+2 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)

چه مواردی را باید رعایت کنیم تا پوست دست سالم و نرم داشته باشیم؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
- دست های خود را حداقل چهار بار در روز مرطوب کنید. پوست دست اغلب تمایل به خشک شدن دارد، بنابراین باید دست ها را با کرم مناسب نوع پوست دست مرطوب کنید، این کار بعد از شستشوی دست و یا پس از استعمال مایع ظرفشویی و دیگر شوینده ها، اهمیت بسیار زیادی دارد.در حال حاضر، صدها کرم مخصوص دست وجود دارد، در بین این محصولات تمایل و رغبتی بیشتری به کاریته، روغن بادام شیرین و آرنیکا دیده می‌شود.

- یک بار در هفته قبل از اینکه به رختخواب بروید از کرم صورت خود بر روی دستان خود بمالید.

- برای دست های خشک ،پس از شستن دست های خود با صابون، آنها را دوباره خیس کنید و روی دستهای خود نمک بپاشید و پس از آن آنها را زیر آب مالش دهید . دستهارا خشک کرده و مرطوب کننده بر روی آنها بمالید.برای دست های چرب، پس از شستن دست های خود بر روی آنها ارد ذرت بمالید.

-كارهاي خانه به‌خصوص شستن ظروف را با دستكش انجام دهيد. اگر پوست‌تان به دستكش‌هاي لاستيكي حساسيت دارد، زير آن دستكش نخي بپوشيد.

- از دستهای خود درمقابل نابسامانی های تغییر آب و هوا و دربرابر خورشید محافظت کنید.

- نمك دريا پوست‌هاي خسته را جان تازه‌اي مي‌بخشد. پيش از حمام كمي نمك دريا را كه در ‌آب حل كرده‌ايد. به بدن بماليد و سپس آبكشي كنيد. ممكن است نمك كمي پوست شما را بسوزاند يا خارش مختصري ايجاد كند، اما با شست‌وشوي اين مشكل رفع مي‌شود.
-بر اثر گذشت زمان لك‌ها و خال‌هايي روي پوست به وجود مي‌آيد. براي رفع يا كمرنگ كردن آنها، هفته‌اي يك‌بار، آب يك عدد ليموترش را با مقداري روغن سالاد يا روغن مايع آشپزي و يا نوعي روغن زيبايي (روغن‌هايي كه در بهبود و سالم‌سازي پوست مصرف مي‌شوند) مخلوط كنيد و دست را در آن فرو بريد، طوري كه تمام دست را بپوشاند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 76.1هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 515 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 344 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 714 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 737 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 498 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 425 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 180 بازدید
...