+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (801 امتیاز)

سروو موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)

سرووموتور یک عملگر چرخشی یا خطی است که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب با استفاده ازآن امکان پذیر است. چنانچه بخواهید یک شیء را در یک زاویه خاص بچرخانید و یا آن را در یک فاصله مشخص بصورت خطی حرکت دهید، می توانید از سرووموتور استفاده کنید.
سیستم سروو، شامل یک موتورمعمولی است که به شفت آن یک انکودر نصب شده است و توسط یک سیستم کنترل که سروو سیستم نامیده می شود، کنترل می گردد. با ارسال یک سیگنال کنترلی به سرووموتور امکان حرکت شفت به یک زاویه یا موقعیت خاص وجود دارد. سرووموتور در موقعیت شفت فرمان داده شده باقی می ماند تا زمانیکه سیگنال تغییر کند، با تغییر سیگنال فرمان ، موقعیت و زاویه شفت تغییر خواهد کرد.

سرووموتور در واقع، یک مکانیسم حلقه بسته خودکار جهت راه اندازی ماشین ها می باشد، که از فیدبک موقعیت برای کنترل حرکت و رسیدن به موقعیت نهایی استفاده می کند. ورودی سیستم کنترلی سرووموتور یک سیگنال آنالوگ یا دیجیتال است که دستورات موقعیت را به شفت خروجی اعلام می کند. یک انکودر به شفت موتور متصل می شود تا فیدبک موقعیت و سرعت را به سیستم کنترل ارسال کند. در ساده ترین مورد، فقط موقعیت، اندازه گیری می شود. موقعیت اندازه گیری شده در خروجی با دستور موقعیت ارسالی از سیستم کنترل و عدد تعریف شده که بصورت دستی برای سیستم کنترل تعریف شده است، مقایسه می شود. چنانچه موقعیت خروجی با مقدار تعریف شده و موردنیاز تفاوت داشته باشد، یک سیگنال خطا تولید می شود که موجب می شود موتور در هر دو جهت بچرخد تا آنجا که خروجی شفت را به موقعیت مناسب برساند. زمانیکه شفت به موقعیت مورد نظر می رسد، سیگنال خطا به مقدار صفر رسیده و موتور می ایستد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 452 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 866 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 257 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 428 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 437 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
سوال شده 5 سال قبل در علم و دانش توسط N.SA (801 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 5.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 24.3هزار بازدید
...