0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)

با نزدیک شدن به عید نوروز و با توجه به آیین و آداب و رسوم ما ایرانیان، بسیاری از افراد به دنبال تزیین سفره هفت سین خود به بهترین شکل هستند. سفره هفت سین شامل سبزه، سکه، سمنو، سرکه، سیب، سماق و سیر می‌باشد. دغدغه بسیاری از خانم‌های با سلیقه همین سفره هفت سین است که بتوانند آن را متناسب با فرهنگ و سنن خود دیزاین کنند. چرا  که در شروع سال نو می‌توانند با خانواده خود دور سفره هفت سین جمع شوند و عکس‌های یادگاری بگیرند. بر طبق برخی از آداب و رسوم برای بسیاری از تازه عروس ها نیز هفت سین‌هایی را تدارک دیده و به آن‌ها هدیه می‌دهند. در این موارد نیز تزیینات سفره‌های هفت سین بسیار اهمیت پیدا می کند.

هفت سین نماد چیست؟

سبزه در سفره هفت سین به معنی تولد و رویش مجدد می‌باشد که از انواع دانه‌های گندم، عدس، ذرت و یا تخم نارنج استفاده می‌کنند. سمنو به معنای برکت و فراوانی در زندگی است که بسیاری از افراد آن را خود تهیه کرده و بر سر سفره‌های هفت سین قرار می‌دهند. سماق به معنای طلوع خورشید است و در واقع یعنی شروعی مجدد در جهت پویایی. سکه به معنای دارایی و ازدیاد آن در سال پیش رو می‌باشد. سیب و سیر هر دو به معنای سلامتی و تندرستی است چرا که سلامتی برای همه افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. سرکه نماد شکیبایی است و بر طبق آن به معنای طول عمر و سال‌های طولانی زندگی می‌باشد. سنجد نماد عشق و دلباختگی است که در هفت سین‌های عروس از آن‌ها استفاده زیادی می‌کنند.

هفت سین لاکچری

هفت سین‌های زیادی از جنس‌های مختلفی وجود دارد که افراد بر حسب سلیقه و دیزاین خانه خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. از لاکچری‌ترین هفت سین‌های بازار می‌توان به هفت سین‌های سرامیکی و سنگی اشاره کرد. هفت سین‌های سفالی که دارای لعاب‌های زیبا و رنگ‌های زیبایی نیز است از دیگر نمونه‌های آن‌ها می‌باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 1 ماه قبل در لوازم خانگی توسط mahya-r (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 130 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 113 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 199 بازدید
...