0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (0 امتیاز)

اکثر کسانی که می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند چین را انتخاب می‌کنند. در 10 سال اخیر تعداد دانشگاه‌ها در چین می‌شود گفت 2 برابر شده است. امروزه 3 هزار موسسه که در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند در چین وجود دارد.
برخی از دانشجویان به تحصیل در کشوری غیر از کشور خودشان علاقه نشان می‌دهند. 
موسسه بنیاد چین، تحصیل در کشور چین را برای شما آسان می‌کند. در این خصوص می‌توانید با شماره تلفن 02188060601 در ساعات اداری تماس بگیرید.
دلایل تحصیل در چین
در رده‌بندی که در دانشگاهQS World 2019  صورت گرفته است داوران 6 دانشگاه را در لیست دانشگاه‌های ستاره دار و خوب خود مطرح کردند.
همین‌طور 40 موسسه چینی رتبه خوب گرفته‌اند. پانصد هزار دانشجو با عنوان دانشجوی بین‌المللی در کشور جمهوری خلق چین به تحصیل سرگرم هستند. اکثر آن‌ها از کشور ژاپن، ایالات متحده، تایلند، کره جنوبی و کشور هند استقبال می‌کنند.
به کمک بورسیه تحصیلی دولت، تعداد دانشجویان بین‌المللی افزایش یافته است.

آموزش چین در مقابل آموزش آمریکا
تحصیل در چین تجربه متفاوتی از تحصیل در یک کشور غربی مانند امریکا است.
اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد رویکرد آموزش و یادگیری است. واضح است که فرهنگ شرقی روش تمرینی را با تمرکز بر یادآوری دانش‌آموزان از حقایق ترجیح می‌دهد. این رویکرد در آموزش عالی چینی از طریق این واقعیت منعکس می‌شود که 95٪ ارزیابی‌ها در برنامه‌های کارشناسی ارشد از طریق آزمون انجام می‌شود.
در مقایسه، آزمون در دانشگاه‌های آمریكا فقط معادل 50-60٪ ارزیابی است و قسمت دیگر ارزیابی توانایی‌های كلی دانشجویان شامل پروژه‌ها، مقاله‌ها و سخنرانی‌هاست.
درباره سیستم‌های آموزش و پرورش نیز تفاوت‌های بسیاری در فرهنگ چین در مقایسه با ایالات متحده وجود دارد.
به عنوان یک کشور پرجمعیت، شهرهای بزرگ چین همیشه مملو از جمعیت است. اگر شما یک تجربه غربی‌تر را دوست دارید، به هنگ کنگ بروید. همچنین می‌توانید از طریق بنیاد چین اقدام به تحصیل در چین کنید. به این منظور کافیست به سایت tahsil.bonyad.org مراجعه کنید.

دانشگاه‌های برتر چین
تحولات اخیر در چین این کشور را در اولویت شهرنشینی قرار داده است. در حال حاضر 20 شهر بزرگ وجود دارد که بیش از سه میلیون نفر را میزبانی می‌کند. این لینک را جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
اگر از شهرهای شلوغی لذت می‌برید که گزینه‌ها و فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهند، تحصیل در شانگهای، پکن یا هنگ کنگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سایر شهرهای محبوب با جامعه دانشجویی بین‌المللی شامل چنگدو، کونمینگ و تیانجین است.

در سراسر چین موسسات برتر زیادی وجود دارند. برخی از دانشگاه‌های برتر عبارتند از:
• دانشگاه Tsinghua: این دانشگاه واقع در پکن است. در مسابقات جهانی QS World 2019 در رده هفدهم جهان قرار گرفت. عضو لیگ C9 چین.است. حدود 46000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که تقریباً 3000 نفر از بین آنها بین‌المللی هستند. 
• دانشگاه پکن: محل استقرار این دانشگاه معتبر پکن است. در لیگ C9 قرار دارد. در رتبه‌بندی دانشگاه QS که در سال 2019 انجام شد جایگاه 30 را داراست.
• دانشگاه فودان: این دانشگاه واقع در شانگهای است.  به عنوان سومین دانشگاه برتر چین است و در رتبه 44 جهان قرار دارد. در لیگ نخبگان C9 گنجانده شده است.
فودان به یک دانشگاه بسیار عالی مشهور است و اکنون تقریبا 32000 دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. موسسه بنیاد چین می‌تواند امکان حضور در این دانشگاه را برای شما فراهم ‌کند.

• دانشگاه شیان جیاوتونگ-لیورپول: این دانشگاه واقع در سوژو است. می‌توان گفت بین دانشگاه شیان جیاوتونگ و دانشگاه لیورپول در انگلستان همکاری وجود دارد. بیش از 13000 دانشجوی کارشناسی و همین طور کارشناسی ارشد در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که از 50 کشور در سراسر جهان به این دانشگاه می‌آیند. کلیه برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی  درس داده می‌شود و بر اساس توسعه تفکر انتقادی و یادگیری مستقل دانش‌آموزان اداره می‌شود. 

سایر دانشگاه‌های چین:
• دانشگاه شانگهای جیو تانگ (شانگهای)
• دانشگاه تونجی (شانگهای)
• دانشگاه شمال غربی (شیان)
• دانشگاه شاندونگ (شاندونگ)
• دانشگاه Xiamen (Xiamen)
• موسسه فناوری پکن (پکن)
با مراجعه به این منبع می‌توانید اطلاعات خود را در اینباره افزایش دهید.

دوره‌های محبوب در چین
گزینه‌های بسیاری برای تحصیل در دسترس دانشجویان خارجی است. این افراد می‌خواهند در چین ادامه تحصیل دهند. برخی از محبوب‌ترین دوره‌های مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر به صورت زیر هستند:
• علوم کامپیوتر
• مهندسی عمومی
• تجارت بین‌المللی
• اقتصاد
• زبان‌ها
با توجه به محاسن زیاد تحصیل در کشور چین از شما دوستان عزیز دعوت می‌شود که به این کشور سفر کنید.
 

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 223 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 607 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 112 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 54 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 373 بازدید
...