+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)
Pomodoro Technique در روش های مدیریت زمان چگونه است؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (982 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

تکنیک پومودورو (Pomodoro Technique)، از جمله روشهای شناخته شده در مدیریت زمان می باشد و بر اساس این نظریه شکل گرفته است که، استراحت های کوتاه و تکراری می تواند بر روی چابکی ذهن تاثیر مثبتی داشته باشند. در این روش زمان به بازه های معینی تقسیم بندی شده و هر یک از این بازه ها صرفا به یک فعالیت اختصاص داده می شود. دلیل این تقسیم بندی زمانی بدین خاطر است که اگر افراد بتوانند برای فعالیت های خود محدودیت زمانی در نظر بگیرند در آن صورت قادر خواهند بود آن فعالیت را سریع تر و با تمرکز بیشتری انجام دهند.

اجرای این محدودیت زمانی در تکنیک پومودورو  مشابه با روش جعبه زمانی می باشد که در آن زمان همانند جعبه ای در نظر گرفته می شود و هر کدام از جعبه ها برای انجام یک فعایت اختصاص داده می شود، اما تفاوتی که میان این دو روش وجود دارد در میزان زمان تقسیم بندی برای هر بازه می باشد. در تکنیک جعبه زمانی هر بازه برابر با ۲۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد در حالیکه در تکنیک پومودورو این بازه زمانی برابر با ۲۵ دقیقه تعریف می شود.

پومودورو در زبان ایتالیایی به معنای گوجه فرنگی می باشد و ایده اولیه این روش توسط یک دانشجوی ایتالیایی به نام فرانچسکو چیریلّو ( Francesco Cirillo )، در سال ۱۹۸۰ میلادی مطرح گردید. علت نام گذاری این تکنیک تحت این عنوان بدین خاطر است که بازه زمانی در نظر گرفته شده در این روش برابر با مقدار زمان لازم برای درست کردن یک سس گوجه فرنگی سنتی در ایتالیا می باشد.

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 678 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 94 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 103 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 122 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 587 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.9هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
...