0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.0هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
فایل دامپ چیست و چه کاربردی دارد؟ محتوای فایل دامپ چیست؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (54 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

درست شدن خودکار یک Dump File

برخی اوقات پیش می آید که نرم افزارها بصورت خودکار Dump File ایجاد می کنند ، برای مثال نرم افزارها بصورت خودکار و بدون دلیل مشخصی هنگ می کنند و از سرویس خارج می شوند در این لحظه ویندوز یک Dump File ایجاد می کند و آن را برای برنامه نویس های مایکروسافت ارسال می کند تا دلیل ایجاد مشکل را بررسی و آن را رفع کنند ، حتما تا به حال یکبار به این مشکل خورده اید که ویندوز هنگ می کند و پیغام می دهد که این اشکال را گزارش کنم به سایت مایکروسافت یا خیر که به شکل Send To و Don’t Send معمولا مشاهده می شود ، این عملیات با استفاده از تهیه همین Dump File ها انجام می شود. توجه کنید که برنامه شما همیشه قرار نیست هنگ کند تا Dump File تهیه کنید ممکن است برنامه خیلی کند اجرا شود و یا اینکه منابع زیادی از سیستم را به خود اختصاص دهد که این خود می تواند دلیلی برای عدم اجرا درست نرم افزار باشد. در فایل Dump معمولا خط حافظه یا Memory Line ای که سیستم در آنجا Crash کرده است و مشخصات محل های حافظه مشکل دار به خوبی نمایش داده می شوند ، زمانیکه با مشکلات خطای صفحه آبی یا Blue Screen مواجه می شوید سیستم مجددا بصورت خودکار یک Dump File ایجاد می کند که دارای پسوند dmp می باشد .

 

 

حالا چطور میتونیم بصورت دستی برای یک برنامه dump فایل درست کنیم ؟ 

در پنجره Task manegerو در تب Applications (ویندوز 7) و تب Details (ویندوز 8 و 8.1) کلیک کنید . اگر روی پردازشی راست کلیک کنید و گزینه Create Dump file ظاهر میشود. بعد عملیات ساخت فایل Dump اغاز می شود. 

 

حالا برای چه باید برای یک process (پردازش) چنین فایلی بسازیم ! ؟

با استفاده از این گزینه سیستم برای شما یک فایل ایجاد می کند که در آن اطلاعاتی است که به برنامه نویسی که برنامه مربوطه را نوشته است کمک می کند تا مشکلات احتمالی موجود در برنامه را تحلیل و پیدا کند. زمانیکه یک برنامه توسط یک برنامه نویس نوشته می شود در ابتدای کار برنامه نویس با استفاده از نرم افزار دیباگر یا Debugger با سرعت کمی نرم افزار را اجرا می کند که حفره های امنیتی آن یا در اصطلاح خودمان باگ های نرم افزار مشخص شوند ، با اینکار قبل از ارائه نرم افزار برای استفاده عمومی مشکلات آن تا حدودی رفع می شود و نرم افزار قابل اعتماد تری روانه بازار می شود. در اینجا اگر مشکلاتی از دست برنامه نویس در برود یا نتواند آنها را پیدا کند و نرم افزار روانه بازار شد ، می توان با استفاده از یک Dump File که با روشی که گفتیم ایجاد می شود ، اطلاعات مربوط به نرم افزار را در یک فایل ذخیره کرد و مجددا نرم افزار را تست و Debug کرد تا مشکلاتش برطرف شود.

منبع

+1 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
با سلام

فایل DUMP به طور کلی یک فایل بکاپ (معمولا به صورت فول فلش) از گوشیه. توضیح بیشتر اینکه اگر شما بخواهید از حافظه ی یک گوشی مثلا از حافظه ی فلش نسخه ی پشتیبان تهیه کنید میتونید اون اطلاعات رو DUMP کنید. برای اینکار مثلا با باکس RIFF میتونید آدرس بخشی از حافظه رو که میخواهید ازش بکاپ بگیرید رو تعیین کنید وقتی آدرس رو به برنامه میدید CPU براساس آدرس شروعی که وارد کردید مثلا 0X00000000 و براساس سایز حافظه اطلاعات سکتورها رو میخونه و شما میتونید اون رو تحت یک فایل DUMP ذخیره کنید.چون آدرس دهی به برنامه و در واقع میکرو نیاز به شناخت سکتورهای آیسی فلش و ... دارد معمولا برای گرفتن DUMP از گزینه ی Auto Full Slash Size استفاده میشه که خود برنامه با توجه به آدرس اول و آخر و سایز آیسی ها بخش حافظه ی فلش و eeprom رو میخونه و در یک فایل ذخیره میکند...

سوال مشابهی یافت نشد

...