+3 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
چگونه می توان خواب خوبی داشته باشیم به گونه ای که با کمترین زمان استراحت و خواب بیشترین کیفیت رفع خستگی و خواب آلودگی را داشته باشیم؟

5 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
به نظر من به جز مواردی که مجبوریم بعضا یه بازه زمانی خاصی رو موقتا خواب خود را کاهش دهیم اصلا درست نیست که ساعات خواب رو کاهش دهیم و اصولا باید بین ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز باشد تا نیاز بدن به خواب کاملا بر طرف شده و انرژی بدن بازیابی شود. البته یک ساعت اینور اونور زیاد فرقی نمیکنه. علاوه بر این خواب در موقع و وقت خود نتیجه بخش است. بهتر است که در ساعات میانی شب خواب بوده تا بدن شارژ گردد. چرا که خواب روز هرگز جای خواب شب را نمی‏گیرد.یک دوش چند دقیقه ای آب ولرم می‏تواند در خواب خوب و راحت بسیار تاثیرگذار باشد.
اما یه چیز دیگه : یادمه یه بار یکی از استادا سر کلاس بهمون می گفت با فقط دو ساعت خواب می تونید تمام نیازبدنتون رو به خواب تامین کنید می گفت اگه شب از ساعت 11 تا 1 بخوابید و صبح بیست دیقه حول حوش ساعت 11 بخوابید کافیه ونیاز بدن به خواب تامین میشه
قبل توسط (930 امتیاز)
من فکر نمیکنم کافی باشه، ولی خوابه این ساعت بهترین خوابه.
مخصوصا اون 20 دقیقه.
+2 امتیاز
قبل توسط (119 امتیاز)
رعایت حفظ چرخه خواب برای یک خواب خوب الزامیست....

هر چرخه خواب از شروع تا عمق و اتمام آن 90 دقیقه است که طی خواب شبانه چند بار تکرار میشود، مثلا در 8 ساعت خواب شبانه، 8 را تقسیم بر 90 دقیقه کنید تعداد چرخه های گذرانده شده بدست می آید.

حال اگر اتمام خواب شبانه با اتمام چرخه مذکور هماهنگ باشد، شادابی ذهن و سرحالی درپی خواهد داشت.... منبع از تاب هیپنوتیزم پیشرفته.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
اگر ذهن آدم درگیر نباشه ، بی شک بهترین خواب رو خواهد داشت ( البته این عقیده ی شخصی بندست )
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
توضیح واضحات!!!!
+1 امتیاز
قبل توسط (930 امتیاز)
قبل از خواب وضو بگیرین خیلی مفیده. من ازمایش کردم.

یکی از دلایلش اینه  که جلوی ارنج دست (همون جایی که خانم ها اب وضو رو میریرن) رگ داره و وقتی اب بهش میخوره یه جورایی حال میکنه (ببخشید توضیحاتش کامل یادم نیست!) و ادم هم لذت میبره.

که باعث خواب راحت میشه.
0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

از نظر باید این موضوع رو از پایه بررسی کنیم صرفا نکاتی که بگیم قبل خواب رعایت کنیم کافی نیست ما هرچقدرم نکات قبل از خواب رو رعایت کنیم باید بدونیم که فضایی که میخواهیم درونش استراحت کنیم از همه مهم تر است.
داشتن تخت خواب دو نفره جدید یا تک نفره خیلی میتونه روی خواب ما تاثیر داشته باشه چون ما زمانی که میریم روی تخت اگه اون استاندارد نباشه و کیفیت لازمه رو نداشته باشه باز هم دچار بد خوابی و بی خوابی میشیم و هی باید بچرخیم
تجربه ای که من از خرید سرویس خواب جدید که تازگیا خریدم داشتم رو در اختیارتون میزارم. من تو اینترنت سرچ کردم کلمه سرویس خواب ارزان و با سایت آریا چوب مواجه شدم و از طریق اون با خودشون تماس گرفتم که مشاوراشون به بهترین شکل راهنماییم کردن و تونستم بهترین انتخاب رو داشته باشم.
بخاطر همین اول از پایه باید به فکر بررسی خواب خوب بود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 12.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
5 پاسخ 548 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 776 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.8هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 423 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 442 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 650 بازدید
...