0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (0 امتیاز)

 توالت ایرانی یا فرنگی؟
توالت ایرانی یا فرنگی؟ هر روز به تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت می کنند افزوده می شود. تغذیه اکثر ما سرشار از قند، نمک و مواد چرب است که بدن برای هضم و دفع آنها دچار مشکل می شود. البته باید بدانید که نوع تغذیه تنها دلیل بروز چنین مشکلاتی نیست. شاید باورتان نشود، اما نحوه نشستن روی توالت فرنگی که امروزه در کشور رواج زیادی دارد نیز  باعث ایجاد و تشدید این مشکلات می شود و البته خطر برخی دیگر از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر نحوه نشستن صحیح در توالت فرنگی بر سلامتی مان بیشتر آشنا کنیم.

امروزه خیلی از خانه های قدیمی کوبیده شده و با معماری مدرن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز در اکثر خانه ها توالت فرنگی استفاده می شود. خیلی از افراد نیز به دلیل زانودرد و مشکلات دیگر علاقه بیشتری به استفاده از این نوع توالت ها نشان می دهند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن منشا بسیاری از مشکلات گوارشی است و مدل آنها باعث می شود که در حین استفاده در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی مفید نیست.

ایرانی یا فرنگی، در نوع خود مضرات و حسناتی را دارند. به عنوان مثال؛ گفته شده استفاده دائمی از توالتهای ایرانی ایجاد پادرد و کمردرد میکنند اما در برابر آن؛ استفاده زیاد از توالت فرنگی نیز از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیارمضر است و انسان را دچار بیماری های دردناکی مانند کولیت یا قولنج روده و همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت توسط افراد قبلی استفاده کننده از توالت؛ ایجادانواع حساسیتها و بیماریهای پوستی می کند.. اگر فیزیولوژی گوارش را مدنظر قرار دهیم، به مضرات توالت صندلی یا فرنگی پی خواهیم برد.

برای اینکه بدانید چه حالتی صحیح است بهتر است ابتدا اندکی در رابطه با فیزیولوژی دفع صحبت کنیم:
در ناحیه ی انتهای روده ی بزرگ (رکتوم) عضله ی اسکلتی مهمی قرار دارد تحت عنوان عضله ی پوبورکتالیس که این عضله به صورت ارادی منقبض و ریلکس می شود. این عضله شبیه یک قلاب انتهای روده را احاطه کرده است و هرگاه که شما آن را منقبض کنید انتهای روده را می بندد و جلوی خروج مدفوع و گاز را می گیرد. انتهای روده ی بزرگ با زاویه ی خاصی از سطح این عضله به بعد به مقعد(آنوس) منتهی می شود که اصطلاحا این زاویه را زاویه ی آنورکتال می نامند. حین انقباض عضله ی پوبورکتالیس این زاویه تنگ می شود و جلوی دفع را می گیرد پس روشن است که حین دفع این عضله باید ریلکس شود تا زاویه ی آنورکتال باز شود و مدفوع و گاز خارج شوند.

طریقه ی نشستن در دستشویی بر زاویه ی آنورکتال موثر است، حین نشستن بر سر دستشویی ایرانی و توالت فرنگی وضعیت زاویه ی آنورکتال متفاوت است و همین تفاوت باعث می شود راه خروجی مدفوع بازتر یا بسته تر شود.

حین نشستن بر سر توالت ایرانی زاویه ی آنورکتا کاملا باز می شود و عضله ی پوبورکتالیس هم کاملا آزاد است و راه خروج مدفوع باز است اما حین نشستن بر سر توالت فرنگی این زاویه چندان باز نیست و دفع بطور کامل اتفاق نمی افتد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
7 پاسخ 1.8هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 235 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 235 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 14 بازدید
سوال شده 2 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط fatemehMOUSAVI (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
...