0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (7.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
نشان ماه و ستاره که بر روی پرچم های پاکستان و ترکیه وجود دارد به چه معنی است؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (15 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

خوب این نقل قول از ویکیپدیا :

ماه و ستاره یا هلال و ستاره (گاهی چندین ستاره) نمادی باستانی است که در شرق مدیترانه، میان‌رودان، ایران، هند و آسیای میانه مورد استفاده بوده است. جوامع اسلامی اولیه نماد ویژه‌ای نداشتند و تنها از رنگ‌ها به عنوان پرچم بهره می‌جستند. در دوره محمد ابن عبدالله سپاه اسلام و کاروان‌های اسلامی از پرچم‌هایی یکرنگ استفاده می‌کردند و در دوره‌های بعد نیز رنگ‌هایی همچون سفید و سبز بدون هیچگونه نماد یا نوشته تنها نماد مسلمانان بودند.

در سده نوزدهم میلادی ماه و ستاره بر پرچم امپراتوری عثمانی نقش بست و از ۱۸۴۸ میلادی پرچم عثمانی ماه و ستاره‌ای سفید بر زمینه سرخ بود که امروزه نیز پرچم رسمی ترکیه است. سایر کشورهای استقلال یافته از عثمانی نیز از این نماد در پرچم‌های خود بهره می‌برند از جمله الجزایر، تونس و لیبی. در سده بیستم این نماد در پرچم کشورهای دیگری نیست به کار رفت همچون پاکستان، جمهوری آذربایجان، مالزی و موریتانی. در دهه‌های پنجاه و شصت میلادی این نماد به یک نماد اسلامی تعبیر شد. از دهه هفتاد میلادی این نماد به گستردگی مورد استفاده گروه‌های اسلام‌گرا و ناسیونالیسم عرب قرار گرفت.

منبع اصلی.

ولی خوب هر کشوری واسه خودش افسانه ساخته مخصوصا برای کشور آذربایجان و ترکیه که من اطلاع دارم معانی دیگری هم دارد اگر خواستت با اون چیزی که تو ویکیپدیا نوشته براورده نمیشه یا هدفت چیز دیگه ای هست توضیح میدم.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 84 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 108 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 361 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 727 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 192 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 864 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 96 بازدید
...