0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

دستگاه کیسه پرکن برای پر کردن کیسه ها و پاکت هایی مخصوص از مواد پودری طراحی و تولید میشوند. این دستگاه در دسته دستگاه های پرکن پودری قرار میگیرد. با این دستگاه سرعت پرکردن کیسه ها به طور چشمگیری افزایش میابد. این دستگاه قادر است در هر ساعت 30 تا 40 تن از محصولات پودری و گرانولی را پر کند. علاوه بر آن این دستگاه قادر است که تمام کیسه ها را از حجم و وزن معینی از ماده پودری مورد نیاز پر کند بنابراین از خطای انسانی هم جلوگیری میشود. انواع مختلفی از دستگاه کیسه پرکن طراحی و تولید میشود و مشتری میتواند با توجه به نیاز، بودجه و کسب و کار خود دست به خرید آن بزند.

 

ویژگی های دستگاه کیسه پرکن:

همانطور که در بالا اشاره کردیم این دستگاه از دقت بالایی برخوردار است و سیستم کنترلی موجود در این دستگاه به خوبی با سنسورها و لودسل ها تعامل و همکاری میکند. به همین دلیل دقت این دستگاه بالا میباشد و طراحی آن به گونه ای است که دقتی برابر با 10 گرم دارد.این دستگاه علاوه بر دقت بالا از قدرت و استحکام بالایی هم برخوردار است. دلیل این مقاومت علاوه بر جنس با کیفیت و محکم تجهیزات دستگاه، میتواند به شاسی مقاوم آن هم ربط داد. علاوه بر آن ایت دستگاه دارای سیستم عیب یاب است. یعنی در صورت هرگونه مشکل و عیب دستگاه به اپراتور هشدار میدهد تا آن را در زودترین زمان ممکن تعمیر کنند.ساختار کلی دستگاه کیسه پر متشکل از سه الکتروموتور و یک عدد گیربکس است. این تجهیزات وظیفه دارند مواد پودری مورد نظر را درون دستگاه کیسه پرکن به حرکت در آورند. سپس کیسه های هم اندازه را با وزن معینی از پودر مودنظر پر کنند.همچنین بر روی این دستگاه یک صفحه نمایش قرار دارد که به وسیله آن میتوانید وضعیت و عملکرد دستگاه کیسه پرکن را کنترل و تنظیم کنید. این صفحه نمایش همچنین قادر است که وضعیت دستگاه را به اپراتور اعلام کند. شرایط و وضعیت هایی که توسط صفحه نمایش اعلام میشود، میتواند شامل تعداد کیسه های پر شده، وضعیت فعلی دستگاه، وزن کیسه ها، مشکل به وجود آمده در سیستم و بسیاری از اطلاعات دیگر باشد.

 

انواع دستگاه کیسه پرکن:

به طور کلی دستگاه های کیسه پرکن در سه مدل طراحی و تولید میشوند. دستگاه‌های پودری، دستگاه کیسه پرکن گرانولی، بیگ بگ سه مدل از دستگاه کیسه پرکن هستند. این دستگاه های کیسه پرکن با وجود شباهت هایی که با هم دارند ویژگی های منحصر به فرد خود را نیز دارند و با هم متفاوتند. در ادامه این بخش از مقاله به توضیح هر کدام از این مدل دستگاه های کیسه پرکن میپردازیم. سپس انواع کیسه پرکن ها را بر اساس درجه اتومات مقایسه میکنیم.

 

دستگاه کیسه پرکن پودری:

از دستگاه کیسه پرکن پودری اغلب برای موادی مانند آرد، کود های شیمیایی، سیمان و ماسه استفاده میشود. عملکرد این نوع دستگاه ها میتواند بر اساس تایمر و وزن کنترل شود. معمولا این دستگاه از دقت و سرعت بالایی بوخوردار است. دستگاه کیسه پرکن پودری در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید میشود. پرکن های پودری معمولا در تیراژ بالایی فعالیت میکنند بنابراین دقت این نوع دستگاه ها از اهمین ویژه ای برخوردار است. این دستگاه به سیستم PLC قدرتمندی مجهز است و بسیار کارکرد و کارایی بالایی دارد.

 

 

دستگاه کیسه پرکن گرانولی:

از این دستگاه معمولا برای پر کردن کیسه از محصولاتی با چگالی و حجم زیاد استفاده میشود. محصولاتی را که با این دستگاه به درون کیسه تزریق میکنند عبارتند از حبوباتی از قبیل لوبیا، نخود، کشمش و به طور کلی خشکبار و غلات. یعنی به طور کلی در صنایع غذایی و کارخانه های مربوطه برای پر کردن و بسته بندی از این دستگاه پرکن کیسه ای استفاده میکنند.

 

 

دستگاه پرکن بیگ بگ:

همانطور که از نامش پیداست این دستگاه برای پر کردن کیسه هایی با ابعاد بسیار بزرگ طراحی و تولید شده است. دستگاه بیگ بگ قادر است که کیسه هایی را با گنجایش ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم پر کند. دستگاه پرکن بیگ بگ برای پر کردن موادی مانند آرد، پودر مواد معدنی، پودر مواد شیمیایی، سیمان، پودر ریز سنگ معدن، پودر PVC، پودر مس، پودر خاموش کننده آتش و غیره مناسب است. این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید میشود و شما میتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود دست به تهیه و خرید آن بزنید.

 

انواع کیسه پر کن ها بر اساس درجه اتوماتیک:

همه مدل های دستگاه کیسه پرکن که در بالا به معرفی آن ها پرداختیم، در چندین نوع طراحی و تولید میشوند. دسته بندی آن به صورت سه گروه یعنی دستگاه کیسه پرکن دستی، دستگاه کیسه پرکن نیمه اتوماتیک و دستگاه کیسه پرکن اتوماتیک انجام میشود.

 

دستگاه کیسه پرکن دستی:

دستگاه کیسه پرکن دستی اغلب برای کسب و کار های کوچک یا خانگی و کارگاه های تازه کار مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع دستگاه نسبت به دو مدل دیگر ساختاری ساده تری دارد و در نتیجه از قیمت پایینتری برخوردار است. دستگاه کیسه پرکن دستی اندازه کوچکی دارد و این اندازه در پایین بودن قیمت آن تاثیر دارد. پس اگر شما کسب و کارتان خانگی است یا تازه شروع به کار کرده اید، همچنین فضا و محیط بزرگی برای کار در اختیار ندارید، دستگاه کیسه پرکن دستی میتواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

 

دستگاه کیسه پرکن نیمه اتوماتیک:

این نوع از دستگاه کیسه پرکن برای کارگاه ها طراحی و تولید شده است این مدل نسبت به مدل اتوماتیک ساختاری ساده تر دارد و کاملا خودکار نیست. برای کنترل و هدایت این دستگاه به یک اپراتور حرفه ای نیاز است. البته چند مرحله از کار نیز به وسیله این دستگاه میتواند به صورت اتوماتیک انجام شود که این بستگی به میزان اتوماتیک بودن آن دارد.

 

دستگاه کیسه پرکن تمام اتوماتیک:

این دستگاه کاملا خودکار کار ها را انجام میدهد و نیازی به اپراتور ندارد. دستگاه کیسه پرکن اتوماتیک را در کارخانه ها و کارگاه های پر کار با خط تولید پر رونق استفاده میکنند. قیمت این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های معرفی شده بالاتر است ولی در عوض امکانات و خدماتی که این دستگاه میدهد بیشتر از دو مدل قبل است.

 

 

 

کلام اخر

ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه کیسه پر کن اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرای می باشد.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 53 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 52 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 50 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 82 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 71 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...