0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

عملگرهای هیدرولیک در مقابل پنوماتیک در مقابل اکچویتور برقی های الکتریکی

فهرست مطالب
عملگرها برای چه مواردی استفاده می شوند؟
انواع مختلف اکچویتور برقی ها چیست؟
اکچویتور برقی های هیدرولیک
اکچویتور برقی های پنوماتیکی
اکچویتور برقی های الکتریکی
چه نوع اکچویتور برقیی برای برنامه شما بهترین است؟
انتخاب اکچویتور برقی مناسب

در گروه‌های صنعتی مختلف مانند تولید، حمل‌ونقل و دفاع ملی، مطمئناً اکچویتور برقی‌هایی را خواهید یافت که نقش مهمی را ایفا می‌کنند. عملگرها در کنترل و تسهیل عملی هر فرآیند مکانیزه بسیار مهم هستند.

به این ترتیب، اکچویتور برقی ها نقش برجسته ای در اقتصاد جهان دارند. آمار ارزیابی بازار نشان می دهد که بخش اکچویتور برقی و شیر تا سال 2025 بیش از 127 میلیارد دلار تولید خواهد کرد. تجارت اکچویتور برقی در حال حاضر با نرخ رشد مرکب سالانه 5.23 درصد در حال گسترش است. این فعالیت اقتصادی شامل سه نوع اکچویتور برقی اصلی - هیدرولیک، پنوماتیک و الکتریکی است.
عملگرها برای چه مواردی استفاده می شوند؟
عملگرها ابزارهای مکانیکی هستند که انرژی را به حرکت تبدیل می کنند. این شامل یک فرمان کنترلی است که سیگنال تغییر در یک سیستم فیزیکی را نشان می دهد که سپس نیرو برای انجام یک کار ایجاد می کند. سیگنال فرمان می تواند توسط انسان یا به طور خودکار کنترل شود در حالی که منبع انرژی متفاوت است.

عملگرها ماشین ها را کنترل می کنند و به قطعات اجازه حرکت می دهند. این حرکت می تواند هر یک از صدها عملیات مانند بلند کردن، بستن، مسدود کردن و بیرون راندن باشد. به طور معمول، اکچویتور برقی ها بخش های کلیدی در عملیات صنعتی و تولیدی هستند که در آن شیرها، پمپ ها، موتورها و سوئیچ ها را فعال می کنند.

عملگرها معمولاً حرکت مکانیزه را کنترل و هدایت می کنند. حرکات می تواند خطی، چرخشی یا نوسانی باشد. به عبارت دیگر، این حرکت می تواند در یک جهت، دایره ای یا عقب و جلو در فواصل منظم باشد. مهم نیست که یک سیستم مکانیزه چه حرکت پایانی را می خواهد، بدون کمک اکچویتور برقی غیرممکن خواهد بود.

عملاً هر صنعتی به روشی از اکچویتور برقی ها استفاده می کند. عملیات در فرآوری نفت و گاز، هوانوردی و هوافضا، نظامی و دفاعی، دریایی، معدن، جنگل‌داری و جاده‌سازی نیازمند عملگر است. عملگرها همچنین در ساخت تجهیزاتی مانند پرس، جرثقیل، دکل حفاری، سنگ شکن زغال سنگ، بالابر انسان، پرتاب موشک و تجهیزات جابجایی مواد استفاده می شوند. یک صنعت یا خدمات را نام ببرید، می‌بینید که از اکچویتور برقی‌ها استفاده می‌کنند.

انواع مختلف اکچویتور برقی ها چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، سه نوع اکچویتور برقی مختلف وجود دارد - هیدرولیک، پنوماتیک و الکتریکی. انواع اکچویتور برقی با نوع انرژی که اکچویتور برقی برای تبدیل منبع از حالت بالقوه به حرکت فیزیکی استفاده می کند مشخص می شود. انرژی بالقوه انرژی ذخیره شده با توانایی انجام کار است. انرژی جنبشی انرژی حرکت است. رایج ترین منابع انرژی سیالات فشرده، گاز فشرده و الکتریسیته هستند.

بحث‌های زیادی در مورد اکچویتور برقی‌ها وجود دارد، اما اینکه کدام نوع اکچویتور برقی بهترین است به برنامه شما بستگی دارد. در برخی شرایط، اکچویتور برقی های الکتریکی و پنوماتیکی بهترین انتخاب هستند. با این حال، امروزه در بسیاری از کاربردها، اکچویتور برقی های هیدرولیک عملکرد برتری به شما می دهند.

اکچویتور برقی های هیدرولیک
اکچویتور برقی های هیدرولیک همچنان محبوب ترین سیستم های تبدیل انرژی هستند. آنها در کارهای سنگین مانند ماشین آلات ساختمانی بزرگ، نیروی اکچویتور برقیه دریایی و جابجایی محموله، سلاح های نظامی و سیستم های حمل و نقل و به طور کلی مشاغلی که در آن قدرت بی رحم حاکم است، رایج هستند.

1. عملگرهای هیدرولیک چگونه کار می کنند
اکچویتور برقی های هیدرولیک بر روی فشرده سازی سیال کار می کنند و آن فشار را تحت شرایط کنترل شده به حرکت تبدیل می کنند. تقریباً در تمام سیستم های هیدرولیک، آن سیال نوعی روغن است. از آنجایی که روغن فشرده سازی بسیار دشوار است، به راحتی مقادیر زیادی انرژی را بر حسب حجم منتقل می کند.

روغن هیدرولیک تحت فشار در سیلندرها که لوله های حاوی قوچ هستند استفاده می شود. اکچویتور برقی های هیدرولیک از انرژی سیال تحت فشار برای به حرکت درآوردن رم و کار با دستگاه یا ماشینی که اکچویتور برقی به آن خدمت می کند استفاده می کند. فشار مورد استفاده در یک اکچویتور برقی هیدرولیک بین 1000 تا 5000 پوند بر اینچ مربع (psi) است. اکچویتور برقی های بزرگ برای کاربردهای تخصصی می توانند بیش از 10000 psi باشند.

اکچویتور برقی های هیدرولیک بیشترین نیروی کلی و چگالی توانی را که می توانید با هر طراحی اکچویتور برقی به دست آورید، ارائه می دهند. آنها مکانیسم های نسبتا ساده ای با دو بخش اصلی هستند - یک دستگاه کنترل مانند یک دریچه گاز و یک جزء فعال مانند یک پیستون، لغزش یا شیر. در اینجا برخی از مزایا و معایب اکچویتور برقی های هیدرولیک آورده شده است.

2. جوانب مثبت
اگر به کار سنگینی نیاز دارید، سرمایه گذاری در اکچویتور برقی های هیدرولیک بیشتر از اتکا به نیروی هوا یا نیروی الکتریکی است. بازگشت سرمایه شما قدرت، کارایی و راحتی در میان این نکات دیگر است:

نیرو: موتورهای اکچویتور برقی هیدرولیک نسبت اسب بخار به وزن بالایی دارند. آنها بسیار نیرومند هستند و نسبت به اندازه خود قدرت فوق العاده ای تولید می کنند. این باعث می شود آنها مقرون به صرفه و همچنین بسیار کارآمد باشند.
ایمنی: کنترل و مهار نیروی هیدرولیک آسان است. سیستم های هیدرولیک بسیار قابل اعتماد هستند و طراحی آنها مدت هاست که ایمن و ایمن بودن آنها ثابت شده است. بسیاری از کنترل‌های هیدرولیک خودکار هستند، اما ساختن کنترل‌های دستی در هیدرولیک که به اپراتور اجازه می‌دهد مستقیماً اکچویتور برقی را کنترل کند، ساده است.
تحرک: اینجاست که اکچویتور برقی های هیدرولیک نیز برتری دارند. آنها بدون نیاز به سیستم پشتیبانی دست و پا گیر و پیچیده، خودکفا و قابل حمل هستند. هیدرولیک به طور ایده آل برای کامیون ها و کاربردهای تجهیزات سنگین مناسب است.

3. منفی
اگرچه سیستم های کنترل هیدرولیکی مزایای قابل توجهی نسبت به رقبای خود دارند، اما دارای معایبی هستند. برخی از برنامه‌ها وجود دارند که در آن‌ها قدرت هیدرولیک ممکن است سازگار نباشد، در تنظیماتی که احتمال آلودگی محصول وجود دارد. اگر قصد دارید اکچویتور برقی های هیدرولیکی را در نظر بگیرید، چند معایب دیگر وجود دارد که باید بدانید.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 112 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 65 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 135 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 55 بازدید
سوال شده 9 ماه قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 91 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در گوناگون توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 42 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در علم و دانش توسط mobindalir96 (0 امتیاز)
...