0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7.1هزار امتیاز)
مزایای استفاده از .net framework در برنامه نویسی چیست و امکاناتی که فراهم کرده چیه  و اجزا اصلی اون چیست؟
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
اگر بگین مزیتش نسبت به چی رو میخاین شاید بهتر بشه راهنماییتون کرد.

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
مزایای کلی که میتوان بیان کرد:

1-یک چارچوب واحد و محیط مجتمع و یکپارچه را جهت تولید و اجرای نرم افزارها ایجاد می نماید.
   2- برنامه نویسان در یک پروژه نرم افزاری محدود به یک زبان برنامه نویسی خاص نمی باشند و می توانند از چندین زبان برنامه نویسی در یک پروژه استفاده کنند.
   3- برنامه های تولید شده تحت دات نت بدون بروز هیچ مشکلی بر روی کلیه سیستم عاملهای ویندوز قابل اجرا هستند.
   4- از آنجایی که از زمان طرح ایده تا روزهای پایانی پیاده سازی دات نت، شبکه و اینترنت به عنوان مهمترین فناوریهای روز دنیا در این پروژه مطرح بوده است، بنابراین دات نت بهترین ابزار را برای پیاده سازی برنامه های تحت اینترنت و شبکه در اختیار توسعه دهندگان سیستم های نرم افزاری قرار داده است. دات نت از هر لحاظ برای پیاده سازی برنامه های تحت شبکه و تولید وب سایت مفید و سودمند است.
  5-  قابلیت برنامه نویسی در کلیه سطوح از قبیل ویندوز، وب و موبایل را به برنامه نویسان می دهد.

زبانهای مختلفی را می توانید در .netframework  برای توسعه برنامه های خود استفاده کنید مانند C#,Vbscript,Vb.net,C++. چرا که .netframework به زبان خاصی متکی نیست. همچنین از .netframework برای اجرای برنامه های کاربردی در پلتفرم های لینوکس و یونیکس نیز می توان استفاده کرد.NET Framework های اخیر توانایی پشتیبانی بیش از 20 نوع زبان برنامه نویسی را دارند.مزیت اصلی NET Framework استفاده از CLR می باشد چرا که از سرویس های زمان اجرا،  مانند پردازش های حافظه ای، کامپوننت های امنیتی، ترکیب زبانهای مختلف و مدیریت رشته ها استفاده می کند. بنابراین از ساختار های مختلفی درNET Frameworkمی توانید استفاده کنید که برای ایجاد  برنامه های تحت وب در نظر گرفته شده اند.

یکی از اجزای اصلی چارچوب NET. کتابخانه کلاس (Class Library) عظیم آن است که می توانید از آن در برنامه های خود استفاده کنید.علاوه بر Class Library که ذکر شد؛ چارچوب NET. شامل بخشی به نام زبان عمومی زمان اجرا (Common Language Runntime) و یا به اختصار CLR است. این بخش از چارچوب NET. (که مهم ترین بخش آن نیز محسوب می شود) مسئول کنترل و مدیریت اجرای تمام برنامه هایی است که با استفاده از کتابخانه کلاس NET. نوشته شده اند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 494 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 971 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+3 امتیاز
4 پاسخ 58.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 429 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 209 بازدید
...