0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

عملکرد اکچویتور برقی الکتریکی چیست؟

اکچویتور برقی الکتریکی وسیله ای است که با استفاده از موتور الکتریکی برای ایجاد نیروی لازم می تواند حرکت یک بار یا عملی که نیاز به نیرویی مانند گیره دارد ایجاد کند.

 

یک اکچویتور برقی الکتریکی چگونه کار می کند؟

یک موتور الکتریکی با چرخش اسپیندل یا روتور حرکت چرخشی ایجاد می کند. دوک موتور مستقیماً از طریق محور اکچویتور برقی به یک پیچ مارپیچ متصل می شود که به نوبه خود در یک مهره بال اسکرو می چرخد.

همانطور که دوک می چرخد، مهره بال اسکرو در امتداد پیچ مارپیچ به جلو یا عقب رانده می شود.

یک میله پیستون توخالی به مهره بال اسکرو متصل می شود و این حرکت خطی را از اکچویتور برقی خطی یا درون اکچویتور برقی خطی ایجاد می کند زیرا موتور در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد.

موتور توسط یک درایو الکتریکی کنترل می شود که اجازه می دهد تا سرعت چرخش و در نتیجه سرعت خطی اکچویتور برقی تغییر کند. مکانیزم بازخورد اطلاعات موقعیتی را می دهد و اکچویتور برقی خطی را می توان طوری برنامه ریزی کرد که به یک موقعیت خاص حرکت کند، متوقف شود و سپس حرکت کند یا به موقعیت استراحت خود بازگردد.

قدرت موتور گشتاور تولید شده و در نتیجه نیرویی که می تواند از طریق اکچویتور برقی به حرکت مفید وارد شود را تعیین می کند.

چگونه یک اکچویتور برقی الکتریکی را انتخاب کنم؟

اکچویتور برقی برای کاربردهایی که نیاز به نیرو دارد مورد نیاز خواهد بود. در یک اکچویتور برقی خطی پنوماتیکی نیرو با فشار وارد بر سطح پیستون ایجاد می شود. در اکچویتور برقی های الکتریکی، نیرو از قابلیت گشتاور موتور ایجاد می شود. باری که باید جابجا شود، هر نیروی اصطکاکی یک سطح و زاویه ارتفاع یا انحراف بار، همگی پارامترهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

برای اکچویتور برقی های پنوماتیکی، بار برای حرکت در فاصله معینی لازم است که حرکت اکچویتور برقی را تعیین می کند. همین امر در مورد یک اکچویتور برقی الکتریکی با برخی تفاوت های ظریف صادق است. برای محافظت در برابر بیش از حد، ضربه "قابل استفاده" حداکثر ضربه کمتر از چهار برابر گام پیچ مارپیچ است. یک اکچویتور برقی الکتریکی ممکن است برای تعدادی موقعیت استفاده شود. بنابراین ضربه مورد نیاز باید کل حرکت را در نظر بگیرد. گام‌های پیچ مختلف بسته به سوراخ در دسترس هستند که به ترکیب اجزا اجازه می‌دهند بسیاری از الزامات کاربردی را برآورده کنند.

همچنین در نظر گرفتن اینکه چه زمانی یک اکچویتور برقی الکتریکی به یک محلول پنوماتیکی ارجحیت دارد نیز مفید است. در شرایطی که منبع هوای فشرده در دسترس نیست، برق تنها جایگزین است (اگر راه حل های هیدرولیکی نیز در دسترس نباشد).

مزیت کلیدی اکچویتور برقی های خطی الکتریکی، نیاز به موقعیت های متعدد در یک برنامه کاربردی است. مزایای دیگر عبارتند از: نیروی محوری بالاتر. دقت بالا؛ نویز پایین؛ انعطاف پذیری از طریق ویژگی های کنترل؛ سختی بار و هزینه های عملیاتی کمتر

انواع اکچویتور برقی الکتریکی

اکچویتور برقی های الکتریکی به سبک میله ای، یا بدون میله، با یا بدون موتور و درایو در دسترس هستند. موتورها را می توان به صورت محوری پشت بدنه اکچویتور برقی یا به موازات اکچویتور برقی در چهار موقعیت نصب کرد.

کاربردهای معمولی اکچویتور برقی های الکتریکی

اکچویتور برقی های الکتریکی در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی یافت می شوند.

در صنعت خودروسازی برای وسایل نقلیه حمل و نقل بدون راننده، توزیع و انتخاب روش های اتصال - چسب، جوش و پرچ کردن.

در صنایع غذایی و آشامیدنی، برای تولید بطری های PET، سیستم های پر کردن و برچسب زدن و کاربردهای روباتیک مانند ربات های شیردوش.

آنها در حمل و نقل مواد برای عملیات هایی مانند سروو پرس و گیره استفاده می شوند و به طور گسترده در بخش بسته بندی استفاده می شوند.

مزایای آنها در دقت، انعطاف پذیری و هزینه های عملیاتی کم منجر به استفاده در رباتیک، الکترونیک و مونتاژ الکترونیکی، ماشین ابزار و بسیاری از بخش های صنعتی دیگر می شود.

آیا برای کارکرد اکچویتور برقی های الکتریکی به چیز دیگری نیاز دارم؟

منبع برق مناسب و کابل کشی مرتبط با تجهیزات ضروری است. کابل کشی برای سیگنال های قدرت و کنترل بین موتور و درایو مورد نیاز است. ممکن است لازم باشد اکچویتور برقی ها نصب شوند و می توان از سوئیچ ها برای شناسایی موقعیت استفاده کرد.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:
86031739-86047201-09128446731

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 75 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 83 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 70 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 140 بازدید
سوال شده 9 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 58 بازدید
سوال شده 10 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 95 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 44 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در علم و دانش توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 99 بازدید
...