0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (5 امتیاز)

لاهبرداری طرح پانزی و طرح هرمی در ارز دیجیتال یکی از روش‌های تقلبی است که در ارتباط با ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع کلاهبرداری، افرادی که به عنوان سرمایه گذاران جدید وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، به این شیوه تقلبی واقعیت پنهان شده در پس پرده مواجه می‌شوند.

در طرح پانزی، افرادی که ابتدا به عنوان سرمایه گذاران وارد بازار می‌شوند، به دیگران معرفی می‌شوند و از آن‌ها خواستار می‌شوند تا به این بازار ملحق شوند. این افراد به عنوان "پانزی" شناخته می‌شوند و در واقع به صورت غیرمستقیم از سرمایه گذاران جدید سود می‌برند.

در طرح هرمی، افرادی که وارد بازار می‌شوند، به عنوان سرمایه گذاران تحت فشار قرار می‌گیرند تا افراد دیگری را به این بازار معرفی کنند و به آن‌ها محصولات یا خدمات مرتبط با ارز دیجیتال را معرفی کنند. این افراد به عنوان "هرمی" شناخته می‌شوند و در واقع به صورت غیرمستقیم از سرمایه گذاران جدید سود می‌برند.

در هر دو طرح، افرادی که به عنوان سرمایه گذاران جدید وارد بازار می‌شوند، به طور کلی از سودهای واقعی بازار محروم می‌شوند و به جای آن به افراد دیگری که در بالای پیرامون آن‌ها قرار دارند، سود می‌رسد. به همین دلیل، این نوع کلاهبرداری به عنوان یکی از روش‌های تقلبی در ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و باید از آن‌ها پرهیز کرد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 190 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 11 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 170 بازدید
...