0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

مهارت اسپیکینگ یکی از مهارت‌هایی است که در چهارمین بخش از آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ازآنجاکه اکثر شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس غیرانگلیسی زبان هستند، عملکرد موفقیت‌آمیز در بخش اسپیکینگ این آزمون ممکن است برای برخی کار دشواری به شمار آید. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به شناخت کافی و افزایش آمادگی، آشنایی با منابع اسپیکینگ آیلتس و تکرار و تمرین بر اساس مطالب، تکنیک‌ها و راهبردهای ارائه شده در هر یک از آن‌ها است. تردیدی وجود ندارد که دستیابی به فهرست جامعی از تمامی منابع مناسب و ارزیابی محتوای آن‌ها به منظور انتخاب بهترین موارد، کاری زمانبر و احیاناً دشوار است؛ به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم تا بهترین کتاب های اسپیکینگ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس سه قسمت مجزا ( پاسخ به سوالاتی در مورد خود و خانواده، صحبت درمورد موضوعی خاص و در نهایت بحث مبسوط‌تر در خصوص موضوع مطرح شده در قسمت قبل) را شامل می‌شود و مستلزم گفتگوی مستقیم بین ممتحن و شرکت کننده است که ممکن است بسیار استرس زا باشد.

شناخت انواع موضوعات و سوالات مطرح شده در بخش اسپیکینگ و آشنایی با نمونه پاسخ‌های ارائه ‌شده برای هر یک از آن‌ها در کنار شرکت در دوره اسپیکینگ آیلتس می‌تواند رمز غلبه بر استرس موجود در روز آزمون، موفقیت و کسب نمره بالا در این بخش از آزمون آیلتس باشد.

آزمون اسپیکینگ آیلتس چه مشخصاتی دارد؟

کل سرنوشت بخش اسپیکینگ آیلتس در ۱۱ تا ۱۴ دقیقه مشخص می‌شود. در این زمان مکالمه‌ای بین شما و شخص ممتحن شکل می‌گیرد که معمولا از ۳ بخش تشکیل می‌شود. در بخش اول در مورد مشخصات فردی و شغل و تحصیلات شما سوال می‌پرسند که باید ساده و روان پاسخ دهید. معمولا ۴ تا ۵ دقیقه نخست مصاحبه به این مکالمه می‌گذرد.

بعد از آن در یک فرصت ۳ تا ۴ دقیقه‌ای باید در مورد یک موضوع صحبتی شبیه سخنرانی داشته باشید. کارتی به شما داده می‌شود که موضوع روی آن نوشته شده و چند سوال هم در آن مورد مطرح شده است. فرصتی یک دقیقه‌ای هم برای فکر کردن روی موضوع به شما داده می‌شود.

بخش آخر مصاحبه هم گفتگوی شما در مورد موضوع با ممتحن را تشکیل می‌دهد. مصاحبه ضبط شده و باید مقابل ممتحن بنشینید و مصاحبه را انجام دهید. آماده سازی برای کسب نمره قابل قبول در این بخش بسیار مهم است و بهتر است حتما تمامی منابع موجود در مورد اسپیکینگ به ویژه کتاب‌های تخصصی را مطالعه کنید.

لیستی از بهترین منابع اسپیکینگ آیلتس

  • 1. IELTS Maximiser Speaking
  • 2. IELTS Speaking Actual Tests & Suggested Answers
  • 3. Get IELTS Band 9 Speaking
  • 4. Collins' Speaking for IELTS
  • 5. 31 High-Scoring Formulas to Answer the IELTS Speaking Questions
  • 6. 15 Days Practice for IELTS Speaking
  • 7. Makkar IELTS speaking guesswork
  • 8. The Best Preparation for IELTS Speaking
  • 9. Lessons for IELTS Speaking
  • 10. IELTS Speaking Strategies
  • 11. Collins Get Ready for IELTS Speaking
  • 12. ...

برای دریافت لیست کاملی از منابع اسپیکینگ آیلتس و همچنین توضیحات مربوط به این منابع و مزایا و معایب آن‌ها می توانید به مطالعه مقاله بهترین منابع برای اسپیکینگ آیلتس بپردازید.

منبع: https://tatschool.ir/ielts-speaking-references/

ما مفتخریم که در مسیر آموختن زبان انگلیسی با شما همراهیم.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 270 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 254 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
...