+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

همیشه شنیده ام که توصیه شده است که ابتدا مسائل سخت یک پروژه انجام شوند و بعد به سراغ موارد آسان رفت، دلیل این توصیه چیست و آیا همیشه جواب می دهد؟

چرا نباید بلعکس این توصیه کار کرد یعنی ابتدا مسائل آسان یک پروژه انجام شود؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
تا آنجایی که تجارب شخصی من تا به حال بوده است، می توان 2 علت برای این اصل بر شمرد.

پاسخ خود را با سخنی از برایان تریسی شروع میکنم که می گوید: " اگر قرار باشد چند قورباغه را قورت دهید از زشت ترین آنها باید شروع کنید."

اولین نکته این مطلبی که شما فرمودید بار روانی آن است، با شروع کردن از مشکلات سخت تر و پیچیده تر این انگیزه برای شما باقی می ماند تا بر روی مسائلی که ساده تر است وقت بگذارید، اما در غیر اینصورت با اتمام کارهای ساده به علت ارضای نسبی حس تکامل طلبی شما، انگیزه ای برای کارهای سخت تر باقی نمی ماند. و دیگر اینکه با در قرار دادن خود در شرایط اضطرار است که می توانید خود را همواره پویا نگاه دارید.

 

نکته دوم و به مراتب مهم تر که اهمیت خود را در پروژه های نرم افزاری به رخ می کشد، این است که هر چه مشکل و باگ بزرگ تر باشد ساید افکت های آن بیشتر است. بدین سان، اگر شما در ابتدا اقدام به حل مسائل ساده تر کنید ، پس از حل کردن مسائل بزرگتر و اصلی ممکن است مجددا کارکرد قسمتی که قبلا اصلاح شده است نیز به هم بریزد و مجددا نیازمند تغییر باشد.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

در صورتی که مشکلات سخت یک پروژه زودتر حل شوند باعث می شود ریسک های پروژه در مراحل اولیه پروژه حل شوند. اما من در جایی خوانده ام که رسیدگی به سختی های یک پروژه بعنوان آخرین کارها می تواند مزیت های زیر را داشته باشد:

  • حل مشکلات آسان پروژه در ابتدا باعث بوجود آمدن شور و اشتیاق برای ادامه کار در اعضای تیم می شود.
  • امکان دارد در زمانی که شما در حال حل مشکلات آسان پروژه هستید افراد دیگری (تحقیقات دانشگاهی، پیشرفت علم و ...) راه حل هایی برای مشکلات سخت پروژه شما پیدا کنند.
  • حل مشکلات آسان ممکن است سبب شود مشکلات سخت پروژه برای اعضای تیم شفاف تر شوند و از انجام راه حل های اشتباه جلوگیری بشود.
  • برای بعضی مشکلات سخت هیچ وقت راه حل کاملی وجود ندارد که انجام آنها در ابتدا باعث می شود پروژه یا آغاز نشود یا در زمان خیلی طولانی عملیاتی شود.

در نهایت شاید بخاطر ترس از شکست پروژه است که بین همگان جا افتاده است که برای غلبه بر آن ترس مشکلات سخت یک پروژه در ابتدا انجام شود.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 111 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 119 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 119 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 60 بازدید
...