0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

جوشکاری به فرایند ساخت یا اتصال قطعات (معمولاً فلزات و یا مواد ترموپلاستیک‌) با ایجاد همجوشی گفته می‌شود. این روش متمایز از تکنیک‌هایی مانند لحیم‌کاری و لحیم کاری نرم است که فلزات را با درجه حرارت پایین‌تر به هم متصل می‌کنند، بدون اینکه فلز پایه را ذوب کنند.
برخی از رایج‌ترین روش‌های جوشکاری عبارت‌اند از:
جوشکاری قوسی (SMAW): تحت عنوان "جوشکاری با الکترود دستی پوشش‌دار و یا جوشکاری با برق" نیز شناخته شده است. در این روش از یک الکترود استفاده می‌شود که دارای پودر (فلاکس) در اطراف خود می‌باشد و نقش محافظ گودال جوش را دارد.
جوشکاری با الکترود تنگستن تحت پوشش گاز محافظ (GTAW): تحت عنوان جوشکاری TIG (تنگستن، گاز خنثی) نیز شناخته شده است، در این روش از یک الکترود تنگستن غیر مصرفی برای تولید جوش استفاده می‌شود. منطقه جوش توسط یک گاز محافظ خنثی مانند آرگون یا هلیوم، از آلاینده‌های هوا محافظت می‌شود.
جوشکاری قوسی با گاز محافظ (GMAW): معمولاً جوشکاری میگ (مخفف کلمات فلز، گاز بی‌اثر) نامیده می‌شود. در این روش از یک دستگاه تغذیه سیم‌جوش (گان جوشکاری) استفاده می‌شود که سیم‌جوش را با سرعت قابل تنظیم تأمین می‌کند. در این تکنیک، گاز محافظ مبتنی بر آرگون و یا ترکیبی از آرگون و دی‌اکسید کربن (CO2) بر گودال جوش آزاد می‌شود تا از آن در برابر آلاینده‌های هوا محافظت کند.
جوشکاری قوسی با مفتول توپودری (FCAW): این تکنیک تقریباً مشابه با جوشکاری میگ است، به جز اینکه در این روش، از یک مفتول ویژه پر شده با پودر استفاده می‌شود. این جوشکاری می‌تواند با گاز محافظ یا بدون آن انجام شود، که بستگی به پودر پرکننده مفتول دارد.
جوشکاری زیرپودری (SAW): در این روش از یک الکترود مصرفی که به‌طور خودکار تغذیه می‌شود و یک پوشش از سرباره گرانولی همجوشی استفاده می‌شود. جوش مذاب و منطقه قوس با "غوطه‌ور" شدن زیر پوشش سرباره، از آلاینده‌های هوا محافظت می‌شوند.
جوشکاری الکترواسلگ (ESW): این فرآیند جوشکاری در یک پاس و برای مقاطع بسیار ضخیم بین 1 اینچ (25 میلی‌متر) و 12 اینچ (300 میلی‌متر)، در یک موقعیت عمودی یا نزدیک به عمود انجام می‌شود.

 


خدمات جوشکاری آرگون و CO2  ماشین سازی سورا صنعت 
واحد جوشکاری شرکت سورا صنعت از سه بخش تشکیل شده است: جوشکاری co2 و جوشکاری آرگون و نقطه جوش. جوشکاری آرگون و co2 معمولاً برای فلزات فولادهای نرم معمولی و ضدزنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات جوشکاری آرگون و co2 در مجموعه ما امکان جوشکاری انواع قطعات بزرگ و سنگین، جوشکاری نقطه‌ای این قطعات و ارائه نقطه‌جوش‌های ظریف و با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. تمامی جوشکاران در این شرکت دارای گواهینامه‌های معتبر می‌باشند. این افراد کارآزموده تضمین می‌کنند که محصولات، محفظه‌ها و مونتاژها به‌درستی و به‌طور کامل و مطابق با مشخصات موردنظر جوشکاری شوند.

برخی خدمات جوشکاری فلزات در این شرکت به شرح زیر است:

جوشکاری آرگون و جوشکاری با تنگستن تمامی مواد، ابزارهای سنجش و در تمامی اندازه‌ها
جوشکاری محفظه و قاب دقیق
جوشکاری فولاد، فولاد ضدزنگ
جوشکاری نقطه‌ای اغلب مواد
همجوشی، جوش نبشی و شیاری، اتصالات لبه و زوایا، اتصالات T شکل
جوشکاری آرگون در غرب تهران
جوش آرگون برای قطعاتی است که ظرافت و قدرت بالایی نیاز دارند. در این نوع جوشکاری جوش برجسته مثل co2 نداریم و سطح کاملاً صاف و ظریف است. این نوع جوشکاری، پرداخت‌کاری کمتری نیاز دارد.جوشکاری آرگون که جوشکاری قوسی با گاز محافظ و جوشکاری ذوبی نیز نامیده می‌شود، روشی است که در دهه ۱۹۴۰ برای جوشکاری آلومینیوم و فلزات غیر آهنی دیگر طراحی و توسعه پیدا کرد. جوشکاری آرگون یک روش نیمه‌خودکار است که در آن یک سیم متصل به منبع جریان مستقیم به‌عنوان الکترود عمل کرده و با عبور مستمر از یک مشعل جوشکاری، دو قطعه فلز را به هم وصل می‌کند. جریانی از یک گاز خنثی، که عموماً آرگون است، نیز همزمان با سیم الکترود از مشعل جوشکاری عبور می‌کند. همیشه با یک گاز محافظ از حوضچه مذاب جوش محافظت می‌شود تا حوضچه مذاب و سیم جوشکاری در برابر اکسیژن و نیتروژن موجود در هوا محافظت شوند. درصورتی‌که این گازها وارد جو گاز محافظ شوند، باعث سوراخ‌سوراخ شدن جوش می‌شوند. این گاز خنثی همچنین به‌عنوان یک محافظ عمل کرده و آلاینده‌های هوایی را از ناحیه جوشکاری دور می‌کند. نمونه‌هایی از این گازها، آرگون و هلیم هستند. گاز آرگون بیشتر برای جوشکاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً به این روش جوشکاری، جوشکاری آرگون گفته می‌شود، حتی وقتی‌که گاز خنثی با اندازه کمی اکسیژن، دی‌اکسید کربن، هیدروژن یا مواد مشابه ترکیب شده باشد.

مزایای جوشکاری آرگون
بهره‌وری بالا
نیاز به کمترین پاکسازی
توانایی جوشکاری ورق‌های فلزی در تمامی وضعیت‌ها
امکان انجام جوشکاری طولانی‌مدت و بی‌وقفه
جوشکاری رسوبی با کیفیت بالاتر
توانایی اتصال تنوع گسترده‌ای از فلزات در ضخامت‌های مختلف
توانایی جوشکاری در تمامی وضعیت‌ها
مهره‌جوش مناسب
پاشش حداقلی مواد مذاب به مقطع
مزیت اصلی روش جوشکاری آرگون این است که در آن نسبت به روش‌های جوشکاری سنتی، کنترل الکترونیکی سریع‌تر انجام می‌گیرد. این روش برای جوشکاری فلزات نرم‌تر، مثل آلومینیوم ایده‌آل است. این روش در صنعت خودروسازی رواج زیادی دارد، زیرا جوش‌های تمیزی تولید می‌کند و سرعت بسیار بالایی دارد.


جوشکاری CO2 در شمال تهران
از جوشکاری co2 برای قطعاتی که از لحاظ ظاهری مهم نبوده و ضخامت بالایی دارند، استفاده می‌شود. این نوع جوشکاری، نفوذ بالا و سطح برجسته‌ای داشته و برای سطوح صاف مناسب نیست، زیرا نیاز به پرداخت‌کاری بیشتری دارد.در روش جوشکاری co2 جوشکاری در جو گازهای واکنش‌دهنده یا با یک گاز فعال انجام می‌گیرد. در این روش گاز در قوس جداشده و تا اندازه‌ای با حوضچه مذاب واکنش نشان می‌دهد. در این روش عموماً از گاز co2 استفاده می‌شود. دی‌اکسید کربن خاصیت حفاظتی بسیار خوبی دارد و به طول قوس بسیار حساس است. در موقع استفاده از این گاز طول قوس ثابت نگه‌داشته می‌شود، بنابراین در دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که طول قوس باید ثابت نگه داشته شود، استفاده از این گاز ایده‌آل است.

برخلاف گازهای اتمی، دی‌اکسید کربن در محل قوس الکتریکی به اکسیژن و مونواکسید کربن تجزیه می‌شود، هرچند گازهای مزبور بعد از خنک شدن به CO2 تبدیل می‌شوند. در این حالت گازها و سایر مواد موجود قبل از جامد شدن جوش از آن خارج می‌شوند. جریان بیشتری که در موقع استفاده از CO2 مصرف می‌شود، باعث تلاطم بیشتر حوضچه مذاب شده و در نتیجه حباب‌های گازهای موجود در داخل جوش به سطح فلز صعود کرده و قبل از انجماد از آن خارج می‌شوند، در نتیجه تخلخل جسم کمتر و کیفیت جوش بالاتر خواهد بود.درصورتی‌که بتوان به‌خوبی از ورود گازهای موجود در هوا یعنی اکسیژن و نیتروژن به منطقه جوش پیشگیری کرد، این جوش از خواص شیمیایی و فیزیکی بهتری برخوردار خواهد بود. جوشکاری قوس الکتریکی با گاز محافظ CO2 یک روش بسیار مفید و فراگیر است. روش جوشکاری برقی صنعتی برای جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت در تمامی ضخامت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و یک روش بسیار مناسب برای جوشکاری صفحات فلزی نازک و مقاطع نسبتاً ضخیم فلزات غیر سخت می‌باشد.

مزایای جوشکاری CO2

با توجه به اینکه میله‌های الکترود در این روش به‌صورت مستمر تغذیه می‌گردد، زمان برای تعویض الکترود صرف نمی‌شود و در نتیجه سرعت جوشکاری افزایش پیدا می‌کند.
این روش برای جوشکاری فلزاتی که به‌سختی جوش داده می‌شوند مناسب است.
قوس و حوضچه مذاب به‌خوبی نمایان هستند.
پرداخت‌کاری کمتری پس‌ازاین روش موردنیاز است.
این شیوه به‌راحتی می‌تواند در تمام وضعیت‌ها استفاده شود.
شماره تماس 09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 241 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 141 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 83 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 88 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 111 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط shamss (5 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 142 بازدید
...