0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

دستگاه نوار نقاله، وسیله ای بسیار مهم و پرکاربرد است. این دستگاه نقش بسیار مهمی در تسریع فرایند بسته بندی دارد. این دستگاه، یکی از ماشین آلات مهم صنعتی است که در صنایع مختلف کارایی بسیار بالا دارد. مسلماً نقل و انتقال محصولات متعدد سبک و یا سنگین به صورت دستی، کار بسیار سخت و زمان بری است. بر همین اساس استفاده از دستگاه نوار نقاله در تولیدی های مختلف ضرورت دارد. برخی از کارخانه ها نیز به دلیل زیاد بودن مسافت جابجایی و رفت و آمد بهتر است از این دستگاه برای سهولت جابجایی محصولات استفاده کنند. ماشین سازی سورا صنعت اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

نوار نقاله چیست؟
در پاسخ به سوال نوار نقاله چیست؟ نوار نقاله از جمله مهمترین تجهیزات بسته بندی محسوب می شود. امروزه از نوار نقاله به منظور جابجایی و انتقال آسان تر محصولات مختلف استفاده می شود. اغلب شرکت ها و کارخانه های بزرگ از دستگاه نوار نقاله برای جابجایی راحت تر محصولات در قسمت های مختلف استفاده می کنند. گاه نوار نقاله به صورت شیب دار، طراحی می شود تا از این طریق سرعت جابجایی محصولات افزایش پیدا کند. بدون شک استفاده از این وسیله مزایای بسیار زیادی برای کارخانه ها و تولیدی های مختلف دارد. برای مثال با استفاده از تسمه نقاله، هزینه استخدام نیروی انسانی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. علاوه بر این سرعت بسته بندی محصولات نیز بسیار افزایش می یابد.

ساخت نوار نقاله
امروزه ساخت نوار نقاله برای صنایع و کارخانه های مختلف، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا جابجایی و انتقال بسته های مختلف به صوت دستی، کار بسیار سخت و زمان بری است. نوار نقاله باید با توجه به شرایط کاری کارخانه و صنایع مختلف طراحی و تولید شود. انواع نوار نقاله با توجه به نیاز مشتری در مدل های ثابت و متحرک ساخته می شوند.

ساخت نوار نقاله، فعالیت بسیار سخت و پیچیده ای است که تنها افراد متخصص و کاربلد توانایی انجام آن را دارند. ماشین آلات بسیار تخصصی و ویژه ای برای ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند که خوشبخاته امروزه در داخل ایران نیز قطعات و ماشین آلات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه وجود دارند.

 

انواع دستگاه نوار نقاله
امروزه برای جابجایی و انتقال محصولات در کارخانه ها و کارگاه ها از دستگاه نوار نقاله استفاده می شود. این دستگاه در اشکال و انواع مختلفی ساخته می شود. انواع دستگاه نوار نقاله، مشخصات ویژه ای دارند که مشتری قبل از انتخاب درست مدل این دستگاه باید اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و مشخصات آن به دست بیاورد.

انواع دستگاه نوار نقاله در صنایع معدنی، صنایع غذایی، صنایع سیمان، فلزات و …کاربرد دارند. معمولاً سطح انتقال در انواع دستگاه نوار نقاله با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این نحوه کارکرد این دستگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. مسیر جابجایی محصولات در انواع دستگاه نوار نقاله به صورت مستقیم و یا منحنی ساخته و طراحی می شود.

نوار نقاله فلزی
نوار نقاله فلزی، یکی از انواع نوار نقاله موجود در بازار است که انواع محصولات و مواد را می توان به کمک نوار نقاله فلزی حمل کرد. این نوع دستگاه در مدل ها تک، دوبله و حتی سوبله نیز طراحی می شود .

نوار نقاله فلزی از جمله دستگاهی هایی است که در برابر رطوبت و روغن مقاوم و آسیب ناپذیر است. علاوه بر این در برابر حرارت نیز نسبت به سایر انواع نقاله مقاوم تر است.

استیل، بهترین جنس تسمه توری نوار نقاله است که در صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد غذایی در برخورد با فلز استیل دچار واکنش شیمیایی نمی شوند. بر همین اساس ماهیت مواد غذایی حفظ می شود و کیفیت محصولات غذایی افزایش پیدا می کند.

 

نوار نقاله pvc
نوار نقاله pvc از پلی وینیل کلرید ساخته شده است. این تسمه، پوسته پوسته نمی شود و در برابر بخار داغ و آب از خود مقاومت نشان می دهد. این نوع نوار نقاله خاصیت آنتی استاتیک دارد و قیمت خرید آن نیز بسیار مناسب و بصرفه است. سطح این دستگاه هنگام حمل محصولات مختلف دچار ساییدگی و آسیب نمی شود.

امروزه در صنایع غذایی و صنایع دارویی رعایت اصول بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد. نوار نقاله pvc با مواد دارویی و غذایی، سازگاری بیشتری دارد و هیچ تغییری در ویژگی های این مواد ایجاد نمی کند. مشتری می تواند این مدل نوار نقاله را در ابعاد و ضخامت های مختلف سفارش دهد.

تسمه نوار نقاله pvc هر چقدر که ضخیم تر باشد، آنگاه مقاومت آن بیشتر خواهد بود و محصولات سنگین تری را می توان به کمک آن جابه جا کرد. نکته بسیار مهم در برابر این دستگاه مقاومت بسیار بالای آن در برابر مواد شیمیایی است. این مدل دستگاه طول عمر بالایی دارد و تا مدت ها می توان از این دستگاه استفاده کرد.

 

نوار نقاله توری
نوار نقاله توری، یکی از مدرن ترین دستگاه هایی است که با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا طراحی و تولید شده است. تمامی صنایع بزرگ و کوچک می توانند از مزایای استفاده از این دستگاه بهره مند شوند.

نوار نقاله توری بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است. این دستگاه در برابر فشار و دمای بالا مقاومت بسیار مطلوبی دارد. توری این دستگاه طراحی بسیار ویژه ای داشته و معمولاً به درخواست مشتری طراحی می شود. این مدل دستگاه در اشکال مختلفی مثل هفت یا هشت ضلعی، لوزی، مستطیلی و … طراحی می شود. هر کدام از مدل های این دستگاه برای انجام کار بخصوصی قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که انواع مواد غذایی مثل کلوچه، شکلات، شیرینی، چیپس و یا پفک را می توان با استفاده از نوار نقاله توری به بخش های مختلف کارخانه و کارگاه انتقال داد. امروزه از فلزات و مواد مختلفی برای ساخت سطح نوار نقاله می توان استفاده کرد. فلز استیل از نظر بهداشتی بهترین انتخاب برای ساخت نوار نقاله است. البته در مواردی که رعایت بهداشت ضروری نیست، می توان از روکش گالوانیزه برای جلوگیری از سایش و زنگ زدگی تسمه نوار نقاله توری استفاده کرد.

 

نوار نقاله غلتکی
اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه نوار نقاله برای جابجایی محصولات خود هستید، می توانید نوار نقاله غلتکی را انتخاب نمایید. نوار نقاله غلتکی، دستگاهی بسیار مفید و پرکاربردی است که می توان با صرف هزینه بسیار کم آن را خریداری کرد. معمولاً در اکثر انبارها و تاسیسات از این دستگاه استفاده می شود.

کاربرد این دستگاه در بخش تدارکات معمول تر است. امروزه در اداره پست، صنعت فولاد سازی، قسمت جابجایی چمدان در فرودگاه ها، بخش بازرسی مواد غذایی و … می توان از این وسیله استفاده کرد. اساس کار این دستگاه به وزن محصول و اختلاف شیب بستگی دارد و به منبع تغذیه وابسته نیست.

قیمت دستگاه نوار نقاله
قیمت خرید دستگاه نوار نقاله به پارامترهای متعددی وابسته است که مشتری قبل از خرید باید به تمامی این پارامتر ها توجه کند. قیمت نوار نقاله به طور کلی با توجه به کارایی و امکاناتی که این دستگاه در اختیار مشتری قرار می دهد تعیین می شود. علاوه بر این کیفیت این دستگاه نیز در تعیین قیمت آن بی تاثیر نخواهد بود.نوع مدل نوار نقاله و کاربردی که دارد از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید آن محسوب می شود. تمامی قطعاتی که در ساخت این دستگاه به کار می روند، به نحوی در نرخ قیمت این دستگاه تاثیر گذار خواهند بود.شما میتوانید برای اینکه بهترین انتخاب را در این مسیر داشته باشید با مشاورین ماشین سازی سورا صنعت به صورت مستمر در ارتباط باشید. ما برای شما بهترین ، مناسب ترین و مقزون به صرفه ترین پیشنهاد را خواهیم داشت.

شماره تماس 09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 46 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 45 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 68 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 62 بازدید
...