+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.2هزار امتیاز)
اخیرا شرکت گوگل موتور چیدمان مرورگر کرومیوم را Blink معرفی کرد در حالی که تا چندی پیش از موتور WebKit استفاده می نمود.

با توجه که Blink یک fork از WebKit می باشد، آیا مانند WebKit متن باز است و استفاده از این موتور برای سایر مرورگرها نیز ممکن است؟

گوگل با این عمل چه اهدافی را دنبال می کند؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

بله Blink نیز مانند WebKit اوپن سورس است، جالب است که در همین ابتدای پروژه شرکت اپرا نیز حمایت خود از این پروژه را اعلام کرده و گفته در نسخه های بعدی مرورگر اپرا از این Layout Engine استفاده می کند و در پروژه Blink نیز مشارکت خواهد کرد.

به گفته گوگل دلیل اصلی این کار استفاده از معماری multi-process در سطح Layout Engine است. همانطور که می دانید مرورگر گوگل کروم هر تب را در یک process جدا گانه اجرا می کند، اما در سطح WebKit (یعنی Layout Engine) این کار امکانپذیر نیست! اما گوگل می خواهد در Blink معماری multi-process خود را در سطح Layout Engine داشته باشد، از مزایای این کار می توان به سریعتر لود شدن یک وب اشاره کرد (بدلیل استفاده از چند process همزمان بجای یک process برای لود و رندر صفحه).

مزیت دیگری که این fork گرفتن برای گوگل دارد، نسلط کامل بر تیم توسعه Blink است که به گوگل اجازه می دهد تمام رویاپردازی های خود برای مرورگر گوگل کروم و سیستم عامل گوگل کروم را بدون محدودیت از طرف سایر شرکت ها برروی Blink اعمال کند.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 8.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 285 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 426 بازدید
...