+4 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.1هزار امتیاز)
استفاده مداوم از سشوار و مخصوصا اتوی مو ، باعث به وجود آمدن موخوره میشه... راه مناسب رها شدن از مو خوره چیست؟

5 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (170 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
علل به وجود آمدن موخوره : شستن با شامپوهائي كه  PHآن قليائي يا قليائي ضعيف باشد. به كاربردن مكرر مواد شيميائي مانند رنگ دكلره پرمتانت (فرار) استفاده مكرر از س‏شوار ،قرار گرفتن مو در برابر آفتاب. خوب آب‏كشي نكردن موها هنگام شست و شو..

برای درمان موخوره راه‌های متفاوتی وجود دارد:

بهتر است نوک موهایتان را به اندازه 1سانت کوتاه کنید

1- یك قاشق سر پر شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بكشه. بعد از این كه سرد شد، آن را صاف كنید و هر روز از این مایع به نوک موی سرتان بمالید. پس از مدت كوتاهی متوجه خواهید شد موخوره تان درمان شده است.

2- با شامپو های حاوی ویتامین e,c موهاتون رو بشورید  شامپوهائي كه  PHآنها خنثي يا اسيدي باشد یا شامپو بچه.  و قبل از سشوار از کرم موهای حاوی همین ویتامین ها استفاده کنید.

3- و یا بعد از هر بار استحمام به پایین موهاتون روغن زیتون یا نارگیل یا بادام (که موثرتره) بمالید.

4-گنجانيدن ميوه و سبزيجات تازه در هر وعده غذائي، نوشيدن مايعات و آب بيشتر.
+2 امتیاز
قبل توسط (383 امتیاز)

در مرکز هر تار مو مغز مو وجود دارد، که بیش از 90% آنرا آب تشکیل میدهد و در اطراف آن ماده ی شاخی از جنس کراتین بنام کوتیکول وجود دارد.

درصورتی که آب مغز مو کم شود کوتیکول چند شاخه شده و موخوره به وجود می آید.

راه حل:

1- از سشوار یا اتوی مو حد المقدور کمتر استفاده کنید.

2- از نرم کننده ها و تقویت کننده های مو برای جلوگیری از چند شاخه شدن کوتیکول استفاده کنید.

3- آب زیاد بنوشید.

+1 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
جوابی که دوستمان ارائه داده اند راه های پیشگیری از موخوره می باشد.

اما در صورتی که موخوره ایجاد شود تنها راه آن این است که مقداری از موی خود که موخوره شده است را کوتاه نمایید و راه های پیشگیری را در پیش گیرید که مجددا این مشکل برای شما به وجود نیاید.
0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

اگر موهای شما زیاد موخوره دارد، بهترین راه درمان آن این است که کمی موهای خود را کوتاه کنید تا موخوره آن از بین برود ولی اگر می‌خواهید بدون کوتاه کردن موهای خود، موخوره آن را درمان کنید پیشنهاد می‌کنم ابتدا از روش‌های خانگی استفاده کنید:

1) حنا:
حنا یکی از گیاهان قدیمی و از محبوب‌ترین گیاهان دارویی برای درمان موخوره می‌باشد. استفاده از حنا باعث می‌شود که موهای شکننده و آسیب دیده تغذیه شده و برای تقویت مو هم مفید است. برای استفاده از حنا، آن را در آب خیس کنید و سپس بگذارید که یک ساعت بماند. بعد آن را بر روی کل موهای خود بمالید، اگر نمی‌خواهید که موهای شما رنگ بگیرد باید بعد یک یا دو ساعت موهای خود را با آب گرم (نه آب داغ) به خوبی بشویید. 

2) سس مایونز:
یکی از روش‌هایی که برای درمان موخوره استفاده می‌شود، ماسک موی سس مایونز است. توصیه می‌شود که از سس‌های مایونز آماده استفاده نکنید و سس را به صورت طبیعی در منزل تهیه نمایید. در این روش مقداری سس مایونز خانگی را بر روی کل موها بمالید و یک کلاه پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بر روی موهای خود بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس موهای خود را با آب به خوبی بشویید.

مشاهده سایر روش‌های درمان موخوره

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

برای درمان موخوره روغن مورد را توصیه میکنم

مکانیسم اثر:

برگ مورد متعلق است که به یکی از قدیمی ترین درختان که از مهمترین گیاهان دارویی به شمار می رود و از قدیم الایام جهت تقویت مو بکار رفته است.

آنچه را که عامه مردم تقویت مو نامیده‌اند یک واقعیت است که دلایل آن امروزه در تحقیقات علمی به اثبات رسیده .

عوامل مخرب خارجی مثل قارچها، باکتری‌ها و عوامل حساسیت زا مثل مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های امروزی، رنگبرها و رنگهای مو به اشکال مختلفی باعث تخریب پوست به صورت التهاب، شوره، خارش و تضعیف مو به صورت خشکی، موخوره و ریزش مو و نهایتا موجب نارضایتی افراد حساس می گردند.

روغنی از این برگهای سبز و شفابخش تهیه می شود به نام روغن مورد که دارای ترکیبات متعددی است و مجموعا دارای خواص ضد قارچ (اعم از قارچ های بیماری زا و فرصت طلب) و همه باکتری های فرصت طلب و اغلب باکتری های بیماریزا بوده و با مهار رشد و نمو این میکروارگانیسم ها از اثرات تخریبی آنها بر سطح پوست و پیاز مو جلوگیری می‌نماید.

خواص و کاربردها:

مداوای کچلی، ضد قارچ پوستی و خارش پوست، تقویت کننده موی سر، درمان ریزش مو، درمان اگزما، تقویت کننده موی سر، جلوگیری و از بین برنده موخوره

نحوه مصرف:

جهت تقویت موهای سر و سیاه شدن موهای سفید به مدت ۴ ماه متوالی هر روز و شب تکرار نمایید

هر شب، بعد از شستن موهای خود آن را خشک نموده و به میزان مناسب روغن را بر روی پوست سر به مدت  تا ۳ دقیقه ماساژ دهید، سپس صبح موها را با یک شامپو روزانه شستشو دهید.

عوارض جانبی:

عوارض جانبی خاصی مشاهده نشده است مگر اینکه فرد به اجزای بکار رفته در فرآورده حساسیت داشته باشد.

برای کسب اطلاعت بیشتر به سایت کیمیا فارمد مراجعه نمایید

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 241 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 358 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 391 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 691 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 557 بازدید
...