0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

نصب گیج DP مزایای زیادی دارد

کاهش خطای اپراتور
بهبود کارایی
زمان نگهداری را کاهش دهید
در دنیای کنترل فرآیند، متغیرهای اندازه گیری زیادی وجود دارد که عموماً تحت عنوان فشار، دما، سطح و جریان قرار می گیرند. ابزار اندازه گیری این متغیرها به اپراتورهای سیستم امکان نظارت بر وضعیت و حرکت مایعات و گازها را می دهد. فشار برای همه مزایای نسبتاً آشکاری دارد. اما چرا فشار دیفرانسیل؟

گیج های فشار دیفرانسیل به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین دسته گیج فشار "نوع تخصصی" شناخته می شوند. آنها در فیلتراسیون، جریان و تراز استفاده می شوند. برای بسیاری نیاز به یک گیج فشار دیفرانسیل، سوئیچ یا ترانسمیتر فوراً درک نشده است. نصب گیج فشار دیفرانسیل (DP) مزایای شگفت انگیزی دارد.

گیج های فشار دیفرانسیل می توانند تا حد زیادی خطای اپراتور را کاهش دهند، کارایی فرآیند را بهبود بخشند، از تجهیزات گران قیمت محافظت کنند، آموزش را کاهش دهند و زمان تعمیر و نگهداری را کاهش دهند.
نحوه کار گیج های فشار دیفرانسیل

بر خلاف فشار سنج های مستقیم که فشار را در یک نقطه از یک سیستم اندازه گیری می کنند، گیج های DP فشار را در دو نقطه اندازه گیری می کنند و اختلاف فشار بین آن دو نقطه را روی یک صفحه نمایش می دهند. فشار اندازه‌گیری‌شده می‌تواند 115psi قبل از فیلتر و 100psi بعد از فیلتر باشد، که به گیج DP اجازه می‌دهد تفاوت را بخواند که 15psi است - که به آن دیفرانسیل 15psi می‌گویند. این نشان دهنده افت فشار 15psi ناشی از فیلتر است.

ما مشتاقانه منتظر همکاری با شما در طراحی مانیتور فشار یا جریان دیفرانسیل برای نیازهای خاص شما هستیم.

فیلتراسیون

محبوب ترین کاربرد گیج های فشار دیفرانسیل فیلتراسیون است. این برنامه به عنوان توضیحی آسان برای نیاز به گیج فشار دیفرانسیل است. یک فیلتر ذرات یا آلاینده های ناخواسته را از یک سیستم گاز یا مایع حذف می کند. هنگامی که فیلتر مسدود می شود راندمان و فشار کاهش می یابد. در اینجا چهار روش نسبتاً خطرناک برای شناسایی این وضعیت وجود دارد:

1. تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، که زباله و آلودگی را دعوت می کند
دیدن برنامه های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده منظم که برای بازرسی اجزا و شرایط فرآیند استفاده می شود غیر معمول نیست. برای یک فیلتر، این نیاز به یک تیم تعمیر و نگهداری یا اپراتور دارد که محفظه فیلتر را باز کند و وضعیت فیلتر را مشاهده کند. این مستلزم آن است که سیستم خاموش باشد، و اغلب برای حذف مایع یا گاز خون ریزی می شود. این سیستم بازرسی تهاجمی اغلب به زمان و نیروی انسانی ارزشمند نیاز دارد، چیزی که این روزها یک کالای کمیاب است.

علاوه بر این، بسیاری از محفظه های فیلتر دارای یک دوجین یا چند پیچ برای باز کردن برای مشاهده عنصر فیلتر در داخل هستند. خدمه تعمیر و نگهداری اغلب یک فیلتر نسبتا تمیز پیدا می کنند. از طرف دیگر، خدمه ممکن است متوجه شوند که فیلتر مدت زیادی برای تعمیر و نگهداری مانده است، زیرا این فرآیند از مایعات مورد نیاز محروم شده است. حتی بدتر از آن، فیلتر ممکن است با "فیلتر دمنده" در معرض خطر قرار گرفته باشد، وضعیتی که در آن عنصر فیلتر پاره می شود و سوراخی ایجاد می کند که در آن آلاینده ها بدون فیلتر عبور می کنند، که می تواند آسیب های زیادی ایجاد کند.

2. مانیتورینگ فیلتراسیون با یک فشارسنج واحد نوسانات را محاسبه نمی کند
اگر کاربر فیلتر بخواهد سلامت فیلتر را به شیوه ای فعال تر نظارت کند، چه؟ چرا به سادگی یک فشار سنج استاندارد نصب نمی کنید؟ یک گیج فشار می تواند به اپراتور اطلاع دهد که چه زمانی شرایط فشار تغییر می کند و چه زمانی زمان انجام اقداماتی مانند شستشوی معکوس فیلتر یا تعویض عنصر فیلتر است، درست است؟ مشکل این است که بیشتر فرآیندها فشار کاری ثابتی ندارند. به دلیل بسیاری از عوامل، مانند چرخه روشن و خاموش شدن پمپ یا کمپرسور یا چرخه باز و بسته شیر، اکثر فرآیندها دارای نوسانات فشار نسبتاً گسترده ای هستند. در بسیاری از سیستم‌ها، این نوسان فشار در حد مجاز و طبیعی است.

3. نظارت بر فیلتراسیون با دو گیج فشار ترکیبات عدم دقت و سردرگمی
نصب دو فشارسنج استاندارد مشابه روی یک فیلتر، یکی در ورودی فیلتر و دیگری در خروجی، یک روش رایج برای تعیین وضعیت فیلتر است. با مسدود شدن فیلتر، فشار سنج ورودی شروع به خواندن بالاتر از فشار خروجی می کند. تا زمانی که فیلتر آماده شستشوی معکوس شود، تفاوت بین دو قرائت گیج فشار ممکن است 15psi یا بیشتر بسته به نوع فیلتر باشد. برای به دست آوردن این قرائت، کاربر باید خوانش کمتر را از خواندن بالاتر کم کند.

متأسفانه این دو مشکل مهم برای اپراتور تجهیزات ایجاد می کند. ابتدا خطاهای دقت در این روش ترکیب می شوند. به جای داشتن دقت نامی یک گیج فشار، مثلاً 2 درصد، خطا دو برابر می شود و به 4 درصد می رسد.

دوم، و این احتمالاً مشکل بزرگتر است، بسیاری از اپراتورها در مورد اینکه چرا دو فشار سنج روی فیلتر وجود دارد آموزش ندیده اند. تاریخ نشان می دهد که بسیاری از اپراتورها با این سوال که چرا دو گیج فشار وجود دارد به سادگی نمی توانند به این سوال پاسخ دهند. اغلب اپراتورها نمی دانند که قرار است یک گیج فشار را از دیگری کم کنند. حتی اگر این کار را انجام دهند، ممکن است واقعاً اهمیت آن محاسبه را درک نکنند.

4. بدون نظارت بر فیلتر، که سلامت فیلتر و خرابی سیستم را به خطر می اندازد
احتمالاً محبوب ترین اقدام برای نظارت بر "سلامت" یک فیلتر، انجام هیچ کاری نیست. اغلب اوقات، اگرچه اپراتورهای سیستم دوست دارند بدانند فیلتر در چه زمانی کار می کند، اما فقط منتظر اتفاق بدی هستند. در بسیاری از فیلترها، هیچ ابزاری برای اندازه گیری جریان یا فشار نصب نشده است. اپراتور منتظر می ماند تا مشکل فرآیند خود را نشان دهد، اغلب پس از اینکه همه چیز به نقطه ای بدون بازگشت پیش رفت و آسیب رخ داد. در این موارد ممکن است اجزای موجود در فرآیند نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

راه حل - بدون ریاضی، بدون اشتباه و آسان برای درک

یک گیج فشار دیفرانسیل که با استفاده از شیرهای مشابه در ورودی و خروجی فیلتر نصب می شود، می تواند این مشکلات را برطرف کند. با حذف استفاده از دو گیج، میزان خطا به درجه دقت برای یک گیج DP کاهش می یابد. اپراتور همچنین خواندن را بهتر درک می کند، بدون اینکه نیازی به "انجام محاسبات" داشته باشد.

صفحه گیج فشار دیفرانسیل همچنین می تواند دارای یک قوس قرمز باشد که نشان می دهد فیلتر مسدود شده است یا در شرف گرفتگی است ... همچنین به عنوان "شرایط هشدار" شناخته می شود. اگر صفحه گیج DP کلمات "فیلتر" یا "تمیز" و "کثیف" را روی صفحه کلید گیج DP داشته باشد، این وضعیت هشدار بیشتر می شود. هیچ کدام از اینها با دو فشار سنج مجزا امکان پذیر نیست.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:
86031739-86047201-09128446731

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 101 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 74 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 93 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 98 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 107 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 113 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
...