0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خوردن شیرینی و اقسام مختلف شیرینی چه پیامد های منفی را در بر دارد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بو علی سینا می گوید: هر چیزی کمش دارو، مصرف متداولش غذا و مصرف زیادش سم می شود.

در بحث خوردن کیک و شیرینی هم میشه با توجه به این سخن رعایت تعادل کرد بدون هیچ عوارض. البته ناگفته نماند کیک و شیرینی های خانگی خیلی مفیدتر و بی ضرر تر از محصولات تجاری می باشد.

من خودم برای زنگ تفریح فرزندانم بجای اینکه از کیک و بیسکویت تجاری استفاده کنم برای آن ها خودم کیک و کوکی می پزم هم مقوی تر هست هم سالم و از مواد مثل کنجد و کشمش و... در مواد اولیه استفاده می کنم که برای هوش ان ها هم مفید هست.

شما هم اگر مثل من به فکر سلامت کودکان هستید می تونید از دستور پخت کیک و شیرینی های سایت دست ساز استفاده کنید.

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

شیرینی جات از مواد غذایی پرکالری هستند که باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. علاوه بر آن شیرینی جات به دلیل تشدید فضای اسیدی در دهان سبب تخریب و پوسیدگی دندان ها خواهند شد. همچنین این مواد سبب تشدید رفلاکس که همان بازگشت اسید از معده به مری و ترش کردن است خواهند شد. در برخی منابع ذکر شده است که مصرف این مواد در افراد دارای افزایش ترشح اسید و همچنین التهاب معده سبب وخامت وضعیت معده افراد خواهد شد.

و اما باوری وجود دارد که مصرف شیرینی جات سبب ابتلای فرد به دیابت می شود؛ در این مورد باید گفت که خیر، مصرف شیرینی جات سبب افزایش وزن و چاقی خواهد شد که این چاقی در افراد مستعد و دارای سابقه ژنتیکی زمینه ابتلا به دیابت را فراهم خواهد آورد.
پس باید سعی کنیم کالری دریافتی از شیرینی را مصرف کنیم یا به اصطلاح بسوزانیم، تا از تجمع مواد قندی در بدن جلوگیری کرده و دچار چاقی نشویم. گرفتن رژیم آنی یک رفتار معمول است اما افراد باید دقت کنند که این رژیم های آنی تأثیری ندارند و این که ما یک یا دو روز بعد از یک مهمانی کم بخوریم تأثیری در انرژی دریافتی ما ندارد. بهترین راه برای مصرف کالری و انرژی دریافتی از شیرینی جات ورزش است؛ به خصوص ورزش هوازی. ورزش های هوازی مثل پیاده رویِ تند راه اصلی مصرف انرژی است و در کنار آن سعی کنیم مصرف شیرینی جات ما به حداقل برسد یعنی در حد همان مهمانی ها و مراسمات خلاصه شود.
در علم تغذیه هر ماده غذایی که بیش از حد مصرف شود مضر است، و ما باید سعی کنیم به جای مصرف شیرینی ها یا همان قندهای ساده از قندهای پیچیده استفاده کنیم؛ منظور از قندهای ساده همان کیک ها و کلوچه ها و شیرینی ها است و منظور از قندهای پیچیده همان شیرینی های طبیعی مانند خرما و کشمش و عسل است. فرایند هضم این قندها بیشتر طول می کشد و ما دیرتر احساس گرسنگی و افت قند خون می کنیم. البته در مصرف این قندها هم باید حد تعادل رعایت شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 427 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 344 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 534 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 464 بازدید
...