+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (892 امتیاز)

تفاوت Quick Format و Full Format در زمان فرمت کردن در ویندوز چیست؟

1 پاسخ

+5 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
اگر یک فایل را به یک صفحه از کتاب تشبیه کنیم، پاک کردن آن فایل مانند آن است که آن صفحه را از فهرست کتاب حذف کنیم. در واقع صفحه از کتاب کنده نمی‌شود، بلکه در جای خود باقی می‌ماند تا زمانی که یک فایل جدید جایگزین آن شود. بنابراین امکان بازیابی اطلاعات حتی بعد از پاک کردن آن وجود دارد. وقتی که یک درایو به شکل Full فرمت شود، مانند آن است که صفحه به طور کامل از کتاب حذف شود. به همین دلیل است که امکان بازیابی اطلاعات در این حالت وجود نداشته و نیز زمان بیش‌تری صرف انجام آن می‌شود.

به علاوه، وقتی یک Full Format صورت می‌پذیرد، ویندوز به دنبال بخش‌های قطاع‌های معیوب (Bad Sectors) گشته و سعی می‌کند آن‌ها را تعمیر کند. گرچه هاردهای قدیمی بیش‌تر به Bad Sectors مبتلا می‌شوند، اما این مشکل گاهی دامن نسل جدید را هم می‌گیرد. قطاع‌های معیوب حتی روی فلش مموری‌ها نیز ظاهر می‌شوند. یک Bad Sector بخشی از حافظه است که به دلایلی همچون آسیب فیزیکی قابل استفاده نیست.

در طرف مقابل، وقتی که یک Quick Format صورت می‌پذیرد، گویی تنها صفحات از فهرست کتاب پاک می‌شوند و ممکن است کسی بتواند درایو فرمت شده را بازیابی کند. همچنین تلاشی برای ترمیم بخش‌های معیوب صورت نپذیرفته و در واقع فایل‌سیستم مجدداً ساخته نمی‌شود.
قبل توسط (80 امتیاز)
+1
با کمال احترام فرمت کردن فایل هیچ تاثیری روی نوع پاک شدن فایل نداره و باز هم با ریکاوری میشه فایل های پاک شده رو برگردوند
تنها فرق این دو در تعمیر بد سکتور ها است
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
لطفا نظر خود را در قالب جواب جدید بیان کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 769 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 437 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط N.SA (801 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 20.1هزار بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 2.0هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 639 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 425 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
...