+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (199 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
سلام

لطفا مطمئن ترین و امن ترین سرور برای ذخیره فایل DOC و پروژه ها و... را معرفی کنید

با تشکر

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان

 

Google Drive

شرکت گوگل نیز همانند دیگر ارائه دهندگان فضاهای ذخیره سازی، فضای ذخیره سازی ابری خود را همراه با قابلیت همگام سازی و به اشتراک گذاری در اختیار کاربران قرار داده است. می‌توان گفت سرویس ابری گوگل یکی از بهترین و امن ترین سرویس‌های موجود است. برای استفاده از Google Drive نیازی نیست که یک حساب کاربری جداگانه بسازید، زیرا این سرویس بر روی حساب جیمیل شما فعال شده و قابل استفاده خواهد بود. در حالت رایگان، این سرویس به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌کند و با خرید پلن‌های پولی، بسته به پلن انتخابی، می‌توانید تا 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. کاربران می‌توانند به سادگی به Google Drive دسترسی داشته باشند و سرعت بالای آپلود آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است.

لینک : www.drive.google.com


Microsoft OneDrive

OneDrive (که قبلا با نام Sky Drive شناخته می‌شد) نیز برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه از فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنند، گزینه‌ی مناسبی است. این سرویس به شما 25 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی می‌دهد و محیط کاربری آن دقیقا شبیه محیط کاری ویندوز (Windows Explorer) است. ویژگی کلیدی سرویس OneDrive این است که می‌توانید در عین اشتراک گذاری فایل ها، در File Manager آن به ایجاد و ویرایش اسناد آفیس بپردازید. همچنین گزینه ای برای Drag و Drop کردن فایل‌ها از هارد دیسک کامپیوتر به منظور آپلود آن‌ها نیز وجود دارد. در زمان Sky Drive فقط می‌توانستید از طریق وب سایت به این سرویس دسترسی پیدا کنید، اما اکنون نرم افزار OneDrive برای دستگاه‌های مک، ویندوز، Android، iOS، Windows Phone، Windows Tablet و حتی برای Xbox نیز در دسترس است. همانند سرویس ابری گوگل، برای دسترسی داشتن به این سرویس نیاز به ساخت حساب کاربری جدید در وب سایت مایکروسافت نیست و با همان اکانت ایمیل Live خود می توانید به OneDrive دسترسی داشته باشید.

لینک :www.onedrive.live.com


DropBox

یکی از شناخته شده ترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری، DropBox است. با استفاده از این سرویس می‌توانید به راحتی هر نوع فایلی را در فضای ابری خود ذخیره سازی کنید در هر جا که بخواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. DropBox به صورت رایگان به شما 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد داد. همچنین با خرید پلن‌های پولی آن می‌توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. دسترسی به این سرویس بر روی هر دستگاهی امکان پذیر خواهد بود. نرم افزار دسکتاپ DropBox بسیار ساده و کاربردی بوده و به شما امکان مدیریت فضای ابری را از طریق یک پوشه‌ی اختصاصی در کامپیوترتان می‌دهد. همچنین اپلیکیشن آن نیز برای اکثر سیستم عامل‌های موبایل و تبلت در دسترس است. ناگفته نماند که نرم افزار تحت وب این سرویس نیز امکان جستجو بین فایل‌ها و اشتراک گذاری آن‌ها را به شما خواهد داد. یکی از ویژگی‌های جالب DropBox، تایید دو مرحله ای (Tow-Step Verification) است که با استفاده از آن یک لایه‌ی امنیتی جدید برای حساب تان ایجاد خواهد شد و به امنیت بیشتر فایل هایتان کمک خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این سرویس یکی از قدرتمندترین و در عین حال کاربر پسندترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری موجود است.

لینک : www.dropbox.com


Box

کاربران در این سرویس، بسته به نوع ثبت نام خود، می‌توانند فضایی بین 5 تا 50 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند. در گذشته ویژگی Sync یا همگام سازی برای کاربران ویندوز و مک وجود نداشت، اما هم اکنون این قابلیت اضافه شده است و نرم افزارهای این سرویس برای مک و ویندوز قدرتمند تر از همیشه هستند و همچنین از قابلیت رمزنگاری اطلاعات نیز پشتیبانی می‌کنند. اپلیکیشن مربوط به این سرویس برای گوشی‌ها و تبلت‌های با سیستم عامل Android، iOS، Windows Phone و همچنین Blackberry در دسترس است. ویژگی کلیدی Box این است که می‌توانید به سادگی فایل‌های خود را از کامپیوترتان Drag و Drop کرده و آن‌ها را روی فضای ابری ذخیره نمایید. این ویژگی یکی از مزیت‌های خوب File Manager تحت وب این سرویس است. با کمک Google Docs، می‌توانید فایل‌های Word و Excel را نیز در این سرویس ایجاد و ویرایش کنید.

لینک : www.box.com


ADrive

ADrive یکی از محدود سرویس هایی است که به شما 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای استفاده‌های شخصی به صورت رایگان خواهد داد. به غیر از ذخیره سازی، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را در نرم افزار تحت وب ADrive مشاهده و ویرایش کنند. در وب سایت این سرویس می‌توانید به سادگی در پنجره‌ی File Manager میان فایل‌های ذخیره شده جستجو کنید. همچنین نرم افزار دسکتاپ این سرویس نیز ارائه شده است. از ویژگی‌های خوب این نرم افزار می‌توان به قابلیت پشتیبان گیری از فایل‌ها اشاره کرد. اپلیکیشن ADrive برای سیستم عامل‌های iOS و Android نیز عرضه شده است که دسترسی به این سرویس را بر روی تلفن همراه و تبلت آسان تر می‌کند. همچنین ADrive قابلیت مولتی تسکینگ (Multitasking) را هم دارد، بنابراین می‌توانید در حین آپلود، به دانلود فایل‌ها نیز بپردازید. کاربران می‌توانند انواع فایل‌های مورد نیاز خود را بر روی این سرویس ذخیره کنند. قابلیت به اشتراک گذاری آنلاین فایل‌ها و ویرایش آنلاین فایل‌های Word نیز از دیگر مزایای این سرویس است.

لینک : www.adrive.com


iCloud

iCloud یک نام شناخته شده در عرصه‌ی ذخیره سازی ابری است و فقط برای دستگاه‌های با سیستم عامل iOS اپل در دسترس می‌باشد. با استفاده از این سرویس می‌توانید اسناد، آهنگ ها، عکس‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها را ذخیره و میان دستگاه‌های مختلف تان همگام سازی کنید و یا با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی از مزایای iCloud برای آن دسته از کاربرانی که از فروشگاه iTunes آهنگ، فایل ویدیویی و یا اپلیکیشن خرید می‌کنند این است که دیگر برای همگام سازی و به اشتراک گذاری این دسته از فایل ها، حجمی از فضای ذخیره سازی شان کم نمی‌شود. سرویس iCloud به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان خواهد داد و اگر این مقدار کافی نبود، می‌توانید با پرداخت هزینه، فضای بیشتری را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از iCloud برای پشتیبان گیری از iPhone یا iPad خود استفاده کنید. می‌توان گفت که این سرویس مناسب ترین راه برای ذخیره‌ی داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها (مانند رکورد بازی‌ها و …) در iOS است.

لینک : www.icloud.com

منبع یک

منبع دو

 

مقایسه تمام سرویس‌های ابری: Google Drive با Dropbox, SkyDrive, Box, iCloud و غیره

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 333 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 7 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 131 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 129 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 382 بازدید
...