0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (8 امتیاز)
مشاوره فردی چیست

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (8 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

مشاوره فردی نوعی درمان است که به افراد در رفع مشکلات رشد طبیعی خود کمک می کند. تعریف و انواع مشاوره را بیاموزید، هدف و ساختار این نوع درمان را بررسی کنید و کشف کنید که مشاوره فردی با مشاوره گروهی و خانوادگی چه تفاوتی دارد.
تعریف و انواع
بیایید به 500 سال گذشته نگاه کنیم به زمانی که بلند میشدی و میرفتی در مزارع شلغم کار کنی. والدین شما شلغم پرورش می دادند و والدین شما شلغم پرورش می دادند. شما با دختر یا پسری از روستا ازدواج خواهید کرد و آنها با شما در پرورش شلغم زندگی خواهند کرد. شما شلغم را پرورش می دهید تا زمانی که بچه هایتان شلغم را پرورش دهند و در 30 سالگی بمیرید. زمان ساده تری بود و با الان بسیار متفاوت است.
در دنیای امروز، شما یک گزینه پیش روی خود ندارید و خانه خود را ترک خواهید کرد و روزی در طول زندگی با هزاران نفر در تماس خواهید بود. اما نکته اینجاست که گاهی اوقات دنیای بیش از حد پیچیده و بیش از حد به هم پیوسته گیج کننده و طاقت فرسا است. گاهی اوقات به کمک نیاز است.
مشاوره به عنوان نوعی از روانشناسی و درمانی با تمرکز بر مسائل معمولی و عادی رشدی تعریف می شود که در تجربه انسانی اعمال می شود. بسیاری از مردم تصور می کنند که روانشناسی، درمان و مشاوره همه یکسان هستند و همه آنها به افراد دیوانه مربوط می شوند. این یکی از فرضیاتی است که امیدوارم به چالش بکشم.
مشاوره بر روی مسائل عادی که با پیشرفت همراه است تمرکز می کند - مسائلی که یک دست یا پا ساده می تواند مشکل را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل حل کند.

مشاوره فردی

این شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:
مشاوره شغلی
مشاوره خانواده
مشاوره فردی
مشاوره سازمانی
مشاوره غم و اندوه
هدف مشاوره ارائه کمک به کسانی است که به آن نیاز دارند. این ضرب المثل را در بر می گیرد که "یک اونس پیشگیری برابر است با یک پوند درمان". مشاوره به دنبال کمک به افراد قبل از اینکه مشکل به سطح آسیب شناختی برسد، است.
مشاوره بسته به ماهیت مشکلی که به آن مربوط می شود به روش های مختلفی انجام می شود. مشاوره فردی، مشاوره ای است که بر نگرانی های فوری یا آینده نزدیک فرد متمرکز است. مشاوره فردی ممکن است شامل مشاوره و برنامه ریزی شغلی، غم و اندوه پس از مرگ یکی از عزیزان یا برخورد با مشکلات در یک شغل قبل از بزرگ شدن آنها باشد. مشاوره فردی یک بحث انفرادی بین مشاور و مراجعه کننده است که فرد متقاضی درمان است. این دو یک اتحاد، رابطه یا پیوندی تشکیل می دهند که اعتماد و رشد شخصی را امکان پذیر می کند.
مشاوره گروهی مشاوره با افراد متعددی است که با نگرانی مشابهی روبرو هستند. نقطه قوت مشاوره گروهی این است که اگر شما 3، 5 یا 10 نفر با هم دارید که همگی با یک موضوع یا مسائل مشابه روبرو هستند، آنها می توانند با هم کار کنند. به عنوان مثال، مشاوره گروهی برای کسانی که در حال طلاق هستند رایج است. افراد در گروه به عنوان منبع بینش و حمایت عمل می کنند و در عین حال این ایده را تقویت می کنند که هر فرد تنها کسی نیست که این مشکلات را تجربه می کند.
مشاوره خانواده، مشاوره ای است که بر پویایی خانواده، نگرانی های فوری و آینده نزدیک متمرکز است. مشاوره خانواده که اعضای یک خانواده را به صورت گروهی گرد هم می آورد، مشابه مشاوره گروهی است. موضوعی که خانواده را تحت تأثیر قرار میدهد، مانند بیماری، مرگ یا صرفاً عدم هماهنگی افراد، ممکن است نیاز به مشاوره خانواده داشته باشد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

اگر به دنبال مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران هستید بر روی https://psychoexir.com/مرکز-مشاوره-خانواده-در-غرب-تهران/ کیلیک کنید تا بهترین مرکز مشاوره خانواده در غرب را مشاهده کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 69 بازدید
سوال شده 9 ماه قبل در گوناگون توسط tahviehoorsan (10 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 290 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 123 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
...