0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ترانسمیتر فشار یک ساز رایج، اما چرا؟ سوالی که در این ماه سعی می کنیم به آن پاسخ دهیم این است که ترانسمیتر فشار چیست. بنابراین، تعریف؛ ترانسمیتر فشار یک دستگاه مکانیکی است که نیروی انبساط یک نمونه مایع یا گاز را به خروجی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه فشار را از طریق مبدل به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. در اینجا ما اولین سوال را در مورد ترانسمیتر یا مبدل پیدا می کنیم. آیا تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ علاوه بر این، ما محل استفاده از ترانسمیتر فشار، نحوه عملکرد آن و اینکه آیا نیاز به کالیبره کردن ترانسمیتر خود دارید را بررسی می کنیم.

ترانسمیتر فشار یا مبدل فشار
برای روشن شدن این موضوع از ابتدا، یک ترانسمیتر فشار با مبدل فشار یکسان نیست. اغلب این اصطلاحات در همان زمان استفاده می شود که در مورد یک ترانسمیتر فشار صحبت می شود. با این حال وجود ندارد همان. یک مبدل فشار قبل از ترانسمیتر فشار استفاده می شود. مبدل فشار نوعی از انرژی را به شکل دیگری از انرژی پوشش می دهد. فرض کنید که یک مبدل فشار، برای مثال، درجه سانتیگراد را به انرژی آنالوگ (mV) تبدیل می کند.

در حالی که یک ترانسمیتر فشار، سیگنال الکتریکی ارائه شده توسط مبدل به سیگنال الکتریکی بسیار بزرگتر را پوشش می دهد. به عنوان مثال، میلی ولتاژ (mV) از مبدل تبدیل شده و توسط ترانسمیتر در ولتاژ یا mA منتقل می شود. معمولاً این سیگنال الکتریکی مهمتر بین 1-5 ولت یا 4-20 میلی آمپر قرار دارد. ترانسمیتر خروجی فرآیند، فرآیند مایع یا گاز شما را به کامپیوتر شما ارسال می کند.
ترانسمیتر فشار برای چه استفاده می شود
ترانسمیترهای فشار در طیف گسترده ای از بخش های صنعتی استفاده می شوند. مثلاً اکتشاف نفت. در این بخش، سنسورهای فشار، تفاوت ارزش بین داخلی و خارجی تجهیزات حساس به فشار را اندازه گیری می کنند. اکثر ترانسمیترهای فشار بسیار بادوام هستند و می توانند در هر محیطی با عمر طولانی مقاومت کنند. به عنوان مثال، ترانسمیتر فشار SITRANS p320 فاصله تست اثبات را نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار افزایش داد. با دوره های آزمایش تا پانزده سال به جای هر دو، آنها به طور قابل توجهی هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند. ترانسمیتر های فشار در طیف وسیعی از موارد قابل استفاده هستند زیرا می توانند به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی متصل شوند.

همچنین ترانسمیترهای فشار به طور گسترده در بخش دریایی استفاده می شوند. در صنعت دریایی، همه چیز حول محور مسئولیت و کارایی می چرخد. یک مدل محبوب در این بخش ترانسمیتر فشار WIKA A10 است که بسیار فشرده و بادوام است. در صنعت دریایی، ترانسمیتر ها اطلاعاتی را در مورد فرآیندهای مایع یا گاز به سمت موتورخانه یا پل برای نظارت ارائه می دهند.

چگونه کار می کند؟
البته انواع مختلفی از ترانسمیترهای فشار وجود دارد. اما علیرغم این واقعیت، آنها تقریباً یکسان عمل می کنند. ترانسمیتر های فشار با اندازه گیری فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی آنالوگ کار می کنند. به طور کلی یک ترانسمیتر فشار از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

سنسور فشار
مدار اندازه گیری
اتصال فرآیند
نصب یک سیستم اندازه گیری ترانسمیتر فشار شامل سه بخش است:

لوله هدایت فشار
دیافراگم اندازه گیری مرکزی
دیافراگم ایزوله (حاوی روغن سیلیکون)
در حین کار ترانسمیتر فشار، فشار محیط به دیافراگم اندازه گیری مرکزی منتقل می شود، جایی که غشاء اندازه گیری می شود. اختلاف فشار باعث تغییر شکل ورق بین این قطعات می شود. هنگامی که این تغییر شکل اندازه گیری می شود، می توان میزان اختلاف فشار را اندازه گیری کرد. این اختلاف فشار اندازه گیری شده به یک علامت الکتریکی آنالوگ تبدیل می شود و اکنون قابل درک است.

کالیبراسیون ترانسمیتر فشار
همانطور که گفته شد، ترانسمیتر فشار یک ابزار بسیار بادوام است، به خصوص با مراقبت مناسب. کالیبره کردن ترانسمیتر فشار در یک بازه زمانی معین ضروری است. زمان این بازه به برنامه پردازنده شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کالیبراسیون ترانسمیتر فشار، به مرکز خدمات ما مراجعه کنید.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:
86031739-86047201-09128446731

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 97 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در لوازم خانگی توسط Parimoradi (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 13.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 222 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 222 بازدید
...