0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

برای راه اندازی تولید میوه و سبزی خشک نیاز به خشک کن صنعتی دارید و همچنین می توانید از تجهیزات برقی یا دستی برای تهیه آن اعم از شست و شو، پوست کندن، خوردن و برش زدن استفاده کنید. محصول پس از خشک شدن با استفاده از ماشین آلات مختلف بسته بندی و آماده فروش می شود. در صورت نیاز به کمک برای خرید انواع دستگاه خشک کن میوه می توانید با مشاوران سورا صنعت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید.

 


انواع دستگاه های خشک کن بر اساس نوع

دستگاه خشک کن خانگی
دستگاه خشک کن صنعتی
دستگاه خشک کن نیمه صنعتی
دستگاه های خشک کن کار خشک کردن میوه و سبزی را به روش های مختلفی انجام می دهند، این خشک کن ها در صنعت نیز کاربرد دارند که هر کدام از آنها از فناوری خاصی برای خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده می کنند. اگر به دنبال راهنمای خوب خشک کردن میوه هستید، با سورا صنعت همراه باشید تا با تمام نکات مفید این دستگاه و نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

منابع تولید گرما در خشک کن ها

منبع تولید گرما در میوه های خشک انرژی حاصل از سوختن گاز، گازوئیل یا برق است. بدنه دستگاه از عایق حرارتی ساخته شده است که تلفات حرارتی آن نزدیک به صفر بوده و در نتیجه مصرف سوخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و محیط کار گرم نخواهد شد.

ظرفیت تولید ماشین آلات بسته به سایز آنها متفاوت است، به عنوان مثال معمولا در خشک کن های کابینتی ظرفیت ورودی در هر نوبت حدود 100 تا 300 کیلوگرم است و ظرفیت خشک کن های تونلی در هر شیفت کاری حدود 1 تا 2 تن است. . خشک کن های گازی در سایزهای بزرگتر از برقی تولید می شوند که همانطور که از نامشان پیداست از گاز استفاده می کنند اما خشک کن های برقی میوه به دلیل سایز بسیار کوچکتر برق کمتری مصرف می کنند.

انواع دستگاه خشک کن صنعتی

اگر به دنبال بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن صنعتی هستید قبل از هز چیز باید با انواع آن آشنا شوید، در ادامه انواع دستگاه خشک کن صنعتی را معرفی می کنیم:

دستگاه خشک کن دوکابینی
این مدل از دستگاه ها دارای سه مدل می باشد که شامل یک، دو، سه کابین می باشد و با توجه به افزایش تعداد کابین ها ظرفیت دستگاهی که با مشعل های گازی یا گازوئیلی و یا المنت های برق کار می کنند افزایش می یابد.

این دستگاه ها برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات و همچنین قارچ و گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی کاربرد دارند و همچنین به دلیل قیمت مناسب، سهولت استفاده و فضایی که اشغال می کنند معمولاً برای مصارف صنعتی، کارگاهی و خانگی محبوب هستند.

خشک کن های تونلی
این دستگاه به دلیل ساختار تونلی مانند آن خشک کن تونلی نامیده می شود. تونل این دستگاه دارای یک درب ورودی است که پس از ورود مواد به داخل تونل درب آن بسته شده و پس از خشک شدن از داخل تونل عبور کرده و مواد خشک شده به بیرون فرستاده می شود. این دستگاه برای تولید محصولات خشک بر اساس گردش هوای گرم، مادون قرمز، مایکروویو و فرکانس رادیویی استفاده می شود

خشک کن کانتینیوس
این خشک کن ها از نظر ظاهری کاملاً شبیه به خشک کن تونلی هستند، اما از نظر مکانیسم کمی متفاوت هستند. تفاوت در نحوه حرکت مواد خام است، به این ترتیب که مواد به طور مداوم از بالای محفظه هوای گرم به پایین حرکت می کنند و در صورت خشک شدن مواد از چرخه خارج می شوند، در غیر این صورت این روند ادامه می یابد.حدود یک تن تا دو تن محصول خشک می کند.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 85 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 108 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 68 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 119 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 57 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...