0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (458 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
علت بو گرفتن داخل یخچال چیست؟

4 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)

- وقتی متوجه شدید بوی نامطبوع در یخچال وجود دارد، احتمالا با این‌که سبزی‌های مانده را دور ریخته‌اید، ظروف مخصوص نگه‌داری آن‌ها را تمیز نکرده‌اید. آب میوه‌ و سبزی می‌تواند در ته ظروف پنهان شود و بوی ناخوشایندی تولید کند.

راه کار: مطمئن شوید که ظروف تمیز هستند، آن‌ها را از یخچال خارج کنید و با آب گرم و صابون بشویید.

-حتی اگر ظرف‌های نگه‌دارنده‌ی سبزی بی‌نظیر باشند، آب و ذرات ریز مواد غذایی در زیر این ظروف جمع می‌شوند. این مواد می‌توانند به مرور زمان خراب شوند و بوی بدی تولید کنند.

راه کار: سطل را با چهار لیتر آب گرم و یک چهارم فنجان مایع سفیدکننده پر کنید. ظروف سبزی را از یخچال خارج کنید و زیر آن‌ها را با استفاده از محلول سفیدکننده و پارچه تمیز کنید. پس از این‌که همه جا تمیز شد، از پارچه مرطوب تمیز برای حذف بوی سفیدکننده استفاده کنید.

-برخی از یخچال‌ها دارای محفظه‌هایی هستند که مایعات تولیدشده هنگام خنک کردن مواد غذایی را جمع می‌کنند. این محفظه‌ها باید به‌طور منظم تخلیه شون؛، وگرنه ممکن است بوی بسیار نامطبوعی تولید کنند و حتی در بعضی موارد ممکن است سرریز شوند.

راه کار: اولا باید بدانید که آیا یخچال شما  دارای چنین محفظه‌ای است یا نه. برای این‌ کار نگاهی به بخش تعمیر و نگهداری کتابچه راهنمای یخچال بیندازید. اگر این کتابچه را دور انداخته‌اید، ‌می‌توانید آن‌ را در اینترنت پیدا کنید. کافی است نام تجاری و شماره مدل یخچال خود را جستجو کنید.

اگر یخچالتان چنین محفظه‌ای دارد، بهتر است این کار را اکنون انجام دهید. سپس آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید و آن را دوباره سر جایش نصب کنید.

-اگر همه‌ی راه‌ها را امتحان کرده‌اید و نمی‌توانید علت بوی بد را پیدا کنید.

راه کار: منشأ بوی بد ممکن است اصلا در داخل یخچال نباشد. شاید برخی از مواد غذایی در زیر یخچال افتاده باشند و بوی بد تولید کنند. برای رفع این مشکل یخچال را جابجا کنید و زیر آن را کاملا تمیز کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (29 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

شما یخچالت مشکل داره کاش زمان خرید دقت میکردی از کجا می خوای بخری من از نگین سرما برای خودم یخچال صنعتی خریدم برای مغازه بعد چند سال هنوزم بو نگرفته پیشنهاد می کنم سری بعدی از نگین سرما خرید کنی تا با کیفیت واقعی آشنا بشی.

0 امتیاز
قبل توسط (9 امتیاز)

مرحله دوم: خالی کردن یخچال

پیش از هر اقدامی، یخچال را از برق بکشید و پس از آن، تمامی موادی که درون آن هستند را خارج کنید. برخی از مدل ‌های جدیدتر دارای دکمه پاور ON/OFF  هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. در بیشتر مواقع علت بوی بد یخچال، فاسد شدن میوه و یا نوعی مادۀ غذایی است که در گوشه کنار یخچال و دور از چشم شما پنهان شده است. بهتر است که هر از چند گاهی تمامی وسایل داخل یخچال را از آن خارج کنید و آنها را چک کنید.

مرحله سوم: تمیز کردن طبقات و کشوهای یخچال

حالا که یخچال را خالی کرده اید، طبقات و کشوهای آن را بیرون بیاورید و با کف و آب شستشو دهید. برای پاک سازی بهتر می‌توانید از محلول آب و جوش شیرین به همراه کمی سرکه استفاده کنید.

مرحله چهارم: تمیز کردن فضای داخلی یخچال

پیش از قرار دادن کشوها و طبقات در سر جای خود، یک اسفنج را به کف و جوش شیرین و آب گرم آغشته کنید و تمامی قسمت‌ های داخل یخچال از جمله درون درب یخچال را کاملاً تمیز کنید. درب یخچال از قسمت‌ های مهمی است که باید در تمیز کردن آن نهایت وسواس را به خرج دهید.

مرحله پنجم: تمیز کردن سینی یخچال دوو

بیشتر یخچال ‌ها در زیر خود دارای یک سینی تخلیه هستند، برای دسترسی به این سینی، با احتیاط یخچال را جلو بکشید، در پشت آن این سینی را از زیر یخچال بیرون بکشید و محتویات آن را خالی کنید. سپس با همان اسفنج آغشته به جوش شیرین و آب گرم، سینی تخلیه یخچال را به طور کامل تمیز کنید. پس از این که سینی را به طور کامل تمیز کردید، آن را با احتیاط سر جای خود قرار دهید. اگر یخچال دووی ‌شما از مدل ‌هایی است که فاقد سینی تخلیه است، نیازی به اجرای این مرحله ندارید. علت بوی بد موتور یخچال دوو و پشت یخچال به گرد و خاک و کثیفی سینی و موتور یخچال مربوط است. پس تمیز کردن آن را جدی بگیرید.

مرحله ششم: قرار دادن مواد بوگیر در داخل یخچال

پس از این که کشوها و طبقات یخچال را خشک کردید و از بو نداشتن شان اطمینان کسب کردید، آنها را دوباره در یخچال قرار دهید. حالا برای اطمینان بیشتر، در یک بشقاب یا کاسه جوش شیرین یا وانیل بریزید و بدون بستن درب، آن را در یخچال قرار دهید تا مانند بوگیر عمل کند. همچنین اگر طبقات یخچال یا درون درب آن هنوز بوی ناخوشایندی می‌دهند، از دانه‌های قهوه استفاده کنید. یکی از سریع ترین راه های از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از این مواد در داخل یخچال است. دانه‌های قهوه را بدون هیچ ظرفی، بر روی طبقات و درون درب بریزید. قهوه در زمینۀ جذب بو، کارآیی خوبی دارد. بگذارید جوش شیرین یا دانه‌های قهوه تا چند روز در یخچال بمانند.

قهوه برای بوی یخچال
اگر در خانه، یخچال جایگزین دارید، بهتر است پس از تمیز کردن یخچال دوو، بدون روشن کردن آن، درب آن را برای چند ساعت باز بگذارید و هیچ ماده غذایی در آن قرار ندهید. این کار برای رفع بوی بد یخچال خاموش توصیه می شود. زیرا باعث می‌شود هوا در یخچال جریان پیدا کند و بوی زنندۀ آن به طور کامل از بین برود.

مرحله هفتم: بررسی مواد غذایی

قبلاً اشاره کردیم که علت بوی بد یخچال دووی شما می‌تواند از خود یخچال نباشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تمامی مواد غذایی را قبل از بازگرداندن به داخل یخچال بررسی کنید. موادی که تاریخ انقضای آنها گذشته را دور بریزید. مطمئن شوید ظرف ‌های آنها تمیز هستند. به طور کلی هر کدام را از لحاظ بو، فاسد شدن و تمیزی چک کنید و سپس در یخچال قرار دهید.

مرحله آخر

اگر با از بین بردن تمام دلایل بوی بد یخچال و تمیز کردن آن مطابق این مراحل، هنوز هم بوی بدی از یخچال حس می‌کنید با تعمیرکار ماهر و مجرب تماس بگیرید. در انتخاب تعمیرکار، نهاست وسواس را به خرج دهید. ولی در عوض به توصیه های او اطمینان داشته باشید.

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)

برای از ین بردن بوی بد یخچال راه های مختلفی وجود دارد. بهترین راه استفاده از ظروف درب دار برای نگهداری مواد غذایی و خارج کردن میوخ و سبزیجات فاسد و در نهایت شستشو و ضد عفونی کامل کابین یخچال و فریزر هست. از بوگیرها هم میتونین استفاده کنین که تاثیر زیادی بر از بین بردن بوی بد یخچال دارن

سوالات مشابه

+1 امتیاز
3 پاسخ 615 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 21 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در لوازم خانگی توسط t.sadeqi (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 79 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 109 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 168 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 161 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 172 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 360 بازدید
...