0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (15 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

انتخاب دستکش متناسب با نیاز شما
به لطف فناوری پیشرفته در صنعت مراقبت های بهداشتی امروزی، انتخاب دستکش های معاینه پزشکی مناسب می تواند کار دشواری باشد. دستکش ها در مواد مختلف از وینیل، لاتکس و نیتریل موجود هستند. برای دشوارتر کردن فرآیند انتخاب، دستکش ها نیز به عنوان استریل، غیر استریل، پودری و غیر پودری طبقه بندی می شوند.

متخصصان مراقبت های بهداشتی اعم از پرستاران، مراقبان، جراحان، دندانپزشکان و تکنسین های آزمایشگاهی ملزم به پوشیدن دستکش معاینه یا دستکش جراحی با توجه به شرح شغل خود هستند.

دستکش های معاینه معمولاً توسط پرستاران، پزشکان و پرسنل مراقبت های بهداشتی عمومی استفاده می شود تا از خود در برابر آلودگی در طول یک روش معمول مراقبت از بیمار یا معاینه محافظت کنند. برای دقت و حساسیت بهتر، جراحان و کارکنان اتاق عمل باید از دستکش های جراحی استفاده کنند.

تفاوت بین دستکش پودری و غیر پودری

پودر برای روغن کاری دستکش ها استفاده می شود تا راحت تر آن ها را روی دستان خود قرار دهید. نشاسته ذرت به دلیل مواد غیر محرک آن استفاده می شود. پودر اگر وارد بافت شود می تواند روند بهبودی را مختل کند و به همین دلیل است که متخصصان مراقبت های بهداشتی ترجیح می دهند از دستکش های غیر پودری استفاده کنند.

با این حال، با توجه به آخرین فناوری دستکش، عوارض مربوط به پودر تقریباً از بین رفته است زیرا دستکش های جراحی و معاینه اکنون دارای یک پوشش داخلی ویژه در داخل خود هستند.

دستکش نیتریل
دستکش‌های معاینه نیتریل با لمس نرم، قدرت بیشتری را ارائه می‌دهند و برای استفاده در مناطقی مانند بخش‌های اورژانس و تروما توصیه می‌شوند. این دستکش ها همچنین هنگام برخورد با مواد شیمیایی خشن یا غوطه ور شدن در مایع (مانند آزمایشگاه، انکولوژی، خدمات محیطی، آندوسکوپی و داروخانه) عالی هستند.

آنها مقاومت شیمیایی بالایی دارند و از دستکش های وینیل و لاتکس قوی تر هستند. برخی از مزایای دستکش نیتریل به شرح زیر است:

مقاوم در برابر سوراخ شدن
بدون پروتئین و لاتکس
حفاظت بیشتر
مقاوم در برابر مواد شیمیایی
دستکش لاتکس
دستکش های لاتکس بادوام هستند و راحتی و حساسیت بیشتری دارند. در زمان های اخیر، به دلیل خطر ابتلا به آلرژی به لاتکس توسط کارکنان، فشار زیادی از سوی صنعت مراقبت های بهداشتی برای بدون لاتکس شدن وجود داشته است. کارکنان مراقبت های بهداشتی که به طور مکرر از دستکش های لاتکس استفاده می کنند ممکن است دچار مشکلات جزئی پوستی مانند سوزش یا قرمزی شوند.

برخی از اطلاعات در مورد دستکش لاتکس در زیر ذکر شده است:

ترجیحاً توسط جراحان
فوق العاده بادوام
تناسب عالی
راحت
حساس به لمس
حفاظت در محدوده میانی
دستکش وینیل
دستکش وینیل یک راه حل مقرون به صرفه و بدون لاتکس است که برای اکثر کارهای بالینی مناسب است. فناوری دستکش وینیل در زمینه هایی مانند استحکام، کشیدگی، حساسیت لمسی و راحتی بهبود یافته است.

در زیر ویژگی های دستکش وینیل آورده شده است:

مقرون به صرفه
بدون لاتکس
راحت
نرم
با دوام کمتر
برای کارهای حساس کمتر قابل لمس است
ساخته شده از پلی وینیل کلراید (PVC)
حفاظت استاندارد

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (0 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
قبل توسط (0 امتیاز)
سلام وقتتون بخیر بنظر بنده دستکش لاتکس اپی پرفکت میتونه یکی از بهترین دستکش های موجود بازار باشه
که من از آریا طب خریداری میکنم
قبل توسط (0 امتیاز)
سلام دستکش نیتریل هم گزینه پرمصرفیه. من از درمارز طب تهیه کردم.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 179 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 103 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 234 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 241 بازدید
...