0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

حلقه ارتودنسی که بند ارتودنسی یا نوار دندان آسیاب نیز نامیده می‌شود به‌صورت کامل دور دندان‌های پشتی قرار می‌گیرد. این حلقه موجب ثابت نگه‌داشتن بریس ها در محل خود شده و مانع از آسیب‌دیدگی دندان و شل شدن بریس ها می‌شود.
حلقه یا بند ارتودنسی مانند کمربند به دور دندان آسیاب بزرگ قرارگرفته و نگین براکت به آن وصل می‌شود. گاهی اوقات این حلقه دارای قطعه‌ای به شکل لوله است که ضمایم به آن متصل می‌شود.
حلقه ارتودنسی از تجهیزات ارتودنسی است که در ارتودنسی دندان‌های عقبی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی مواقع متخصص ارتودنسی تشخیص می‌دهد که از بند ارتودنسی به‌جای براکت استفاده شود.
از عمده مشکلات موجود در درمان ارتودنسی می‌توان به جدا شدن براکت ها از روی دندان اشاره کرد. ازآنجاکه در هنگام غذا خوردن، نیروی بیشتری بر دندان‌های عقب اعمال می‌شود، اغلب اوقات این اتفاق برای آن‌ها رخ می‌دهد. متخصص ارتودنسی در ابتدا برای رفع این مشکل، اقدام به چسباندن براکت می‌کند.
حلقه ارتودنسی مناسب چه افرادی است
عموماً برای کسانی که بین دندان‌هایشان فاصله زیادی وجود دارد و افرادی که دندان‌هایشان روی‌هم قرار نمی‌گیرد مناسب است. وجود این حلقه‌ها برای تراز کردن دندان‌ها لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که این حلقه‌ها برای کسانی که احتیاج به اصلاح گسترده دارند، توصیه می‌شود و شاید لازم باشد که دو یا چند باند یا حلقه مورداستفاده قرار گیرد.
مشخصات حلقه‌های ارتودنسی
ازآنجاکه این حلقه‌ها بسیار محکم بوده و کمتر سست می‌شوند، استفاده از آن‌ها موجب پیشرفت سریع‌تر درمان ارتودنسی می‌گردد. همچنین به کمک آن‌ها اصلاح و صاف کردن دندان‌ها نیز بهتر صورت می‌گیرد. اغلب افراد حلقه‌های ارتودنسی سرامیکی یا پلاستیکی را می‌پسندند؛ اما لازم به ذکر است این حلقه‌ها مناسب افرادی که نیازمند اصلاحات اساسی هستند، نیست.
آن‌ها ملزم به استفاده از حلقه‌های ارتودنسی استیل هستند. در ضمن ضخامت حلقه‌های سرامیکی و پلاستیکی از حلقه‌های فلزی بیشتر بوده و بیشتر لکه می‌گیرند. البته ناگفته نماند مواردی از حساسیت افراد نسبت به حلقه‌های پلاستیکی و سرامیکی مشاهده‌شده است.
منبع

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 141 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 145 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 534 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 296 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 3.6هزار بازدید
...