+4 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.0هزار امتیاز)
آیا زبان برنامه نویسی جاوا تنها گزینه برای تولید برنامه برای اندروید است؟ با چه زبان های برنامه نویسی دیگری می توان برای اندروید برنامه تولید کرد؟

2 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

برنامه های تولید شده برای اندروید بصورت پیش فرض با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا نوشته می شود، این برنامه ها پس از تولید با استفاده از یک کامپایلر به کدهای میانی (bytecode) که قابل اجرا توسط ماشین مجازی Dalvik هستند کامپایل می شوند.

برای توسعه یک برنامه برای موبایل های اندرویدی با استفاده از زبان های برنامه نویسی دیگر دو گزینه در پیش رو دارید:

  • استفاده از یک کامپایلر که کدهای تولید شده شما به زبان برنامه نویسی دلخواهتان (برای مثال C++ یا C#) را به dalvik bytecode کامپایل کند.
  • استفاده از فریم ورک های  HTML 5 که با واسطه برنامه های تولید شده شما به زبان برنامه نویسی دلخواهتان را برروی اندروید اجرا می کنند.

بعنوان نمونه PhoneGap امکان توسعه برنامه اندروید با استفاده از زبان جاوااسکریپت را می دهد و یا MonoDroid که  همین امکان را با استفاده از زبان C# می دهد و همچنین Qt این امکان را با استفاده از زبان C++ به شما می دهد.

+2 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
از دلفی اگر اشتباه نکنم نسخه XE4 به بعد امکان نوشتن برنامه برای iOS و اندروید و کامپایل به Native رو داره، امکانت تست و ... رو هم داره در کل چیز جالبی هست و می‌تونه آینده مناسبی داشته باشه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 5.4هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
...