+1 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

شرکتهای بزرگ نظیر سونی و سامسونگ و ... در کنار اسمارت فون های خود تگ های NFC را نیز برای فروش می گذارند ، این تگ ها به چه دردی می خورند؟

قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
اگر اشتباه نکنم ، منظورتون اینه که اول سوال رو بپرسم
و بعد تو قسمت جواب ، جواب رو قرار بدم .....
یعنی مطلبم رو به قول شما در قالب سوال و جواب قرار بدم
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
دقیقا منظورم همینه، من براتون سوالو ویرایش کردم. توی لینکایی که تو کامنت اول گذاشتم هم توضیح داده شده.
ممنون از حسن توجهتون.

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

شرکتهای بزرگ نظیر سونی و سامسونگ و ... در کنار اسمارت فون های خود تگ های NFC را نیز برای فروش می گذارند ، شما با این تگ ها می توانید حالت های مختلف پروفایل و برنامه های دلخواه خود را اجرا و استفاده کنید ، لابد می پرسید چگونه ؟ کافیست یک تگ را از قبل به دستگاه معرفی کرده و به مدار القاگر آن نزدیک کنید تا دستورات و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده اجرا شوند. به عنوان مثال می توانید یک تگ را برای استفاده در محل کار تعریف کنید تا به محض نزدیک شدن دستگاه را به حالت Silent برده ، شبکه Wi-Fi را فعال کند و یا فرضاً برنامه خاصی را برای شما اجرا کند. حتی شما می توانید با اپلیکیشن های متعدد این قابلیت ها را بیشتر کنید !

همچنین با برنامه های مختلفی که برای NFC وجود دارد می توانید یک تگ را شناسایی کنید و مشخصات آن را برای گوشی ذخیره کنید و از آن به بعد از گوشی خود به جای آن تگ استفاده کنید . برای مثال می توانید کارت اتوبوس خود را نزدیک گوشی کرده ، با برنامه مربوطه مشخصات آن را بخوانید و ذخیره کنید و از آن به بعد از گوشی خود به جای کارت اتوبوس یا مترو استفاده کنید .

در مورد تگ های NFC که ظاهراً در ایران کمیاب هستند شما به راحتی می توانید برای جایگزینی آنها از کارت های اعتباری نظیر کارت مترو یا اتوبوس های BRT استفاده کنید ، آنها همانند تگ از یک سیم پیچ القاگر در درون خود استفاده می کنند و قابلیت استفاده توسط گوشی شما را دارا هستند .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 239 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 213 بازدید
...