0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (165 امتیاز)
سوتین شیردهی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

سوتین شیردهی که برخی به اشتباه به عنوان سوتین بارداری آن را می‌شناسند، یک مدل سوتین زنانه است که همان‌طور که از نامش پیداست، در دوران شیردهی مادران استفاده می‌شود. هر خانمی که متوجه بارداری خود می‌شود، دغدغه‌هایی در ذهنش شکل می‌گیرد؛ از جمله شیر دادن به نوزاد. برطرف کردن این دغدغه‌ها آرامش ذهنی را برای مادر به ارمغان می‌آورد. امروز به یکی از این دغدغه‌ها یعنی سوتین مناسب دوران شیردهی به نوزاد می‌پردازیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه شرق، از انواع لباس‌ زیر زنانه (از جمله سوتین شیردهی) و لباس زیر مردانه در سایزها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دیدن کنید.

سوتین شیردهی چیست؟

سوتین شیردهی (Nursing bra) یا سوتین پرستاری، یک مدل سوتین زنانه است که برای حمایت و راحتی سینه‌ها در هنگام شیردهی طراحی شده است تا مادران شیرده بتوانند بدون برداشتن سوتین، به نوزدان خود شیر بدهند. این سوتین‌ها دارای کاپ‌هایی انعطاف‌پذیر در قسمت پستان‌ها هستند که به‌وسیله یک قلاب یا دکمه به قسمت بند سوتین متصل می‌شوند. این قلاب‌ها هنگام شیردهی باز می‌شوند و در نتیجه می‌توان کاپ‌های سوتین را به سمت پایین یا طرفین باز کرد تا فرآیند شیردهی بهتر و راحت‌تر و بدون برداشتن سوتین انجام شود. در تولید برخی سوتین‌های شیردهی از زیپ هم در قسمت کاپ استفاده می‌شود تا به‌راحتی بتوانید زیپ را باز کرده و با برداشتن کاپ، در هر زمان و مکانی به دلبندتان شیر بدهید.
 وظیفه اصلی سوتین شیردهی، پشتیبانی و حمایت از سینه‌ها و پستان‌ها است تا به مادران احساس راحتی و اطمینان بیشتری در هنگام شیردهی بدهد. سوتین‌های شیردهی عموماً دارای قواره‌های محکم و بندهای قابل تنظیم هستند که به تناسب سایز سینه مادران، قابلیت تغییر سایز دارند. با توجه به نیازهای مادران شیرده و ترجیحات شخصی، سوتین‌های شیردهی در انواع و طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

تفاوت سوتین شیردهی با سوتین های معمولی

مهم‌ترین تفاوت سوتین شیردهی با سوتین های معمولی در طراحی و ویژگی‌هایی است که برای حمایت از شیردهی و راحتی مادران در سوتین شیردهی در نظر گرفته شده‌اند؛ از جمله کاپ سوتین. سوتین های معمولی عموماً برای شکل دهی و زیبایی ظاهر سینه طراحی می‌شوند، در حالی که سوتین های شیردهی با توجه به نیازهای ویژه مادران شیرده‌ طراحی شده‌اند. سوتین شیردهی اغلب دارای بند سرشانه محکم‌تر و پهن‌تر است تا به پشتیبانی و حمایت مناسب سینه‌ها کمک کند. همچنین، بند پشتی سوتین شیردهی پهن‌تر است و دو طرف بند با قزن‌های بیش‌تری به یکدیگر متصل می‌شوند. علاوه بر آن، سوتین‌های شیردهی که برای راحتی مادران شیرده تولید می‌شوند، فاقد فنر و اسفنج هستند. به طور کلی، سوتین شیردهی با تمرکز بر راحتی، پشتیبانی و دسترسی آسان به سینه‌ها و حمایت از فرآیند شیردهی مادران ایجاد شده است؛ در حالی که سوتین های معمولی بیشتر بر تغییر شکل و ظاهر سینه تأکید دارند.

منبع: شرق

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
سوال شده 3 هفته قبل در علم و دانش توسط chackavak.h (10 امتیاز)
...