0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

احتمالا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ظاهر ارتودنسی برای شما آزار دهنده است. برای همین تصمیمی برای انجام آن نگرفته اید. امروزه دیگر نگرانی های این چنینی جایی ندارند. چرا که علوم دندانپزشکی بسیار گسترده شده اند و روش های زیباسازی از جمله ارتودنسی مخفی نیز قابل انجام هستند. از این رو می توانید برای اطلاع از قیمت ارتودنسی نامرئی و انجام آن به مستر ایمپلنت مراجعه کنید.

ارتودنسی مخفی یا نامرئی راهی را برای افزایش اعتماد به نفس افراد باز کرده است. این افراد می توانند بدون نگرانی به مرتب سازی دندان هایشان بپردازند. استفاده از ارتودنسی سرامیکی یا شفاف یکی از راه های کمتر دیده شدن ارتودنسی است. در ادامه ی مقاله که توسط بهترین مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران نگارش شده  با ارتودنسی مخفی بیشتر آشنا شوید.
ارتودنسی مخفی

ارتودنسی لینگوال یا مخفی همان ارتودنسی معمولی است که فقط بریس ها و سیم ها در پشت دندان ها قرار دارند. این ارتودنسی برای افرادی چون ورزشکاران، موزیسین ها، بزرگسالان، بازیگران و افرادی که تمایلی ندارند ارتودنسی شان دیده شود؛ کاربرد دارد. این نوع ارتودنسی مختص و متناسب با همان فرد ساخته می شود و سیم ها به اندازه فک و دهان فرد فیکس می شوند.

بنابراین ارتودنسی مخفی به قرار گیری تجهیزات ارتودنسی شامل: براکت ها، سیم ها و نوارهای الاستیکی در پشت دندان گفته می شود. تمامی افراد می توانند از این روش استفاده کنند. اما باید قبل از انجام آن با متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

تأثیرات ارتودنسی بر دندان ها و فک متفاوت است. این تأثیرات شامل: مرتب سازی دندان های کج و معوج، تنظیم فواصل بین دندانی، اصلاح خط لبخند، تغییر شکل دندان ها و تغییر شکل استخوان فک در دراز مدت انجام می گیرد.

طول درمان ارتودنسی مخفی یک تا دو سال است. اما در بیمارانی که وضعیت حادتری دارند؛ ممکن است این زمان بیشتر شود. پس از انجام ارتودنسی لینگوال باید توجه داشته باشید که حتما بهداشت دهان و دندان را به طو مرتب رعایت کنید. در این نوع ارتودنسی حتی باید بیشتر برای پاکیزگی دندان هایتان تلاش کنید. از طرفی پس از انجام این نوع ارتودنسی ممکن است در ابتدا احساس عجیبی داشته باشید. چرا که ارتودنسی کاملا داخل دهان است و زبان مدام با آن در ارتباط است.

ارتودنسی ها در انوع مختلفی وجود دارند شامل:

ارتودنسی مخفی یا نامشخص که از بریس های طلا به جای استفاده از براکت های استینس استیل از براکت های طلا در پشت دندان ها استفاده می شود.

ارتودنسی مخفی IBRACES ، ارتودنسی است که با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده و به وسیله تکنولوژی CAD / CAM مدل طراحی شده و اسکن می شود.  

IN-OVATION، این ارتودنسی به معنی درمان سریع و بدون تحرک و ناراحتی و درد کمتر انجام می گیرد. به این صورت که دندان ها تحت فشار شدید قرار نمی گیرند و به آرامی به نتیجه مطلوب می رسند.
ارتودنسی مخفی چگونه نصب می شوند؟

ارتودنسی لینگوال (مخفی) به دلیل اینکه در پشت دندان قرار می گیرند از حساسیت بیشتری برخوردارند. مهارت دندانپزشک متخصص در این نوع درمان بسیار اهمیت دارد. چرا که جای گذاری و نصبت این ارتودنسی در پشت دندان ها واقعا دشوار است. جای نگرانی نیست می توانید برای اطلاع از قیمت ارتودنسی نامرئی و انجام این نوع ارتودنسی به مستر ایمپلنت مراجعه کنید.

برای شروع کار ابتدا پزشک با معاینه و بررسی عکس هایی دندانی نتایج و شواهد خود را بررسی کرده و نتیجه گیری می کند از چه روشی برای دندان های شما استفاده کند.

بعد از آن نیاز است که براکت ها مخصوص قالب دهان فرد ساخته شود. به این منظور دندانپزشک قالبی از دهان تهیه کرده و بر اساس آن قالب ها براکت ها ساخته می شوند. ساخت قالب ها باید متناسب با دهان فرد ساخته شوند که بتواند آن فشاری که لازم است بر دندان ها وارد کند و وضعیت آن را تغییر دهد.

در این مرحله سیمی که براکت ها را به هم وصل می کند نیز ساخته می شود. این سیم متصل کننده نیز مختص خود فرد است و اهمیت ویژه ای دارد.

حال نوبت اتصال این ارتودنسی و بریس ها به داخل دهان است. اینجا است که دندانپزشک باید مهارت خود را نشان دهد. قرار گیری ارتودنسی در قالب دهانی فرد می تواند تأثیر را دو چندان کند و یا اینکه آن را بی تأثیر کند. ارتودنتیست فضای کمتری برای نصب بریس ها دارد. برای این کار نیز راه حلی وجود دارد. تمامی براکت ها توسط یک تری سفارشی به هم متصل هستند و به یکباره در پشت دهان فرد نصب می شوند.

در بریس های سنتی براکت ها ابتدا به صورت تکی روی دندان ها قرار می گرفتند. بعد به وسیله سیم ها به هم متصل می شدند. اما این روش در بریس های مخفی کارساز نیست.
مزایای ارتودنسی مخفی

پس از اینکه ارتودنسی لینگوال را انجام دادید، ممکن است تا سه روز اول احساس درد کنید. چرا که سیم ها با قدرت دندان های شما را فشار می دهد و باعث ایجاد درد می شود. اما نگران نباشید بعد از سه روز این درد کمتر شده و به حالت عادی برای شما تبدیل می شود. این ارتودنسی به دلیل مخفی بودن مزایای را دارد شامل موارد زیر است:
ـ مخفی بودن

یکی از مهم ترین مزیت های ارتودنسی مخفی، پنهان بودن از دید افراد است. همین موضوع باعث می شود که طول درمان هر چقدر هم طولانی باشد. فرد احساس سرخوردگی و خستگی بابت وجود سیم  روی دندان هایش نکند. این موضوع باعث می شود فرد دوره درمان قابل تحملی را سپری کند.
ـ اصلاح خط لبخند

وقتی دندان هایتان کج و معوج باشد. پس خیلی علاقه ای به لبخند زدن نخواهید داشت. با انجام این ارتودنسی می توانید یک لبخند زیبا داشته باشید.
ـ یک دست شدن دندان ها

با استفاده از این ارتودنسی دندان هایتان به طور مرتب در جای خود قرار می گیرند و دیگر باعث پوسیدگی یا اختلال در تکلم و غذا خوردن شما نمی شود.
ـ سلامت فک و دهان

وقتی دندان هایتان نامرتب باشد. دندان هایتان بیشر در معرض پوسیدگی هستند. اگر این مشکل حل نشود ممکن است باعث مشکلات بیشتری شود. پس با این ارتودنسی سلامت فک و دهان تان را افزایش می دهید.
ـ عدم ظاهر شدن لک روی دندان ها

وقتی از براکت  های فلزی در روش سنتی در جلوی دندان ها استفاده می کنید. ممکن است باعث تغییر رنگ دندان ها شوند و این ظاهر خوبی به دندان ها نخواهد داد. اما در ارتودنسی مخفی این مشکل پیش نمی آید. چرا که قابل مشاهده نیست.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 141 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 147 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 164 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 840 بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 505 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 610 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.9هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 534 بازدید
...