+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (95 امتیاز)
راهنمای نگهداری از لباس های زمستانی

 

برای نگهداری از لباس های زمستانه که امروزه برای تهیه آن باید هزینه ی گزافی پرداخت شود، باید دقت بسیاری بکار برد. این لباس های زمستانه می توانند شامل کاپشن، انواع هودی زنانه، پافر و پلیور ها باشند. در این مقاله از پادمیرامگ قصد داریم تا به معرفی و بررسی روش های نگهداری لباس های زمستانه بپردازیم.


نحوه نگهداری انواع لباس زمستانه براساس جنس

بعد از خرید لباس زمستانی زنانه و مردانه که فصل سرما تمام میشود، برای اینکه مجبور نباشید تا هزینه سالیانه بسیار بالایی برای لباس هایتان بپردازید، می توانید در حفظ و نگهداری آن ها دقت بیشتری کنید. همانطور که اشاره کردیم لباس های زمستانه از لحاظ جنس پارچه انواع بسیار زیادی دارند که ما در این قسمت به طرز نگهداری آن ها خواهیم پرداخت.


◘ کشمیر

لباس های دوخته شده از پارچه ی کشمیر، از لطافت بالایی برخوردار هستند. شما باید بدون اینکه توجه خود را بر روی تگ های لباس بگذارید به خاطر داشته باشید که همه ی لباس های زمستانه که از کشمیر تولید می شوند را با دست بشویید. این کار باعث دوام بیشتر این پارچه می شود. در هنگام شستشو، پارچه ی کشمیر را طوری آویزان کنید که باعث نشود این پارچه کش بیاید. یا برای اینکه آب لباس را بهتر بگیرید هیچ گاه سعی نکنید تا آن را فشار دهید. لباس را برای گرفتن آب آن در یک حوله پیچیده و به آرامی فشار دهید تا آب لباس برود. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست که مدام این لباس ها شسته شوند فقط در صورتی که حس کردید نیاز به شستشو دارند. اغلب کشمیر ها را دوبار در سال می شویند.


◘ بافت

از مدل های لباس های زمستانه می توان به انواع بافت ها نیز اشاره کرد. بافت ها حتما باید با دقت و با آب سرد یا ولرم شسته شوند. در هنگام شستشوی بافت باید سعی کنید تا آنجایی که می توانید در جایی آن را آویزان نکنید. این مدل لباس پس از چند بار شستشو به این شکل کاملا گشاد شده و تغییر سایز می دهد.


◘ کت های پشمی

کت های پشمی و پرز دار را باید با دقت بیشتری شست. این مدل پارچه ها اغلب به دلیل پرز هایی که روی آن قرار دارند باید بیشتر برای تمیز ماندنشان تلاش کرد. برای گرفتن مو و پرز های اضافه ای که روی لباس قرار دارند باید از پرزگیر ها استفاده کنید. به هیچ وجه نباید خودسرانه برای اتوکشی آن اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم کت های پشمی را به خشکشویی ببرید یا کت را به واسطه ی یک پارچه ی سفید اتو کنید. برای این کار باید پارچه را برروی قسمتی که می خواهید اتو کنید گذاشته و با درجه دمای پایین اتو بکشید.

 

منبع: پادمیرا

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 7.5هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط sina-z (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
...