0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (95 امتیاز)
لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟

اگر امروزه به دنیای مد و فشن دقت کنید اصطلاحات جدیدی برای مدل های جدید لباس به وجود می آیند. تنوع در مدل و اسم لباس ها امریست که به مرور زمان اتفاق می افتد و نمی توان جلوی آن را گرفت. اکثر افراد خوش استایل و خوش پوش همواره سعی می کنند با این اصطلاحات آشنا باشند. اصطلاح وست نیز یکی از این اصطلاحات جدید است که امکان دارد همه با آن آشنا نباشند. آیا شما مانتو وست را می شناسید؟ انواع مختلف مانتو وست زنانه را دیده اید؟ آیا لباس وست فقط مختص یک قشر یا استایل خاصی است؟ در این قسمت از پادمیرامگ، می خواهیم در مورد کلیه استایل ها و مدل های مانتو وست و نحوه ست کردن آن با لباس های مختلف آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.


وست چیست؟

لباس یا استایل وست، یک لباس همانند طرح سارافون و جلیقه است که برروی یک لباس دیگر پوشیده می شود. جلوی این لباس می تواند با دکمه یا زیپ به طور کامل بسته شود. معمولا برای زیر وست یک پیراهن یا یک شومیز زنانه شیک انتخاب می کنند. البته باید تاکید کرد که طرح دوخت وست با مدل سارافون بسیار متفاوت است. در ادامه باید این موضوع را یاد آور شد که این سبک لباس آستین ندارد. وست مدل های متفاوت بسیاری دارد که از آن می توان به مدل های پشمی و خزدار و ورزشی و پفکی و چرمی اشاره کرد. البته امروزه وست با مدل کت و شلوار بیشتر طرفدار دارد و بسیار مدل شیک و راحتی برای استفاده در بیرون منزل و مهمانی های رسمی می باشد. یک ویژگی مهمی که می توان نام برد این است که تولید وست ها معمولا به صورت فری سایز می باشد، پس مناسب برای هر سایز و اندامی هستند. حالت کتی آن، حالت رسمی دارد و می توانید آن را در مناسبت های رسمی و مراسم های عمومی استفاده کنید. وست ها معمولا در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شوند. شما می توانید همراه با این لباس شیک روسری و اکسسوری هایی را نیز ست کنید، که در ادامه ما سعی می کنیم ست کردن وست را به طور کامل به شما آموزش دهیم.


تاریخچه

همانطور که گفته شد طرح وست به طرح جلیقه و پافر بسیار نزدیک است و باید به این موضوع اشاره شود که در اثر تغییر و تحولاتی که در جلیقه ها صورت گرفته، وست های امروزی طراحی و تولید شده اند. تولید اولین جلیقه ها را به زمان سلطنت چارلز دوم می توان نسبت داد. او بود که اولین بار این لباس را به دربار انگلستان راه داد و از آن جا بود که بسیاری از اشراف زادگان از آن استفاده کرده و باعث گسترش این لباس شدند.
در ایران هم مطرح شدن این لباس به دوره شاه عباس صفوی برمی گردد. در ایران در ابتدا دارای آستین بوده و حالت ردا به خود داشته و بلندی آن بسیار زیاد بود. اما به مرور زمان این لباس در ایران دارای دگرگونی های بسیاری می شود و حالت آن به حالت جلیقه و بعد وست نزدیکتر می گردد.

 

منبع: پادمیرا

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 35 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 149 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در گوناگون توسط web graph_1706544295 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
سوال شده 2 ماه قبل در گوناگون توسط padmira (95 امتیاز)
...