0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

شات قهوه چیست؟

علت نام گذاری شات قهوه، شاید مفهوم سریع آماده شدن آن باشد. به همین علت نیز در کافی شاپ ها از این کلمه استفاده می شود. اندازه مناسب هر شات قهوه برای هر فرد، متفاوت است. تنها با استفاده کردن از مقدار متفاوتی از قهوه می توانید به میزان کافئین مورد نیاز بدنتان پی ببرید. شات قهوه معادل یک لیوان یا استکان چای دارای اندازه مشخصی است. کافئین موجود در قهوه، یک محرک بسیار سریع در مغز انسان می باشد. شما به صورت مستقیم از ماده ای استفاده می کنید که باعث بیداری، هوشیاری و دریافت انرژی می شود. به همین علت هم باید بهترین شات قهوه را در اندازه مناسب تهیه نمایید. در این مقاله ما به موضوعات بسیاری در رابطه با مزایا و معایب شات قهوه و انواع شات قهوه خوری می پردازیم.

شات قهوه و تاریخچه ی آن

در ایران، استفاده از قهوه و شات قهوه، اولین بار در مراسم دربار شاه عباس مورد استقبال قرار گرفت. بعد از آن قهوه خانه های بزرگی تاسیس شدند و مردم در آن جمع شده و در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی کشور صحبت می کردند. در آن زمان شاید مانند امروز شات های قهوه در سایز های محتلفی وجود نداشت. اما از لحاظ اندازه فنجان های بسیار کوچکی بودند که میزان قهوه بسیار کمی را در برمی گرفتند.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

از آنجایی که قهوه، بعد از استفاده به صورت مستقیم بر بدن و سطح هوشیاری، تاثیر می گذارد نیاز است تا بیشتر در مورد نحوه استفاده و انتخاب شات قهوه مناسب آن بحث شود. بهترین زمان نوشیدن قهوه در ساعات شبانه روز، براساس تحقیقات از 10 صبح تا 12 ظهر و 2 بعد از ظهر تا 5 عصر می باشد. در این زمان ها میزان کورتیزول ترشح شده در بدن که با میزان هوشیاری ارتباط مستقیم دارد در پایین ترین حالت خود می باشد. افراد سالم روزانه می توانند 200 تا 400 میلی گرم که معادل 2 تا 4 عدد شات قهوه به اندازه های 500 میلی لیتری تا 900میلی لیتر استفاده نمایند. برخی از افراد که بیمار هستند، حتما با مشورت پزشک خود اقدام به نوشیدن قهوه نمایند.

منبع: آف سود

https://offsood.com/blog/what-is-a-coffee-shot

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 20.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.7هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در گوناگون توسط mna (0 امتیاز)
0 امتیاز
4 پاسخ 182 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 52 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 68 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
...