0 امتیاز
قبل در اخبار جواب یاب توسط (1.1هزار امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

سایت جواب یاب در شروع کار، سیستم امتیازدهی به کاربران خود را کاملا شبیه به سیستم امتیاز دهی مجموعه سایت های Stack Exchange (مانند Stack Overflow، Super User، Ask Ubuntu و ...) قرار داد. ما از این تصمیم دو هدف اصلی را دنبال می کردیم:

  • آشنایی کاربران با این سیستم امتیازدهی.
  • استفاده ار تجربیات خوب مجموعه سایت های Stack Exchange برای بدست آوردن این روش امتیاز دهی.

هدف اصلی از قرار دادن سیستم امتیاز دهی این بود که کاربران سایت با دیدن امتیاز یک کاربر متوجه بشوند که جواب های آن کاربر چقدر به سایر کاربران سایت کمک کرده است یا به بیانی دیگر اعتبار جواب های یک کاربر در بین کاربران سایت چقدر است.

در حال حاضر به نظر ما دو ضعف در این سیستم وجود دارد:

  • امتیاز هایی که کاربران بخاطر سوال هایی که می پرسند می گیرند با هدف سیستم امتیاز دهی سایت در تضاد است.
  • امتیاز های منفی نقش کمی در سیستم امتیاز دهی سایت دارد و می تواند نقش پر رنگ تری داشته باشد.

در حال حاضر هیچ تصمیمی برای تغییر در سیستم امتیاز دهی سایت گرفته نشده است، اما قصد داریم با استفاده از نظر کاربران سایت این سیستم را بهبود بخشیم.

از تمام کاربران عزیز سایت حواب یاب تقاضا داریم پیشنهاد های خود درباره تغییرات در سیستم امتیاز دهی سایت را در قالب نظر برای همین مطلب به ما بگویید.

هر چه جزئیات بیشتری درباره پیشنهاد خود بنویسید (مانند مقدار امتیاز های جدید یا دلایل خود) ما را بیشتر در این راه یاری کرده اید.

پیشاپیش از تمام دوستان سپاسگذاریم.

ببندید با توجه به این نکته: اخبار جواب یاب
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
به نظر من دو آیتم مهم در این سایت که مربوط به دریافت جواب برای سوالاتی که وارد می کنیم جا داره بیشتر از این امتیاز به آن تعلق بگیرد .
پیشنهاد من برای این 2 مورد : انتخاب جواب شما بعنوان بهترین جواب (توسط دیگر اعضا) و هر رای مثبت به جواب شما به ترتیب 25 و 20  می باشد.
قبل توسط (1.2هزار امتیاز)
+4
امتیاز به سوالات خودمان می توانند به دو شکل محدود شود:
1. پرسشگر تا مدتی (مثلاً دو روز) نتواند به سوال خود پاسخ بدهد.
2. امتیاز پرسشگر منوط به تعدادی مشاهده یا رای مثبت گردد.
به طور کلی شاید بد نباشد که امتیازات رای مثبت افزایش و سایر امتیازات کاهش یابد.
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
+2
برای نظرات هم امتیاز درنظر بگیرید. مثلا هر رای مثبت 3 امتیاز
و به این صورت باشد که اگر نظری یک رای مثبت گرفت، امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد ولی اگر تعداد رای‌های مثبت دوتا شد 6 امتیاز (3تا برای هر رای) دریافت کند و اگر سه تا شد 9 امتیاز و به همین صورت
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
+1
من دو تا پیشنهاد دارم:
- رای هایی که به جواب یا سوالات تخصیص داده میشه بسته به سطح آسانی تا دشواری تنظیم بشه.مثلا برخی سوالات به قدری آسون هستند و بعضا متداول که به راحتی با یه سرچ ساده تو گوگل میشه به جواب رسید ولی بعضیها در سطح بالایی قرار دارند و گاها سوالاتی هستند که فقط از طریق سرچ در میان مطالب فارسی بدست نمیان...پس بهتره متناسب با سطح سوال به سوال و جواب مرتبط با اون امتیاز تعلق بگیره مثلا برای جواب سوالات آسون 10 و متوسط 15 و دشوار25 امتیاز تعلق بگیره
- در مورد انتخاب بهترین جواب هم به نظر من چون از جواب یه سوال ممکنه سایر کاربران هم استفاده کنند پس بهتره برای اینکه یه سوال از نظر کاربران مختلف به عنوان بهترین انتخاب بشه، پس از کسب حداقل 3 رای مثبت قابلیت انتخاب شدن به عنوان بهترین جواب رو داشته باشه
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
+1
خوشحالم که این سایت روز به روز در حال رشد و کاربردی تر می‏شه.
دوستان نظرات خوبی دادند، پیشنهاد من هم از این قراره:
در باره سوال های خودمان:
با قسمت دوم نظر سیدجمالی موافقم امتیاز به سوال بر اساس تعداد بازدید مشخص بشه، برای مثل هر 5 بازدید 1 امیتاز یا ضریب درصدی تعیین شه مثلاً 5% بازدیدها بشه امتیاز.
برای پاسخ هایی که داده می شه، بر اساس تعداد پاسخ های هر فرد به سوال های بخش خاص به فرد درجه بدید و بعد امتیاز بر اساس درجه باشه(پیچیده شد!).
برای مثال: بنده 20 سوال C# جواب می‏دم می‏شم سطح 1 و ضریب امتیاز هر رای بهم می شه 10 یعنی به ازای هر رای 10 امتیاز. بعد از گذشت زمانی تعداد پاسخ هام به عدد قابل توجهی مثل 400 یا 500 پاسخ در کل مبحث می‏رسه و سطحم می‏شه 10 یا master یا... و ضریب امتیاز به پاسخ هام می شه 40 یا 50 یعنی به ازای هر رأی مثبت 40 یا 50 امتیاز می‏گیرم.
با این طرح همه تلاش می‏کنن چیزهای بیشتری یاد بگیرن و پاسخ های بیشتری بدن تا سریعتر به سطح های بالا برسند.
قبل توسط (930 امتیاز)
با مورد اول نظر اقای سید جمالی موافق نیستم!!
چون شاید اشتراک گذاشتن مطلب باشه.
بقیه نظرات جالب و مفید بودند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 282 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 500 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 470 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 272 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 285 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 299 بازدید
...