0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم شما را با خدمات جوشکاری آرگون و مزایا و معایب جوشکاری آرگون آشنا کنیم. خدمات جوشکاری آرگون به وسیله گاز آرگون و به کمک قوس الکتریکی انجام می شود. از جمله نمونه های کاربردی جوشکاری آرگون می توان به کاربرد این حرفه در صنایع بزرگ پتروشیمی، ساخت تجهیزات نظامی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروگاه های برق و در نگاهی جزئی تر در کاربرد این فرایند در اتصال لوله های تحت فشار، جوش دادن صفحات ظریف و نازک، جوشکاری آلومینیوم با آرگون، جوشکاری مس با آرگون و …. اشاره کرد. جالب است بدانید که برای جوشکاری فلزات سخت و غیر سخت، آهنی و غیر آهنی در تمام ضخامت ها می توان از روش جوشکاری آرگون استفاده کرد.
مجموعه ما خدمات جوش کاری co2هم انجام میدهد
جوشکاری آرگون چیست؟
یکی از روش های جوشکاری که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد، جوشکاری آرگون است. علت این نامگذاری استفاده از گاز آرگون در این روش از جوشکاری است. گاز آرگون به خاطر خاصیت خنثی بودن آن برای این فعالیت انتخاب شده است. گاهی نیز از گاز هلیوم و یا به طور همزمان از گاز آرگون و هلیوم استفاده می شود.  در یک جمله و به طور خلاصه می توان این طور بیان کرد که جوشکاری قوس تنگستن، تحت پوشش گاز محافظ را جوشکاری آرگون می نامند. منظور از قوس الکتریکی که به کمک آن جوشکاری با گاز آرگون انجام می شود، تخلیه بار بین دو الکترود در توده ای از گاز یونیزه می باشد. زمانی که بار بین دو الکترود در حال تخلیه است، حرارت بسیار زیادی تولید می شود.

حرفه جوشکاری با گاز آرگون
امروزه خدمات جوشکاری آرگون از جمله حرفه های پر درآمد و مشاغل سخت به حساب می آید. جوشکاری با گاز آرگون نیازمند مهارت، دانش و تجربه است. کلاس های آموزش عملی این رشته در مراکز رسمی فنی و حرفه ای برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند بعد از گذراندن دوره و در صورت قبولی در آزمون فنی حرفه ای مدرک تخصصی این رشته را دریافت کنند.

معایب خدمات جوشکاری‌آرگون
جوشکاری با گاز آرگون نیز مانند تمام فرایندهای دیگر دارای معایب و مزایای خاص خود است. یکی از مهم ترین معایب این رشته، مضرات آن برای بدن انسان است. گاهی اوقات این مضرات به قدری زیاد می شود که صاحبان صنعت ترجیح می دهند به جای خدمات جوشکاری آرگون از روش های دیگری استفاده کنند. همان طور که می دانید گاز آرگون در شرایط عادی غیر سمی و کاملا بدون خطر است. اما همین گاز بی خطر زمانی که در مجاورت اکسیژن قرار بگیرد سمی و خطرناک می شود.  از جمله مضرات این روش برای بدن انسان می توان به مشکلاتی که برای سیستم تنفسی فرد ایجاد می کند اشاره کرد. در طی انجام جوشکاری با گاز آرگون، گازهای سمی و خطرناکی تولید می شود و همین امر مشکلاتی را برای سیستم تنفسی فرد به وجود می آورد. علاوه بر این، در این روش به اندام ها جنسی نیز آسیب وارد می شود. با انجام جوشکاری با گاز آرگون، اشعه مادون قرمز ایجاد می شود و همین موضوع سبب کاهش توان جنسی فرد خواهد شد. اشعه مادون قرمز علاوه بر این، برای پوست نیز خطراتی را ایجاد می کند و باعث پیری زودرس خواهد شد. افرادی که برای مدت طولانی از این روش استفاده می کنند در صورت رعایت نکردن شرایط محافظتی و ایمنی دچار مشکلات و بیماری هایی مانند برونشیت، زخم اثنی عشر، التهاب ریه، زخم معده، آسم، ناراحتی های کلیوی، التهاب روده و معده، مشکلات قلبی و … می شوند.
همان طور که گفته شد در زمان انجام خدمات جوشکاری آرگون، گرما و حرارت زیادی ایجاد می شود. سوختگی، گرمازدگی و ضایعات چشمی از جمله عوارضی هستند که به علت این گرمای بیش از حد ایجاد می شوند. گرمازدگی ناشی از حرارت می تواند با علائمی مانند درد شکمی، تهوع و احساس خستگی خودش را نشان دهد.
برای جلوگیری و کاهش این خطرات باید در زمان انجام کار با این فرایند از لباس، عینک، کفش  و ماسک محافظ مخصوص جوشکاری آرگون استفاده کرد.
مزایای خدمات جوشکاری آرگون
یکی از مهم ترین مزیت های خدمات جوشکاری آرگون، بالا بودن سطح بهره وری و کیفیت در این شیوه جوش می باشد. از دیگر مزایای این شیوه می توان نیاز کمتر به پاکسازی در این روش اتصال به علت وجود نداشتن جرقه، دود و سرباره را نام برد. در روش جوشکاری با گاز آرگون بر خلاف جوشکاری های معمولی، جرقه وجود ندارد. با استفاده از این شیوه جوشکاری می توان قطعات بسیار ظریف، ورق ها و صفحات صاف فلزی و قوس ها را با کیفیت بسیار بالا جوش و اتصال داد. از این روش می توان برای جوشکاری لوله های تحت فشار گرفته تا صفحات نازک و ظریف استفاده کرد.


اگر در مناطق شمالی و یا مرکز تهران ساکن هستید، می توانید با استفاده از خدمات جوشکاری سیار در شمال تهران و یا جوشکاری سیار در مرکز تهران برای انجام سفارشات جوشکاری خود در وقت و هزینه تان صرفه جویی کنید.
با استفاده از خدمات جوشکاری سیار  می توانید جوشکاری های مختلف مورد نیاز خود در منزل یا محل کار را در اسرع وقت انجام دهید. جوشکار سیار به محل مورد نظر شما خواهد آمد و سفارشات جوشکاری شما را در همان محل شروع و به اتمام می رساند. از جمله مواردی که اغلب خانواده ها را نیازمند آهنگری سیار می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• ساخت حفاظ آهنی برای پنجره ها و برخی از درها
• جوشکاری و اتصال انواع لوله ها
• ساخت نرده و حفاظ برای بالکن
• ساخت سایه بان
• ساخت حفاظ برای راه پله ها
• ساخت درب آکاردئونی
• ساخت حفاظ به شکل شاخ گوزنی
• ساخت انواع پنجره آهنی ساده و طرح دار
• جوشکاری اسکلت فلزی
• ساخت انواع درب حیاط و دروازه ساده
اگر ساکن شرق و یا غرب تهران هستید، می توانید از  خدمات جوشکاری سیار در شرق تهران و یا جوشکاری سیار در غرب تهران استفاده کنید. در این صورت  به راحتی و در اسرع وقت جوشکار سیار در محل مورد نظر شما حاضر خواهد شد و به انجام سفارشات جوشکاری شما مشغول می شود.
با استفاده از خدمات جوشکاری سیار تهران سورا صنعت  می توانید از کمک جوشکار سیار با تجربه و حرفه ای در محل کار یا زندگی خود بهره مند شوید. هم چنین اگر نیاز به خدمات آهنگری دارید و در تهران ساکن هستید می توانید گزینه مطمئن آهنگری سیار تهران را انتخاب کنید. با استفاده از خدمات آهنگری سیار می توانید سفارشات آهنگری های مورد نیاز خود را با کمترین اتلاف وقت و بالاترین کیفیت به آهنگری سیار بسپارید.
ساکنان جنوب تهران نیز می توانند با انتخاب جوشکاری سیار در جنوب تهران فعالیت های جوشکاری خود را به جوشکار سیار بپردازند که از هر لحاظ برای آن ها به صرفه است.
تماس با ما
با شماره‌ تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصین ما در محل شما حاضر شوند. فرقی نمی‌کند در شرق تهران باشید، غرب تهران، مرکز یا شمال و جنوب. همیشه یکی از جوشکارهای ما نزدیک شما است.

شماره تماس09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 238 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 68 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 85 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 60 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 108 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط shamss (5 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 3 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 4 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 4 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
...