0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

سنگ تراورتن شکلاتی

از معروف ترین سنگ های منطقه کاشان، سنگ شکلاتی تراورتن همراه با سورت های کرم می باشد. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحاتی در مورد این سنگ معروف و زیبا می پردازیم.

معرفی سنگ تراورتن شکلاتی

از تجمع رسوبات کربنات کلسیم. بر روی یک دیگر در مناطقی که دارای چشمه های آب گرم هستند، سنگ تراورتن شکلاتی تشکیل می شود. این سنگ می تواند کاربرد های زیادی از جمله مصارف تزئینی داشته باشد. دلیل به وجود آمدن رنگ شکلاتی در این سنگ، نفوذ مواد معدنی داخل آن به رسوبات است.

دسته بندی از لحاظ معدن:

  • سنگ شکلاتی کاشان
  • سنگ شکلاتی یزد
  • سنگ شکلاتی تکاب
  • سنگ شکلاتی طرق
  • سنگ شکلاتی زنجان،

ویژگی های سنگ شکلاتی تراورتن

در ادامه به بررسی چند مورد از شاخص ترین ویژگی های سنگ تراورتن شکلاتی می پردازیم:

  1. جذب آب بالا: جذب آب پایین در هر سنگی که برای ساختمان سازی استفاده می شود بسیار مهم است، زیرا اگر سنگی جذب آب بالایی داشته باشد باعث بروز مشکلاتی مانند نم زدگی، رطوبت، یخ زدگی و… ساختمان می شود.
  1. ظاهر موج دار: موج دارن بودن سنگ سبب افزایش زیبایی ظاهری سنگ میشود.
  2. تخلخل بالا و چسبندگی خوب: به دلیل وجود تخلخل های بزرگ و کوچک در این نوع سنگ، سبک می باشد و به راحتی به ملات می چسبد به همین دلیل برای استفاده در نما و کار در ارتفاع گزینه مناسبی هستند.
  3. قیمت مناسب: استفاده از سنگ تراورتن برای نما، به دلیل قیمت به صرفه ایی که دارد در مقایسه با دیگر متریال نما مانند سنگ مصنوعی یا سرامیک بسیار مناسب و به صرفه است. دربین سنگ های تراورتن، سنگ شکلاتی کاشان قیمت مناسب تری دارد و بهترین گزینه برای افرادی است، که به دنبال سنگ نمای شکلاتی ارزان می باشند.
  4. مناسب با انواع شرایط آب و هوایی: سنگ تراورتن شکلاتی و تمامی سنگ هایی که در دسته تراورتن ها قرار دارند، مناسب برای تمامی شرایط آب و هوایی به خصوص مناطق خشک می باشد.
  5. عایق صوت و حرارت: یکی از ویژگی های قابل توجه سنگ تراورتن عایق صوتی و حرارتی است. یعنی تا حد ممکن از ورود و خروج صوت و حرارت جلوگیری می کند .
  6. عدم جذب گرما: یکی از ویژگی های جالب سنگ تراورتن کاشان، عدم جذب گرما است و همیشه سطح آن سرد می باشد. به همین دلیل از آن در ساخت کف ساختمان ، کف و دیواره های پارکینگ، کف سالن های استخر و حمام و… استفاده می شود.
  7. مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل: این سنگ از مقاومت بالایی در برابر نورخورشید دارد و رنگ و بافت آن تا سال های زیاد بدون تغییر می ماند.

کاربرد سنگ تراورتن شکلاتی

کاربرد سنگ شکلاتی تراورتن

سنگ تراورتن شکلاتی می تواند دربخش های مختلف ساختمان استفاده گردد. درادامه به ذکر چند مورد از پر تکرار ترین آنها می پردازیم :

  • نمای داخلی و داخلی
  • سنگ فرش پارکینگ
  • محوطه سازی
  • نمای اصلی و بیرونی
  • نمای اصلی و خارجی
  • نمای کلاسیک و مدرن
  • روسازی پارکینگ

 قیمت سنگ تراورتن شکلاتی

  • نوع موج و هاله موثر بر قیمت سنگ ساختمانی تراورتن: هرچه قدر موج موجود در یک سنگ کمتر باشد، آن سنگ مرغوب تر است و به همین دلیل از قیمت بیشتری برخوردار است. برای خرید سنگ طرق با مجموعه سنگیران در ارتباط باشید.
  • نوع برش و فرآوری موثر بر قیمت سنگ ساختمانی تراورتن : هرچه قدر ابعاد سنگ بیشتر و دقیق تر باشد، آن سنگ از قیمت بیشتری برخوردار است. همچنین اگر سنگ با دقت بیشتری فرآیند فرآوری را طی کرده باشد، مرغوب تر و از قیمت بالاتری برخوردار است.

 سنگ تراورتن شکلاتی اصفهان

سنگ تراورتن اصفهان قابل استفاده در تمامی سبک های طراحی از جمله کلاسیک و مدرن می باشد. اگر به دنبال خرید سنگ ساختمانی شکلاتی اصفهان با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی، همراه با دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید با کارشناسان مجموعه سنگیران به شماره ۰۹۱۳۰۰۰۰۶۲۷ تماس بگیرید.

خرید سنگ تراورتن شکلاتی

خرید سنگ شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی اصفهان، به دلیل رنگ خاص و منحصر به فردی که دارد، از محبوبیت زیادی در بین معماران، پیمان کاران و طرفداران سنگ نمای ساختمانی پیدا کرده است. برای بسیاری از افراد، قیمت تمام شده امری بسیار مهم است، پس برای خرید سنگ ساختمانی از کارخانه و به صرفه لازم است، یا به صورت حضوری یا آنلاین به مراکز فروش و کارخانه های تولیدی معتبر، مراجعه کرده تا علاوه بر خریدی به صرفه، خریدی با کیفیت عالی را تجربه کنید. قیمت سنگ تراورتن طرق محمدی راد به عنوان یک سنگ شکلاتی در مجموعه سنگیران، به عنوان مرکز خرید این سنگ تراورتن شکلاتی بدون واسطه خدمت مشتریان عرضه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان مجموعه سنگیران، متشکل از تیمی متخصص در زمینه سنگ نمای ساختمانی کمک بگیرید تا با خیالی راحت، خرید خوبی را  از مرکز خرید سنگ های ساختمانی تجربه کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 35 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
سوال شده 4 ماه قبل در بازار و اقتصاد توسط razisharif (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط offsood (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 35 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 70 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 54 بازدید
...