0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (843 امتیاز)

در زمستان پوست صورت دچار چه خطراتی است؟

چه مراقبت هایی باید از پوست در زمستان انجام داد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

اگر پوست خشک دارید در روزهایی که هوا بسیار سرد و دمای آن زیر صفر می‌باشد از منزل خارج نشوید. اگر هم که پوستتان به طور طبیعی خشک نیست و یا به هر حال مجبور به ترک خانه هستید حتما به صورتتان مرطوب کننده‌ی مناسب بزنید و از شال گردن برای پوشاندن قسمت‌هایی از صورت کمک بگیرید.

کرم نرم کننده و روغن‌های طبیعی مثل گلیسیرین، روغن زیتون، روغن بادام برای درمان خشکی پوست مناسبند، آن‌ها را روی پوست خود به مقدار و دفعات کافی ماساژ دهید. این روغن‌ها جدب پوست شما می‌شوند و تا مدت زمان مناسبی باعث نرمی پوست می‌شوند.

زمستان فصل خشکی است و رطوبت هوا در آن کاهش می‌یابد، پس در منزل، خودتان رطوبت لازم در هوا را تامین کنید. از یک دستگاه تولید بخور استفاده نمایید و هوای داخل منزل را به خوبی مرطوب کنید. هوای غیر مرطوب سبب خشکی پوست دست و صورت شما می‌شود . این در طولانی‌ مدت می‌تواند ایجاد چروک در پوست شما کند.

پوست خشک یا پوستی که در اثر خشکی هوا خشک شده است را زیاد نشویید زیرا خشکی آن تشدید خواهد شد. از شوینده‌ها و پاک کننده‌ی صابونی هم که به هیچ عنوان نباید استفاده کرد. کلا استفاده از صابون برای شستشوی دست و صورت مناسب نیست و پزشکان توصیه می‌کنند از آنها استفاده نکنیم.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 123 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 593 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 156 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 104 بازدید
...