیو معده و بارداری جزو داغ ترین مسائل امروزه شده است. از دلایل عمده آن می توان به پرخوری، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.
اسلیو معده یکی از راه های درمان چاقی محسوب می شود.
عمل اسلیو معده:
در عمل لاغری اسلیو معده بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود 80 درصد آن برش خورده و حذف می شود. این امر باعث می شود که اشتهای بیمار کم شده و کاهش وزن داشته باشد.
بخشی عمده از معده برش داده می شود که فوندوس نام دارد. این قسمت عامل تولید هورمون گرلین است که مهم ترین عامل در چاقی بوده.
انواع عمل اسلیو معده:
اسلیو معده به حالت گشاد:  که در آن تقریباً 60 درصد از معده حذف می شود و برای افراد با توده بدنی 30-35 مناسب است. یعنی افرادی که وزنی حدود 150 کیلو دارند.
اسلیو معده به حالت تنگ: در این نوع روش، تقریباً 80 درصد ازمعده برداشته می شود که برای افراد با توده بدنی 35-45 مناسب است.
اسلیو معده مناسب چه افرادی است؟
این روش برای همه مناسب نیست و بهتر است تنها کسانی که دچار چاقی بیش از حد هستند اقدام به انجام این عمل کنند. بطور کلی می توان چنین گفت که تصمیم گیری در باره انجام اسلیو معده با پزشکان حرفه ای است.
افرادی که دچار چاقی هستند اصولا با بیماری های فشارخون، دیابت و بیماری قلبی عروقی دست به گریبان هستند.
عوارض بعد از جراحی اسلیو معده:
عوارض اسلیو معده همانند دیگر عمل های جراحی لاغری وجود دارد. احساس درد در روز های اول می تواند در افراد مشاهده شود که شدت و ضعف آن بستگی به آستانه تحمل درد افراد دارد. از دیگر موارد می توان به تهوع، استفراغ، سوزش معده به مدت 1 الی 3 ماه اشاره کرد.
بارداری پس از اسلیو معده:
با افزایش روزافزون جراحی های لاغری، تعداد زیادی از زنان درسن باروری، تن به چنین جراحی هایی می دهند. یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از اسلیو معده می توان اقدام به بارداری نمود یا خیر.
آیا بعد از این نوع جراحی ها، امکان باردار شدن وجود دارد؟
در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.
منبع

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 343 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 504 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 350 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 289 بازدید
...