0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (2 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

پرکاربردترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها
اسکنرهای اولتراسوند.
چاقوی جراحی.
مانیتورهای بیمار
دفیبریلاتورها
جداول جراحی
ویلچر و تخت بیمارستان.

تجهیزاتی که امروزه در بیمارستان‌هایی مانند گودینگ، مرکز پزشکی ID استفاده می‌شود، بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم. اکنون بدون برخی از فناوری‌هایی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، درمان بیماران تقریباً غیرممکن است. اما حتی با وجود ماشین‌های باورنکردنی امروزی، بیمارستان‌ها هنوز نمی‌توانستند بدون نیازهای اولیه خود زندگی کنند.

در حالی که هر قطعه از تجهیزات پزشکی به روش خاص خود ضروری است، برخی از آنها بیشتر از سایرین رایج هستند. در زیر به پرکاربردترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها پرداخته ایم.

اسکنرهای اولتراسوند

اکثر مردم اسکنرهای اولتراسوند را دستگاهی می دانند که برای گرفتن تصویر کودک در داخل رحم یک زن باردار استفاده می شود، اما می توان از آنها برای مشاهده اندام های شکم مانند کبد، مثانه، طحال و پانکراس نیز استفاده کرد. امواج صوتی با فرکانس بالا که از دستگاه اولتراسوند ساطع می شود، اندام های بدن را منعکس می کند و برای ایجاد تصویر روی صفحه کامپیوتر استفاده می شود. پزشکان می توانند از این تصویر برای تشخیص آسیب ها، عفونت ها و بیماری ها استفاده کنند.

چاقوی جراحی

گاهی اوقات، ابتدایی ترین تجهیزات بی انتها هستند - همانطور که در مورد چاقوی جراحی پزشکی وجود دارد. حتی در حالی که فناوری بسیار گسترش یافته است، این واقعیت را از بین نمی برد که چاقوی جراحی بهترین ابزار برای کاری است که در نظر گرفته شده است. در محیط های بیمارستانی، پزشکان هنگام انجام جراحی های پیچیده به استفاده از چاقوی جراحی تکیه می کنند.

مانیتورهای بیمار

مانیتورهای بیمار برای پیگیری وضعیت بیمار ضروری هستند - آنها اساساً کار یک متخصص پزشکی را انجام می دهند، در حالی که به پرستار یا پزشک اجازه می دهند کارهای دیگر را در بیمارستان انجام دهند. مانیتورهای بیمار معمولاً از نوعی حسگر پزشکی مانند سنسورهای تجهیزات اکسیژن پزشکی استفاده می کنند تا وضعیت فعلی بیمار را مشخص کنند و داروی صحیح را تجویز کنند.

دفیبریلاتورها

تقریباً در هر گوشه بیمارستان یک دفیبریلاتور وجود دارد. دفیبریلاتورها در بسیاری از فضاهای عمومی یافت می شوند، اما در هیچ مکانی دفیبریلاسیون مهمتر از بیمارستان نیست. دفیبریلاتورها می توانند با بازگرداندن ضربان قلب طبیعی جان بیمار را نجات دهند، که این کار را با ارسال مستقیم شوک الکتریکی به قلب انجام می دهند. هنگامی که بیمار به CPR یا سایر تلاش‌های نجات دهنده پاسخ نمی‌دهد، دفیبریلاتورها بسیار مؤثرتر هستند.

جداول جراحی

همانطور که یک پزشک برای انجام یک جراحی نیاز به چاقوی جراحی دارد، میزهای جراحی نیز ضروری است. این میزها را می توان تا ارتفاع بهینه بلند کرد یا پایین آورد و اغلب روی چرخ هستند و به آنها اجازه می دهد به سرعت از یک مکان به مکان دیگر منتقل شوند. در برخی از محیط های جراحی، پشتیبانی و لوازم جانبی ممکن است برای موقعیت یابی بیمار مورد نیاز باشد.

ویلچر و تخت بیمارستان

برای بیمارانی که برای راه رفتن بیش از حد احساس ضعف می کنند، ویلچر برای انتقال سریع آنها از یک منطقه بیمارستان به هر جایی که نیاز است مفید است. تخت‌های بیمارستانی می‌توانند همین کار را انجام دهند، اما برای قادر کردن بیمار به استراحت و بهبودی در بخش بیمارستان مهم‌تر هستند. این تخت‌ها را معمولاً می‌توان با زاویه‌ای بلند، پایین یا کج کرد که مناسب بیمار در طول دوران نقاهت باشد.

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی
قبل توسط (45 امتیاز)
انتقال داده شده قبل توسط
ویلچر دستگله فشار خون تخت

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 145 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 103 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 234 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 241 بازدید
...