0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (0 امتیاز)

آیا رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد ، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

موم خاصیت ضد التهاب ، ضد تومور و تاثیرات مفید بسیاری بر سلامت بدن دارد. برای رشد طبیعی موها نیازمند سلول‌های مخاطی بدون التهاب هستیم و موم موجب رشد سلول‌های کراتینوسیت از ترکیبات مهم در رشد موها می‌شود.

در زیر منابع برخی دیگر از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است

آنتی اکسیدان ها

شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته ، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد ) ، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. همچنین باعث ساخته شدن موی جدید و استحکام آن می شوند.به هر حال رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد ، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد.

پروتئین

اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو ، ناخن،  پوست و … می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ، ماهی و گوشت قرمز ) تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد.اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.

ویتامین های گروه B

یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود ، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین ، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکر می کنم. منابع غنی از B6 : جگر ، موز ، دانه آفتابگردان ، ماهی ، مرغ ، جوانه گندم ، آلوی خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، مخمر و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و منابع غنی بیوتین : جگر و گوشت مرغ ، جوانه گندم ، سبوس گندم ، تخم مرغ و بادام زمینی است .

کلسیم و منیزیم

گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند ، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود:

خواص عسل ۶۲ خواص عسل مفید برای سلامتی که حتما باید بدانید

با عسل ماسک مو های موثر بسازید

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 88 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 429 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 288 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 294 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 203 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط osareh (74 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 104 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 210 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
...