+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (760 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
میشه توضیح بدید که :

1)  چه جور سیستم هایی هستند؟

2)  چه کارایی دارند؟

3)  زبان توسعه شان چیست؟

3 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
Embedded System یک سیستم تعبیه شده متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار و وسایل مکانیکی اضافه شده است که برای عملیاتی مشخص تعبیه شده باشد.

این نقطه مقابل کامپیوتر شخصی است، کامپیوتر شخصی برای اهداف چند منظوره به کار می‌روند و شرکت سازنده آن‌ها خبر ندارد خواست مصرف کننده چیست؛ شخصی آن را برای کار شبکه می‌خواهد، دیگری برای بازی و شخصی برای نوشتن یک رمان.

بارها، یک سیستم تعبیه شده جزعی از یک سیستم بزرگ است. برای مثال، کامیون‌ها شامل چند سیستم تعبیه شده هستند یکی برای کنترل خودکار ترمز، دیگری کنترل و مانیتور خروجی خودرو و سومی برای نمایش اطلاعات داشبرد، به عبارت دیگر این توسط سیستم‌های تعبیه شده توسط قسمتی از شبکه ارتباطی متصل شده‌اند.

امروزه کاربرد های فراوان سيستم های ميکروپروسسوری و ديجيتال بر کسی پوشيده نيست. ليکن بسياري از مردم تنها کامپيوتر شخصي خود را به عنوان يک سيستم کامپيوتري و ميکروپروسسوري مي شناسند. حال آنکه روزانه با دهها سيستم پروسسوري برخورد و تعامل دارند: مايکروفر ها، اتومبيل ها (ترمز اي.بي.اس، سيستم ضدقفل و ...)، دستگاه هاي کنترل از راه دور، تلفن همراه، آسانسورها و حتي ماوس و کي برد نيز در رده ي سيستم هاي ميکروپروسسوري قرار مي گيرند.

در درون چنين دستگاه هايي يک واحد پردازنده ي مرکزي تعبيه (Embed) شده که ميتواند يک ميکروکنترلر يا Embedded Processor باشد، به همين خاطر به اين دسته از سيستم ها نام Embedded Systems داده اند.
قبل توسط (760 امتیاز)
جواب نسبتا" کاملی بود
قسمت سوم سئوال بنده رو نخواندید!؟!
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
دستورهای برنامه‌نویسی که برای این سیستم نوشته می‌شوند به سفت‌افزار موسوم است و در حافظه فقط خواندنی (ROM) یا تراشه‌های حافظه فلش نگه‌داری می‌شود. این دستورها توانایی اجرا شدن با منابع محدود سخت‌افزاری -یعنی: حافظه کم،صفحه‌کلید و نمایشگر کوچک یا عدم وجود صفحه کلید و نمایشگر- را دارند.
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
به دستورهای برنامه نویسی اینگونه سیستم ها Firm Ware گفته نمی شود، بلکه به برنامه ایجاد شده ( که نقش سیستم عامل، Driver و .. را دارد) توسط این دستورات Firm Ware یا سفت افزار می گویند.
+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

سیستم های کامپیوتری توکار، سیستم هایی هستند که بعنوان بخشی کوچک از یک سیستم مکانیکی یا الکتریکی بزرگ نقش ایفا می کنند، این سیستم ها معمولا قدرت سخت افزاری (CPU ، RAM و ...) کمی دارند (بدلیل کوچک بودن سایز آنها).

سیستم های کامپیوتری توکار معمولا برای انجام کارهای کنترلی و بلادرنگ (زمان اجرا) استفاده می شوند (برای مثال کنترل ماشین یا هواپیما یا کنترل فرایندی خاص در یک کارخانه) و برای انجام آن کارها نیز بهینه شده اند (هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری).

زبان برنامه نویسی توسعه برنامه برای سیستم های کامپیوتری توکار به سیستم عامل آنها بستگی دارد ولی تقریبا تمامی آنها از assembly و C برای برنامه نویسی پشتیبانی می کنند.

 

قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
در تکمیل گفته های سعید باید بگم که برخی از این سیستم های دارای سیستم عامل مجزا ( اکثرا با هسته لینوکس) می باشند و برخی به صورت Firm Ware می باشند. و زبان JavaMe نیز یکی دیگر از زبان های رایج برای توسعه این برنامه هاست.
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
یک Embedded System (سیستم جاسازی) یک سیستم کامپیوتری با یک تابع اختصاص داده شده در یک سیستم مکانیکی یا الکتریکی بزرگتراست که اغلب با زمان واقعی محدودیت های محاسبات دارد. و به عنوان بخشی از یک دستگاه کامل که اغلب شامل سخت افزار و قطعات مکانیکی تعبیه شده است. در مقابل، یک کامپیوتر عمومی، مانند یک کامپیوتر شخصی (PC)، طراحی شده است که انعطاف پذیر و برای دیدار با طیف گسترده ای از نیازهای کاربر نهایی است.Embedded System ها برای کنترل بسیاری از دستگاه های امروزی مورد استفاده قرارمیگیرند.

Embedded System های مدرن اغلب در میکروکنترلرها (به عنوان مثال پردازنده با حافظه یکپارچه و یا رابط های محیطی) بکارمیروند. ریزپردازنده های معمولی (با استفاده از تراشه های خارجی برای مدارات حافظه و رابط محیطی) نیز هنوز معمول است، به ویژه در سیستم های پیچیده تر. در هر صورت، از پردازنده ها استفاده می شود.

ممکن است انواع مختلفی از هدف و نه به طور کلی بسیار تخصصی در کلاس خاصی از محاسبات، و یا حتی سفارشی برای استفاده در دست طراحی باشد. یک کلاس مشترک استاندارد از پردازنده های اختصاصی پردازنده های سیگنال دیجیتال (DSP) می باشد.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 494 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط kashi (7.2هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 247 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 19.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.4هزار بازدید
–1 امتیاز
0 پاسخ 1.2هزار بازدید
...