0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه میوه هایی را باید پوست گرفت و خورد و پوستشان ضرر دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

سیب:

گذشتن از پوست سیب واقعاً سخت است بخصوص اینکه خیلی از افراد دوست دارند سیب درسته را در دست گرفته و تا آخر گاز بزنند. اما توجه داشته باشید که ممکن است سیب به 20 نوع آفت کش آلوده باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف پوست آن را بکنید تا بقایای آفت کش ها وارد بدنتان نشود. اما همچنان کندن پوست سیب حیف است چون حاوی مولکول پرخاصیتی به نام پکتین است. این ماده به سیری زودهنگام کمک زیادی می کند و فقط در پوست سیب وجود دارد.

باز هم توصیه می کنیم برای برخورداری از تمام خواص سیب از انواع ارگانیک آن مصرف کنید و قبل از مصرف آن را با دقت بشویید. برای شستشوی بهتر تمام میوه ها و سبزیجات از آب سرد استفاده کنید و پوست آن ها را با دست یا دستمال به دقت بسابید تا ترکیبات شیمیایی، باکتری ها، قارچ ها و باقیمانده فضولات حیوانی، میکروارگانیسم ها یا خاک از روی آن ها زدوده شود. این میوه ها و سبزیجات را خشک کنید تا هر آنچه باقیمانده است نیز از بین برود. سپس بعد از شستشو آن ها را مصرف کنید.

انگور:

انگور نیز مانند گوجه فرنگی است. برخی افراد که روده های حساسی دارند به سختی پوست ظریف این میوه را هضم می کنند. دلیل آن نیز به خاطر وجود فیبرهای سختی است که دارد. یک علت دیگر برای پوست گرفتن انگور این است که حاوی آفت کش ها است. شاید کار سختی باشد اما اگر تصور می کنید با مصرف انگور روده یا معده تان اذیت می شود حتماً پوست آن را بکنید؛ مخصوصا انگورهای دانه درشتی که پوست های ضخیمی دارند.

گیلاس:

پوست گرفتن گیلاس نیز کار چندان ساده ای نیست. اما با این حال باید بدانید که پوست این میوه های خوشمزه نیز حاوی میزان زیادی آفت کش ها است. در خصوص این میوه نیز بهتر است حتماً از انواع طبیعی و ارگانیک آن استفاده کنید و قبل از مصرف آن را به دقت شستشو دهید.

هلو:

البته خیلی از افراد قبل از مصرف پوست هلو را می گیرند. در واقع پوست هلو جزو پوست میوه هایی است که در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی می شود. اگر هلویی که مصرف می کنید غیرارگانیک است حتماً قبل از مصرف پوست آن را بگیرید. چون پوست آن حاوی آفت کش های زیادی است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
0 پاسخ 370 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 827 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 799 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 588 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 383 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 305 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 743 بازدید
...