0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

دستگاه خشک کن چیست؟
دستگاه خشک کن مناسب برای خشک کردن انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، زعفران، پیاز، خشکبار مثل انجیر، محصولات شیلات مثل ماهی و میگو می باشد. شرکت هایپر صنعت فامکو دارای نمونه های دستگاه خشک کن چای و دستگاه خشک کن پفک نیز می باشد.

تولید میوه خشک یا چیپس میوه، امروزه بسیار رونق گرفته و به عنوان یک شغل خانگی یا کارگاهی و همچنین در سطح صنعتی به عنوان یک شغل بسیار پر درآمد، شکل گرفته است. امروزه بسیاری از باغداران و حتی خانم های خانه دار و کارخانه ها از این دستگاه ها جهت خشک کردن میوه، سبزیجات، چای و غیره استفاده می نمایند و به درآمد های بسیار قابل توجه ای رسیده اند. در نتیجه اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری پر سود هستید، ما نیز دستگاه خشک کن را به شما پیشنهاد می دهیم، زیرا با خرید این دستگاه با یک هزینه بسیار مناسب نسبت به سایر دستگاه های تولیدی می توانید درآمد خوبی را از این راه کسب نمایید.

به افرادی که برای شروع این کسب و کار مردد هستند که آیا در این کار موفق می شوند یا خیر پیشنهاد می شود که دستگاه های خشک کن تک کابین یا نهایت 2 کابین را برای شروع کار خود خریداری کنند. چرا که در شروع کار هزینه کمتری پرداخت می کنند و می توانند سهم بازار و فروش محصول خود را در بازار آزمایش کنند، که آیا در این کسب و کار موفق می شوند؟ این افراد می توانند بعد از اطمینان کامل از موفقیت خود، دستگاه های خشک کن کانتینیوس (تونلی) که برای تولیدات در حجم بالای صنعتی به کار می روند را خریداری نمایند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

این دستگاه به وسیله حرارت، رطوبت محصولات را می گیرد. روش حرارتی سالم ترین روش برای خشک کردن محصولات می باشد. در این روش رطوبت مواد غذایی به وسیله حرارت با حفظ کامل ارزش غذایی محصول به طور مصنوعی و با سرعت گرفته و خشک می شود. نوع هیتر موجود در دستگاه خشک کن بنا به درخواست مشتری می تواند برقی، گازی یا گازوئیلی باشد. قیمت این دستگاه متناسب با تعداد و جنس سینی ها و ظرفیت تولید در هر بار مصرف از دستگاه متفاوت می باشد. سوخت این دستگاه برقی است ولی مقدار برق مصرفی این دستگاه خیلی بالا نیست، به همین دلیل می توان از این دستگاه در سطح خانگی، با برق معمولی شهری تک فاز بدون هیچ مشکلی نیز استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که نمونه خشک کن کانتینیوس نسبت به سایر نمونه ها با برق 3 فاز کار می کند و مصرف برق بالایی دارد که فقط برای استفاده در سطح تولیدات انبوه صنعتی کاربرد دارد. جنس سبدهای دستگاه خشک کن، پلاستیکی و از نوع پلی اتیلن نسوز یا از جنس آلومینیوم ضد زنگ بوده تا سینی ها قابلیت شست و شو در زیر آب را داشته باشند که این امر موجب تولید محصولاتی بسیار بهداشتی در این دستگاه می شود و متناسب با قوانین سازمان غذا و دارو بوده و برای صادرات محصول مشکلی ایجاد نخواهد شد. همچنین جنس بدنه دستگاه از جنس استیل بوده که زنگ نمی زند.

عملکرد دستگاه خشک کن چگونه است؟
در این دستگاه ابتدا باید سبزیجات و میوه های اسلایس شده را روی سینی یا قفسه های دستگاه قرار دهید و بعد از آن سینی ها را داخل دستگاه قرار دهید. سپس درب دستگاه را ببندید. در رابطه با بخش برقی دستگاه و عملکرد کلی آن می توانید دما را با کلید Tempruture از 20 تا 75 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. همچنین می توانید زمان را با کلید volume برای مدت زمان مورد نیاز برای خشک کردن محصول به دلخواه تنظیم کنید. دستگاه دارای دو کلید Stop و Start می باشد که با زدن کلید Stop دستگاه خاموش می شود و با زدن کلید Start فن های دستگاه شروع به چرخیدن کرده و المنت گرما ایجاد می نماید. وقتی که گرمایش و فن کنار یکدیگر عمل می کنند، موجب می شود که هوای داغ داخل دستگاه گردش داشته و سیرکوله گردد و دستگاه می تواند میوه و سبزیجات را به بدون اینکه به ارزش غذایی آنها آسیب برسد خشک نماید.

در انتخاب این دستگاه به برق مصرفی دستگاه حتما دقت لازم را داشته باشید. دستگاه های خشک کنی که ارائه می گردد، برق مصرفی بسیار پایینی دارند و مدت زمان خشک کردن دستگاه بین 10 الی 15 ساعت بوده که منجر به حفظ ارزش غذایی محصولات می گردد. زیرا اگر مدت زمان خشک کردن طولانی باشد محصولات خراب می شوند. همچنین این دستگاه ها تقریبا بی صدا نسبت به سایر نمونه های دستگاه های خشک کن می باشند.

دستگاه های خشک کن تصعیدی بسیار پیچیده و گران قیمت هستند و فقط برای محصولات با حساسیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند (برای همین استفاده از آن برای تولید کننده توجیه اقتصادی ندارد.). نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که به جای حرارت از برودت سرما استفاده می کند. همچنین خشک کن های ماکروویوی دارای امواج رادیویی می باشند که برای سلامتی بسیار مضر هستند. سرعت رطوبت گیری با این روش بسیار بالاست ولی بسیاری از پروتئین ها و ویتامین های محصولات غذایی را از بین می برد. در خشک کن های حرارتی دما بین 40 تا 50 درجه سانتی گراد قابل کنترل است و ارزش غذایی محصولات کاملا حفظ می شود.

برای صادرات محصولات باید یک سری استاندارد های خاص در محصولات رعایت شود. از جمله این استاندارد ها ارزش غذایی بالای محصولات است، که در نمونه حرارتی دستگاه این استانداردها به طور کامل رعایت شده و دستگاه های خشک کن ماکروویوی و تصعیدی موجب کاهش ارزش غذایی محصولات می شوند. پس اگر از چنین دستگاهی برای خشک کردن محصول خود استفاده کنیم، آن محصول دیگر مناسب صادرات نخواهد بود.

این دستگاه مناسب برای خشک نمودن انواع سبزیجات، گیاهان دارویی، میوه، قارچ، پیاز، سیب زمینی، حتی گرانول های معدنی و شیمایی در مقیاس صنعتی و غیره در سطح صنعتی در مقدار بالا و حجم انبوه می باشد.

دستگاه خشک کن تونلی می تواند محصولات را بسیار سریع و به صورت یکنواخت خشک کند. ظرفیت تولید در این دستگاه در هر بار استفاده چندین تن می باشد.

همچنین دستگاه دارای یک سیستم کنترل هوشمند و اتومات است که توسط آن می توان عملکرد کلی دستگاه را تنظیم نمود. این دستگاه به علت حجم انرژی مصرفی بالایی که دارد فقط در سطح صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. برق مصرفی این دستگاه سه فاز می باشد و فضای بزرگی را نسبت به نمونه های دیگر به خود اختصاص می دهد و حدود 26 متر در طول و 7 متر در عرض فضا می خواهد. قیمت دستگاه خشک کن کانتینیوس متناسب با مقدار تناژ قابل تولید و تعداد طبقات دستگاه محاسبه می گردد و متفاوت خواهد بود. همچنین سرعت دستگاه خشک کن کانتینیوس نسبت به دستگاه های خشک کن کابینی بالاتر می باشد.

خشک کن پیوسته تونلی  از حجم بسیار بزرگی نیز برخوردار می باشند به همین دلیل بیشتر مورد استفاده در کارخانجات قرار می گیرند. البته شما می توانید با توجه به محیط کارگاه و سوله خود و همین طور مطابق بابودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته اید دستگاه خشک کن تونلی خود را سفارش دهید تا کارشناسان ما آن را برایتان طراحی و تولید نمایند.
برای جنس بدنه و مواد به کار رفته در ساخت خشک کن میوه نواری از بهترین مواد اولیه با کیفیت استفاده شده که از عمر بالایی برخوردار می باشند.

یکی از موارد مهم نحوه ی کار با دستگاه است که به صورت کاملا رایگان توسط مهندسین هدایت به مشتریان عزیز آموزش داده می شود. برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد از از دستگاه بگیرید حتما بایستی آموزش صحیح از تولیدکننده ی آن ماشین ببینید.
گروه ماشین سازی سورا صنعت با خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی یک ساله اطمینان لازم را به خریداران جهت کیفیت بالای ماشین آلات میدهد. قیمت خشک کن پیوسته تونلی ماشین سازی سورا صنعت با توجه به کارایی عالی آن بسیار مناسب می باشد محصولات خروجی از این دستگاه علاوه بر کیفیت بالا از رنگ و مزه کاملا طبیعی برخوردار میباشد که باعث جذب مشتری بیشتری میگردد.

جهت دریافت مشاوره و انتخاب دستگاه خشک کن مناسب میتوانید با شماره 09397700612 تماس بگیرید و از دانش متخصصان خبره و با تجربه ی سورا صنعت  استفاده نمایید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 58 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 85 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 66 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 108 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 57 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 33 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 64 بازدید
...