+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.1هزار امتیاز)

DukeScript در کنفرانس JavaOne 2014 برنده جایزه شد و کلی سروصدا کرده، DukeScript چیه و چه رابطه ای با زبان برنامه نویسی جاوا دارد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

DukeScript پروژه ای است که ادعا می کند که برنامه های جاوا توسعه شده با آن، امکان نصب و اجرا بر روی تمام سیستم عامل های دسکتاپ، iOS، اندروید و تمام مرورگر های مشهور را دارد!

نکته جالب اینجا است که DukeScript یک کامپایلر جاوا به جاوااسکریپت نیست! و مستقیما بایت کد ها را بر روی هر پلتفرم اجرا می کند.

در DukeScript رابط کاربری توسط HTML و CSS تولید می شود و data model توسط جاوا نوشته می شود و با استفاده از annotation به صفحات HTML متصل (bind) می شود.

برنامه های DukeScript برای اجرا بر روی سیستم عامل اندروید از Dalvik VM برای اجرای کد های جاوا و صفحات HTML نیز در WebView قرار می گیرند، برای سیستم عامل iOS نیز بهمین صورت فقط بجای Dalvik VM از RoboVM استفاده می شود. در مرورگر های وب از پروژه Bck2Brwser استفاده می شود که پیاده سازی یک VM به زبان جاوااسکریپت است که اجرا می دهد بایت کد های جاوا بدون نیاز به پلاگین درون مرورگر اجرا شوند، در سیستم عامل های دسکتاپ نیز از JVM واقعی و JavaFX استفاده می شود.

قبل توسط (65 امتیاز)
خودآموزی هم براش هست؟
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
فعلا فکر می کنم سایتش بهترین گزینه باشه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 206 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط javaa (127 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 40 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 671 بازدید
...